ja zeker goed nummer, maar je moet eigenlijk I en II achterelkaar luisteren!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:07 schreef TWP het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een van de betere nummers.
Heb even heel het interview ingescand, vond het zelf namelijk best interessant:quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:28 schreef tim. het volgende:
[..]
Het is geen interview, maar een artikel over hem, 'band van de maand'. Hoe is hij ooit begonnen dan?
Leuk jaquote:Op maandag 17 januari 2011 11:01 schreef friekin_ het volgende:
http://www.bbc.co.uk/musi(...)jamesblake/#p00d490h
Met daarop 3 nummers live. Geweldige audio en video kwaliteit
Tot deze conclusie komend ben ik maar een remix gaan maken van dit nummer. Nog niet af, maar tjek het: http://soundcloud.com/lennart_meijvogel/wilhems-scream-remixquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:16 schreef Ducktails het volgende:
Wilhems Scream nummer van het jaar!Ik kan me niet voorstellen dat er dit jaar nog iets beters uit komt..
Klinkt echt heel lekkerquote:Op maandag 17 januari 2011 11:01 schreef friekin_ het volgende:
http://www.bbc.co.uk/musi(...)jamesblake/#p00d490h
Met daarop 3 nummers live. Geweldige audio en video kwaliteit
God hee. Kansloosquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:28 schreef Maisnon het volgende:
Ze draaiden net CMYK op Radio 6bij Winfried Draait Door. Zegt ie er ook nog bij, jaaa das wel andere koek als je Limit to Your Love gewend bent, haha
Ik vind hem mooi, heb hem zelfs twee keer opgezet!quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:13 schreef Ducktails het volgende:
[..]
Tot deze conclusie komend ben ik maar een remix gaan maken van dit nummer. Nog niet af, maar tjek het: http://soundcloud.com/lennart_meijvogel/wilhems-scream-remix
Haha. Goed dat hij iets durft te draaien dat geen single is geweest. Iets dat geen "Limit to Your Love" is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:31 schreef friekin_ het volgende:
[..]
God hee. KansloosKomen ze er nu nog een keer mee aankakken
Bij BBC & StuBru draaien ze al tijden CMYK en spul van Klavierwerke.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:03 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik vind hem mooi, heb hem zelfs twee keer opgezet!
[..]
Haha. Goed dat hij iets durft te draaien dat geen single is geweest. Iets dat geen "Limit to Your Love" is.
Zo hoort het. Ik vind het absurd dat de Nederlandse radio zo saai en voorspelbaar is. Daarom is het goed dat die Radio 6-DJ dat doorbreekt. Merk je trouwens nog een extra/andere bass in die mix met 'Airlock' die ik je heb gestuurd?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:06 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Bij BBC & StuBru draaien ze al tijden CMYK en spul van Klavierwerke.
quote:James Blake – James Blake
Uitgegeven: 10 februari 2011 12:45
Laatst gewijzigd: 10 februari 2011 13:10
Eens in zoveel tijd duikt er een liedje op waar iedereen een mening over heeft. De cover die James Blake maakte van het Feist-nummer Limit To Your Love is er zo één. Ook zijn debuutalbum zal niet bij iedereen in de smaak vallen.
De reacties die de jonge Engelsman James Blake losmaakte met zijn cover van de Canadese Feist liepen mijlenver uiteen. Sommigen prezen het innovatieve gebruik van stiltes, anderen grapten over het “helikoptergeluid” in de plaat.
Op Eurosonic zaaide Blake eveneens verdeeldheid. Waar de ene popjournalist louter in superlatieven sprak over de Brit, uitte de andere zijn onbegrip over wat zich daar op het podium afspeelde. Bovendien was de geluidsinstallatie niet ingericht op de muziek van Blake.
Die muziek laat zich niet zo makkelijk duiden. Het is een mix van dubstep, grime, soul en gospel, maar dan vooral heel traag en met heel veel stiltes. Die stiltes kunnen als saai en als spannend worden opgevat.
Subwoofer
Zoals op Limit To Your Love al te horen was, werkt James Blake met veel lagen in zijn muziek. Met de nadruk op laag. Er zijn namelijk momenten tijdens het luisteren waarop je bang bent dat je subwoofer het begeeft of dat de kalk van je muur loslaat.
Dat Blake niet alleen een geluidskunstenaar is, blijkt uit prima liedjes als Unluck, The Wilhelm Scream en de gospelachtige ballad Give Me My Month, dat het meest conventionele – en misschien wel mooiste – nummer op de plaat is.
Meerwaarde
De prettige soulstem die James Blake etaleert op Limit To Your Love is veelal absent op de overige nummers op zijn debuut. Alle nummers zijn weliswaar vocaal, maar op vrijwel iedere track is zijn zangstem bewerkt.
Dat geeft een interessante emotionele meerwaarde aan de gekunstelde nummers. De strofen zijn simpel en vaak repetitief, zoals bij blues het geval is. Vooral Why Don’t You Call Me?, Measurements en I Never Learnt To Share komen sterk uit de verf.
Esthetisch
Op andere momenten hebben de vocalen geen directe boodschap te verkondigen, maar zijn zij van enkel esthetische waarde, zoals op I Mind en To Care (Like You). Dit in scherp contrast met het acapella stuk Lindisfarne I.
Het debuutalbum van James Blake is een fonisch kunstwerk. De lagen zijn ruw aangebracht, de composities zijn asymmetrisch en de toon is donker. Je kunt er uren over doen om het te begrijpen, maar de kans bestaat dat je er geen touw aan kunt vastknopen. Een meesterwerk.
Grrr, da's al de tweede keer dat meneer Blake me besodemieterd heeft. Hij doet naar mijn mening te weinig vernieuwends met de halve nummers die hij jat. Hetzelfde stuk herhalen en er wat distortion overheen gooien is niet mijn idee van creatief met je bronmateriaal omgaan.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:25 schreef tim. het volgende:
Ook leuk is om te horen waar hij "The Wilhelm Scream" vandaan heeft gehaald, dat staat in hetzelfde artikel.
, even ge-wikipediaat, hij haalde ook nog The XX aan. Net een nummer gehoord en dan hoor ik toch veel liever The XX dan James.quote:''There are times when it might seem there's a sample being used, but I've just sampled myself. That's what makes this record special compared to everything [else] I've done.''
Jammer dat het geen origineel werk is inderdaad, maar vind James' cover alsnog wel heel dik. Toffer dan het origineel.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:05 schreef Z het volgende:
Samplen niet, hier en daar wat lenen echter±
http://soundcloud.com/imranahmed/james-litherland-where-to-turn
quote:James Litherlands Where to Turn, which youll recognize as the inspiration for James Blakes The Wilhelm Scream. Its unclear whether this song was produced by Blakes father, or if in fact Litherland is his father, and while not exactly an outright cover, the song was certainly used as the basis for the standout track on Blakes debut LP:
Dit zegt @jamesblake op Twitter: "James Litherland IS my father, not a man that was produced by my father."quote:
Op 12 april staat ie ook in Botanique in Brussel.quote:Hij zal op donderdag 7 april in een intieme setting, met zitplaatsen en staanplaatsen, een concert geven in de Melkweg. Kaarten gaan vanaf vrijdag 18 februari om 12.00 uur in de voorverkoop voor ¤ 19,00 + lidmaatschap.
Plus 3,50 lidmaatschap, plus een euro of 2 servicekosten ...quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:21 schreef friekin_ het volgende:
Negentien euro? Van lotje getikt zeker.
Is nogal veel voor een James Blake. Maar ja, de LP gaat ook voor 28 euroquote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:16 schreef Weakling het volgende:
[..]
Plus 3,50 lidmaatschap, plus een euro of 2 servicekosten ...
En nu alweer uitverkochtquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:40 schreef tim. het volgende:
Op 12 april staat ie ook in Botanique in Brussel.
Dat zijn toch een beetje de gangbare prijzen tegenwoordig. Voor hem vind ik het niet te veel in ieder geval.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:21 schreef friekin_ het volgende:
Negentien euro? Van lotje getikt zeker.
Mount Kimbie zat samen met Shed op ¤11.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:17 schreef Z het volgende:
[..]
Dat zijn toch een beetje de gangbare prijzen tegenwoordig. Voor hem vind ik het niet te veel in ieder geval.
Ikzelf ben meer fan van Klavierwerke, omdat de rustpauzes daar prachtig gedaan zijn, en daardoor de luisterervaring beter wordt. Ik vond op het album maar 3 goede nummers staan eigenlijk.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:23 schreef Assassin92 het volgende:
Ben ik nu de enige die helemaal in deze man ziet? Het is allemaal zo, eh, saai.. Niet alle muziek hoeft bombastisch te zijn en ik kan echt van wat minimalistische muziek genieten, maar dit doet hem gewoon niet. Het is allemaal zo random en onbeluisterbaar.
Kijk, ik vind het geen slechte muzikant. Je hoort het gevoel wat hij er in legt, en puur technisch gezien is het zeker niet slecht. Het is gewoon onbeluisterbaar. Wat maakt het voor jullie nou zo goed?
weinig indruk gemaakt?quote:Op donderdag 7 april 2011 23:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
En niet eens vervelend bedoeld, ik kan er gewoon niet zoveel mee.
Zijn die mensen er zelfs op Motel Mozaique?quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:47 schreef frame-saw het volgende:
En die mensen die alleen voor Limit to your love komen... Toch jammer.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:35 schreef tim. het volgende:
Donderdag in de Melkweg zag ik bij "Limit To Your Love" tientallen schermpjes de lucht in gaan, bij "Anti War Dub" slechts enkele, terwijl er van die bijzondere cover geen filmpjes zijn te vinden op YouTube. Jammer en onbegrijpelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |