abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:10:33 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_90968577
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:44 schreef Thrackan het volgende:
Ik begin me ondertussen te ergeren aan mensen die constant vragen of ik nog steeds gestopt ben... Ja tuurlijk ben ik nog gestopt! Het stelt nu echt geen reet meer voor om het vol te blijven houden. Zo heel af en toe, zeg 1 keer per 2 weken of iets dergelijks, heb ik nog een vlaagje waarbij een sigaret ergens remotely lekker ruikt. Maar totaal geen behoefte om er zelf eentje op te steken. Gewoon 0,0
Dan ben jij een uitzondering. Ik rookte maar weinig maar heb er toch een aantal keer per dag zin in om te roken.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:55:39 #52
104367 Thrackan
new and improved
pi_90970373
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan ben jij een uitzondering. Ik rookte maar weinig maar heb er toch een aantal keer per dag zin in om te roken.
Mijn vriendin heeft hetzelfde. We zijn ook op praktisch dezelfde manier gestopt, in ieder geval met dezelfde mindset: het compleet, totaal spuugzat zijn van de afhankelijkheid, de verslaving en de brainwash.

Eerder heb ik zat pogingen ondernomen, maar op deze manier is het echt te makkelijk. Ik heb een paar dagen lichamelijk last gehad en voor de rest geeft mijn verslaving zo af en toe nog een stuipje om te kijken of ik reageer. Maar dat doe ik niet.
Ik heb ook geen "zin om te roken" gehad in de letterlijke zin. Ik wilde niet roken, mijn verslaving wilde dat ik toegaf.

Overigens heeft mijn vriendin de Carr-methode gedaan (het boek gelezen) en wat ik daarvan heb opgepikt komt heel erg overeen met wat ik in mijn hoofd had. Duidelijke, no-nonsense uitleg van wat je nou aan het doen bent, en de beslissing om daarna wel of niet te roken wordt geheel aan jezelf gelaten.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_90971654
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:55 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft hetzelfde. We zijn ook op praktisch dezelfde manier gestopt, in ieder geval met dezelfde mindset: het compleet, totaal spuugzat zijn van de afhankelijkheid, de verslaving en de brainwash.

Eerder heb ik zat pogingen ondernomen, maar op deze manier is het echt te makkelijk. Ik heb een paar dagen lichamelijk last gehad en voor de rest geeft mijn verslaving zo af en toe nog een stuipje om te kijken of ik reageer. Maar dat doe ik niet.
Ik heb ook geen "zin om te roken" gehad in de letterlijke zin. Ik wilde niet roken, mijn verslaving wilde dat ik toegaf.

Overigens heeft mijn vriendin de Carr-methode gedaan (het boek gelezen) en wat ik daarvan heb opgepikt komt heel erg overeen met wat ik in mijn hoofd had. Duidelijke, no-nonsense uitleg van wat je nou aan het doen bent, en de beslissing om daarna wel of niet te roken wordt geheel aan jezelf gelaten.
Mja Carr was vette shit. Dan wel niet het boek gelezen maar wel de dvd bekeken. Laaste peuk tijdens die dvd gerookt. Ben helemaal niet van de theorie dvd's ect , maar Carr is echt wel goed. Niks geen gezeik over hoe slecht het allemaal is, gewoon puur feitelijk uitleggen wat er in je lichaam gebeurt.
pi_90980711
Na jaren van roken sinds Oud en Nieuw niet meer gerookt! Ik ben er gewoon klaar mee.

Tot nu toe een paar moeilijke momenten gehad (lees verveling, rustige momenten) en ik merk dat het roken voornamelijk gewoonte was ipv lichamelijke craving.

Ben benieuwd hoe het gaat met een borrel op. Tot nu toe valt het iig nog niet tegen.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_91075685
Heeeeel lang geleden heb ik eens in dit topic gekeken, kreeg groots respect voor alle stoppers (en er zijn er natuurlijk sindsdien nog veel meer bijgekomen!) en sindsdien bleef ik maar denken aan stoppen.

Mijn vriend en ik rookten allebei meer dan een pakje peuken per dag. Nu werd hij ineens ziek, hoge koorts, en had geen zin in roken, dat moment hebben we samen gepakt! Nu is hij weer beter maar hebben we allebei geen sigaret meer gerookt.

Het is voor hem nu 3 dagen, en voor mij 1,5 dag geleden. Het is onze eerste echte poging en ik ben er van overtuigd dat ik geen sigaret meer ga roken. Ze liggen hier nog (want ik had net een slof gekocht, dus ik geef hem liever weg dan dat ik hem weggooi), maar ik heb nog niet één keer getwijfeld.

Ik heb het wel zwaar en vooral voor de tv. Ik heb heel vaak de reflex om een sigaret te pakken, de eerste dag heb ik het geturfd en was het 32 keer per uur. Het is niet zwaar om het roken te weerstaan, maar ik vind het heel vervelend dat ik er de hele tijd mee bezig ben.

Vandaag hebben we 9 kilometer gewandeld (we moesten de auto naar de garage brengen en zijn terug gelopen), en toen voelden we ons wel heel stoer en goed. En ik ruik de raarste dingen sinds vanmiddag. Ik ruik zelfs wat onze benedenbuurvrouw kookt!

En wat ook geen slechte bijkomstigheid is, is dat we samen 100 euro per week besparen. Na de eerste week gaan we uit eten, daarna gaan we een vakantiepotje vullen!

Nou, dit bericht is nu wel uitgebreid genoeg. Maar ik ben na anderhalve dag al best trots op mezelf en ik moest het even delen :) Het valt mij tot nu toe mee, maar ik vind het wel shockerend hoe vaak ik blijkbaar onbewust aan roken dacht. En hoe vaak ik er nu aan denk.
  maandag 10 januari 2011 @ 09:54:18 #56
104367 Thrackan
new and improved
pi_91104941
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 18:26 schreef Guppi het volgende:
Heeeeel lang geleden heb ik eens in dit topic gekeken, kreeg groots respect voor alle stoppers (en er zijn er natuurlijk sindsdien nog veel meer bijgekomen!) en sindsdien bleef ik maar denken aan stoppen.

Mijn vriend en ik rookten allebei meer dan een pakje peuken per dag. Nu werd hij ineens ziek, hoge koorts, en had geen zin in roken, dat moment hebben we samen gepakt! Nu is hij weer beter maar hebben we allebei geen sigaret meer gerookt.

Het is voor hem nu 3 dagen, en voor mij 1,5 dag geleden. Het is onze eerste echte poging en ik ben er van overtuigd dat ik geen sigaret meer ga roken. Ze liggen hier nog (want ik had net een slof gekocht, dus ik geef hem liever weg dan dat ik hem weggooi), maar ik heb nog niet één keer getwijfeld.

Ik heb het wel zwaar en vooral voor de tv. Ik heb heel vaak de reflex om een sigaret te pakken, de eerste dag heb ik het geturfd en was het 32 keer per uur. Het is niet zwaar om het roken te weerstaan, maar ik vind het heel vervelend dat ik er de hele tijd mee bezig ben.

Vandaag hebben we 9 kilometer gewandeld (we moesten de auto naar de garage brengen en zijn terug gelopen), en toen voelden we ons wel heel stoer en goed. En ik ruik de raarste dingen sinds vanmiddag. Ik ruik zelfs wat onze benedenbuurvrouw kookt!

En wat ook geen slechte bijkomstigheid is, is dat we samen 100 euro per week besparen. Na de eerste week gaan we uit eten, daarna gaan we een vakantiepotje vullen!

Nou, dit bericht is nu wel uitgebreid genoeg. Maar ik ben na anderhalve dag al best trots op mezelf en ik moest het even delen :) Het valt mij tot nu toe mee, maar ik vind het wel shockerend hoe vaak ik blijkbaar onbewust aan roken dacht. En hoe vaak ik er nu aan denk.
Dus je gaat iemand anders "blij" maken met de kankerstokjes die je zelf niet meer wilt opsteken?
Beetje raar...
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  maandag 10 januari 2011 @ 09:58:29 #57
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_91105037
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 09:54 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Dus je gaat iemand anders "blij" maken met de kankerstokjes die je zelf niet meer wilt opsteken?
Beetje raar...
Als die ander dat nou ook doet, dan kunnen ze het de 'stopslof' noemen. ;)
Hoe dan ook, ik vind het fijn voor haar en haar vriend dat ze over de eerste hindernis heen zijn.
Hou vol!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 10 januari 2011 @ 10:05:24 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91105218
Ik zou die slof iig heel snel de deur uit doen.
Heel veel mensen krijgen toch een enorm twijfelmoment en dan kunnen ze maar beter niet in de buurt zijn.
Beter nog is de slof verzuipen, kan niemand anders zijn longen eraan vernachelen zeg maar. ;)
***
  maandag 10 januari 2011 @ 10:07:11 #59
26374 made
..made by made..
pi_91105272
Ben nieuw hier, sinds afgelopen donderdag gestopt (6-jan).
Gaat ondertussen redelijk goed moet ik zeggen !
Lurkt !
pi_91109514
Congrat's nieuwe stoppers ! :)

Ben nu mijn eerste week door, inmiddels ook al flinke verleidingen gehad (pokeren, voetbal en andere sociale dingen) die toch best lastig waren maar we zijn ze weer door gekomen.

Ik mis wel mijn blowtje! Maar eens zoeken voor andere mogelijkheden..

One week, one day, 16 hours, 26 minutes and 49 seconds. 217 cigarettes not smoked, saving ¤ 52,11. Life saved: 18 hours, 5 minutes.
  maandag 10 januari 2011 @ 15:08:02 #61
97745 Thorical
finding a way
pi_91115874
Alle stoppers heel veel sterkte, houd vol.
En trap niet in dat ene blowtje ook dat is nicotine en dat worden dan al snel wat meer "blowtjes".
Totdat je toch maar weer zelf een pakje koopt en dat is met een drankje al helemaal funest om van de sigaretjes af te blijven.
pi_91116478
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:08 schreef Thorical het volgende:
Alle stoppers heel veel sterkte, houd vol.
En trap niet in dat ene blowtje ook dat is nicotine en dat worden dan al snel wat meer "blowtjes".
Totdat je toch maar weer zelf een pakje koopt en dat is met een drankje al helemaal funest om van de sigaretjes af te blijven.
Bedankt voor je advies maar je begrijpt me niet helemaal.. Nicotine zit in de tabak die je gebruikt om een joint te draaien.. Heeft niks met hasj of wiet zelf te maken. Dat moet dus puur gerookt gaan worden en daar moet ik even wat op vinden :)
  maandag 10 januari 2011 @ 15:25:06 #63
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_91116626
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:21 schreef DJRV het volgende:

[..]

Bedankt voor je advies maar je begrijpt me niet helemaal.. Nicotine zit in de tabak die je gebruikt om een joint te draaien.. Heeft niks met hasj of wiet zelf te maken. Dat moet dus puur gerookt gaan worden en daar moet ik even wat op vinden :)
Waterpijp?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_91116668
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:25 schreef mazaru het volgende:

[..]

Waterpijp?
BV... maar vind zo'n ding wel weer vrij groot.
pi_91117725
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:21 schreef DJRV het volgende:

[..]

Bedankt voor je advies maar je begrijpt me niet helemaal.. Nicotine zit in de tabak die je gebruikt om een joint te draaien.. Heeft niks met hasj of wiet zelf te maken. Dat moet dus puur gerookt gaan worden en daar moet ik even wat op vinden :)
Ik heb zelf een vaporizer, maar dan weer wel een type die net zo groot is als een waterpijp :') Maar goed, die heb je ook in kleinere formaten. Let wel, mijn ervaring is dat je er meer high van wordt dan van een joint, daarvan ben je meer stoned, als je het verschil weet, maar dat zal wel ;)
  maandag 10 januari 2011 @ 16:10:19 #66
26374 made
..made by made..
pi_91118660
Huu, blowen doe ik zowiezo niet.
Maar kan me voorstellen als je nicotine verslaafd bent en cannabis verslaafd bent het 10 keer zo moeilijk is.
Vanmiddag boodschappen doen, dan geen peuken halen dan red ik deze dag ook !
Lurkt !
pi_91120208
Whoeeeeh! Ik ben per 3 januari gestopt met roken (ja 1 januari was te verleidelijk :P) en het gaat goed! ben samen met mn huisgenootje gestopt maar die heeft al een peukie gerookt... maar ik mis 't eigenlijk niet echt ofzo... ik blow nog wel, dus krijg alsnog nicotine binnen :p
Voeten moeten rusten want ik ben van ver gekomen...
pi_91123763
Reacties over de slof sigaretten wel terecht eigenlijk, toch maar weggooien dan.
En het gaat nog steeds heel goed! Ik vind het nog steeds niet moeilijk, maar wel zwaar. Ik ben nog niet in de verleiding gekomen maar denk nog steeds elke tien minuten "zo, even peukie". En daarna "Ohnee."

Ik krijg nu wel een vervelende lichamelijke reactie, namelijk zweten. Ik zweet niet snel, maar het komt er nu echt met bakken uit, vooral 's nachts. Erg vervelend en ik word er vaak wakker van. Hebben jullie hier ook last van?
pi_91126544
De gedachtes van even een peukie heb ik idd ook continue, super irritant. Lichamelijke reacties worden echt wel minder, zweten heb ik ook gehad.nu niet meer. Word wel elke nacht wakker op niks af. Schijnt ook nog wel ff te duren.

Dus mja je lichameljke reacties zijn vrij normaal.
pi_91150490
Oke, dan laat ik het maar over me heen komen. Als het zweten na 9 dagen al over is, kan ik het wel aan!

Ik merkte vanmorgen wel ineens hoe relaxed het is om niet de hele tijd bezig te zijn met je volgende peuk. Het wordt namelijk nu al minder (op dag 4!). En de vuilnis buiten zetten duurt veel minder lang zonder al die asbakken die je moet legen. En ons bezoek gisteren vond het huis zo fris ruiken!
Vandaag is wel de hoestdag, merk ik al.

DJRV, doe je het geld in een potje, maw spaar je ergens voor? Of is dat voor jou geen stimulans?
pi_91151070
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:06 schreef Guppi het volgende:
Oke, dan laat ik het maar over me heen komen. Als het zweten na 9 dagen al over is, kan ik het wel aan!

Ik merkte vanmorgen wel ineens hoe relaxed het is om niet de hele tijd bezig te zijn met je volgende peuk. Het wordt namelijk nu al minder (op dag 4!). En de vuilnis buiten zetten duurt veel minder lang zonder al die asbakken die je moet legen. En ons bezoek gisteren vond het huis zo fris ruiken!
Vandaag is wel de hoestdag, merk ik al.

DJRV, doe je het geld in een potje, maw spaar je ergens voor? Of is dat voor jou geen stimulans?
Ja , wij doen ook ons deel in een potje. Je mag je zelf idd wel belonen voor wat je bespaart :).

Verder geen flauw idee of het zweten bij jou al ophoudt na 9 dagen, jij hebt het bv over hoesten, hoor ik meer mensen over maar compleet nog niet gehad. Iedereen reageert toch wel vrij persoonlijk denk ik..
pi_91151072
Dat zweten vond ik ook al opmerkelijk. Nu een weekje gestopt. Echt niet normaal tijdens het dromen, word er dan wakker van en ik ben dan helemaal beplakt. Heb de verwarming wat lager gezet en raampje iets wijder, misschien dat dat iets helpt.

Raar ook dat ik nu al mijn dromen kan onthouden, wat voorheen niet het geval was. Misschien komt het doordat ik midden in die dromen wakker word van het zweet en weer verder slaap :P
pi_91151634
Ik las ook over nachtmerries maar daar heb ik gelukkig nog geen last van gehad.
Dat zweten is echt bizar, echt met liters. Maar het voelt wel gezond als ik dan 's morgens douche, het is toch alsof je lichaam alle meuk eruit gooit en dat vind ik wel prima!

En DJRV, iedereen reageert natuurlijk anders maar ik houd mezelf graag voor dat het zweten met een weekje wel bekeken is. ;)
pi_91153704
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:54 schreef Guppi het volgende:
Ik las ook over nachtmerries maar daar heb ik gelukkig nog geen last van gehad.
Dat zweten is echt bizar, echt met liters. Maar het voelt wel gezond als ik dan 's morgens douche, het is toch alsof je lichaam alle meuk eruit gooit en dat vind ik wel prima!

En DJRV, iedereen reageert natuurlijk anders maar ik houd mezelf graag voor dat het zweten met een weekje wel bekeken is. ;)
^O^ Over een week heb je nergensssssssssssss meer last van ! :s)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:59:44 #75
26374 made
..made by made..
pi_91160349
gisteren is goed gegaan, boodschappen gedaan en niet in de verleiding geweest om toen maar peuken te halen.
Vanavond hoef ik de deur niet uit dus dat komt ook goed.

Onrustig slapen doe ik ook, maar merk wel dat het met de dag beter gaat.
Lurkt !
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')