Ik had eerst een versie waarin 'Limit to Your Love' licht wordt gemixt met 'Airlock' van Pinch, die heeft volgens mij nog meer bas! Die gaat echt kraken. Mist wel het einde.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:22 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Nee. De bass van James Blake's variant over mijn Dali Ikon 6
Nee.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef Weakling het volgende:
[..]
En heb je al lang ruzie met de buren?
PM me.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:54 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik had eerst een versie waarin 'Limit to Your Love' licht wordt gemixt met 'Airlock' van Pinch, die heeft volgens mij nog meer bas! Die gaat echt kraken. Mist wel het einde.
Ja, ook in de Humo. Is dat hetzelfde interview waarin hij uitlegt hoe hij ooit begonnen is met muziek maken?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:39 schreef tim. het volgende:
[..]
Hij staat ook in de OOR. De mensen die erbij waren met State-X hebben geluk gehad!
Het is geen interview, maar een artikel over hem, 'band van de maand'. Hoe is hij ooit begonnen danquote:Op woensdag 12 januari 2011 00:34 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, ook in de Humo. Is dat hetzelfde interview waarin hij uitlegt hoe hij ooit begonnen is met muziek maken?
Eens.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:29 schreef ondeugend het volgende:
Oke ik luister eigenlijk maar 1.5 dag per week radio, maar wat draait 3fm het nummer kapot zeg.
Ze hebben hem voor mij van een geweldig mooi nummer naar een nummer waar ik voorlopig zat van ben gekregen. Bah
In dit geval wel... radio op mijn werk.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:00 schreef laucas het volgende:
Welcome to the radio..
Je wordt nergens toe verplicht hoor.
Dat is 3FM, die weten dat altijd kapot te draaien als ze zogenaamd een nieuwe ontdekking gedaan hebben.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:29 schreef ondeugend het volgende:
Oke ik luister eigenlijk maar 1.5 dag per week radio, maar wat draait 3fm het nummer kapot zeg.
Ze hebben hem voor mij van een geweldig mooi nummer naar een nummer waar ik voorlopig zat van ben gekregen. Bah
Dat was al langer bekend.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]
In dit geval wel... radio op mijn werk.
Het nummer wordt me minstens elk uur opgedrongen. Het is een prachtig nummer maar ik ben hem hard zat aan het worden door 3 fm.
Het doel kan dan wel promotie zijn maar het kan dus averechts werken.
ja maar ik heb er nu last van!quote:
ja zeker goed nummer, maar je moet eigenlijk I en II achterelkaar luisteren!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:07 schreef TWP het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een van de betere nummers.
Heb even heel het interview ingescand, vond het zelf namelijk best interessant:quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:28 schreef tim. het volgende:
[..]
Het is geen interview, maar een artikel over hem, 'band van de maand'. Hoe is hij ooit begonnen dan?
Leuk jaquote:Op maandag 17 januari 2011 11:01 schreef friekin_ het volgende:
http://www.bbc.co.uk/musi(...)jamesblake/#p00d490h
Met daarop 3 nummers live. Geweldige audio en video kwaliteit
Tot deze conclusie komend ben ik maar een remix gaan maken van dit nummer. Nog niet af, maar tjek het: http://soundcloud.com/lennart_meijvogel/wilhems-scream-remixquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:16 schreef Ducktails het volgende:
Wilhems Scream nummer van het jaar!Ik kan me niet voorstellen dat er dit jaar nog iets beters uit komt..
Klinkt echt heel lekkerquote:Op maandag 17 januari 2011 11:01 schreef friekin_ het volgende:
http://www.bbc.co.uk/musi(...)jamesblake/#p00d490h
Met daarop 3 nummers live. Geweldige audio en video kwaliteit
God hee. Kansloosquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:28 schreef Maisnon het volgende:
Ze draaiden net CMYK op Radio 6bij Winfried Draait Door. Zegt ie er ook nog bij, jaaa das wel andere koek als je Limit to Your Love gewend bent, haha
Ik vind hem mooi, heb hem zelfs twee keer opgezet!quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:13 schreef Ducktails het volgende:
[..]
Tot deze conclusie komend ben ik maar een remix gaan maken van dit nummer. Nog niet af, maar tjek het: http://soundcloud.com/lennart_meijvogel/wilhems-scream-remix
Haha. Goed dat hij iets durft te draaien dat geen single is geweest. Iets dat geen "Limit to Your Love" is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:31 schreef friekin_ het volgende:
[..]
God hee. KansloosKomen ze er nu nog een keer mee aankakken
Bij BBC & StuBru draaien ze al tijden CMYK en spul van Klavierwerke.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:03 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik vind hem mooi, heb hem zelfs twee keer opgezet!
[..]
Haha. Goed dat hij iets durft te draaien dat geen single is geweest. Iets dat geen "Limit to Your Love" is.
Zo hoort het. Ik vind het absurd dat de Nederlandse radio zo saai en voorspelbaar is. Daarom is het goed dat die Radio 6-DJ dat doorbreekt. Merk je trouwens nog een extra/andere bass in die mix met 'Airlock' die ik je heb gestuurd?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:06 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Bij BBC & StuBru draaien ze al tijden CMYK en spul van Klavierwerke.
quote:James Blake – James Blake
Uitgegeven: 10 februari 2011 12:45
Laatst gewijzigd: 10 februari 2011 13:10
Eens in zoveel tijd duikt er een liedje op waar iedereen een mening over heeft. De cover die James Blake maakte van het Feist-nummer Limit To Your Love is er zo één. Ook zijn debuutalbum zal niet bij iedereen in de smaak vallen.
De reacties die de jonge Engelsman James Blake losmaakte met zijn cover van de Canadese Feist liepen mijlenver uiteen. Sommigen prezen het innovatieve gebruik van stiltes, anderen grapten over het “helikoptergeluid” in de plaat.
Op Eurosonic zaaide Blake eveneens verdeeldheid. Waar de ene popjournalist louter in superlatieven sprak over de Brit, uitte de andere zijn onbegrip over wat zich daar op het podium afspeelde. Bovendien was de geluidsinstallatie niet ingericht op de muziek van Blake.
Die muziek laat zich niet zo makkelijk duiden. Het is een mix van dubstep, grime, soul en gospel, maar dan vooral heel traag en met heel veel stiltes. Die stiltes kunnen als saai en als spannend worden opgevat.
Subwoofer
Zoals op Limit To Your Love al te horen was, werkt James Blake met veel lagen in zijn muziek. Met de nadruk op laag. Er zijn namelijk momenten tijdens het luisteren waarop je bang bent dat je subwoofer het begeeft of dat de kalk van je muur loslaat.
Dat Blake niet alleen een geluidskunstenaar is, blijkt uit prima liedjes als Unluck, The Wilhelm Scream en de gospelachtige ballad Give Me My Month, dat het meest conventionele – en misschien wel mooiste – nummer op de plaat is.
Meerwaarde
De prettige soulstem die James Blake etaleert op Limit To Your Love is veelal absent op de overige nummers op zijn debuut. Alle nummers zijn weliswaar vocaal, maar op vrijwel iedere track is zijn zangstem bewerkt.
Dat geeft een interessante emotionele meerwaarde aan de gekunstelde nummers. De strofen zijn simpel en vaak repetitief, zoals bij blues het geval is. Vooral Why Don’t You Call Me?, Measurements en I Never Learnt To Share komen sterk uit de verf.
Esthetisch
Op andere momenten hebben de vocalen geen directe boodschap te verkondigen, maar zijn zij van enkel esthetische waarde, zoals op I Mind en To Care (Like You). Dit in scherp contrast met het acapella stuk Lindisfarne I.
Het debuutalbum van James Blake is een fonisch kunstwerk. De lagen zijn ruw aangebracht, de composities zijn asymmetrisch en de toon is donker. Je kunt er uren over doen om het te begrijpen, maar de kans bestaat dat je er geen touw aan kunt vastknopen. Een meesterwerk.
Grrr, da's al de tweede keer dat meneer Blake me besodemieterd heeft. Hij doet naar mijn mening te weinig vernieuwends met de halve nummers die hij jat. Hetzelfde stuk herhalen en er wat distortion overheen gooien is niet mijn idee van creatief met je bronmateriaal omgaan.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:25 schreef tim. het volgende:
Ook leuk is om te horen waar hij "The Wilhelm Scream" vandaan heeft gehaald, dat staat in hetzelfde artikel.
, even ge-wikipediaat, hij haalde ook nog The XX aan. Net een nummer gehoord en dan hoor ik toch veel liever The XX dan James.quote:''There are times when it might seem there's a sample being used, but I've just sampled myself. That's what makes this record special compared to everything [else] I've done.''
Jammer dat het geen origineel werk is inderdaad, maar vind James' cover alsnog wel heel dik. Toffer dan het origineel.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:05 schreef Z het volgende:
Samplen niet, hier en daar wat lenen echter±
http://soundcloud.com/imranahmed/james-litherland-where-to-turn
quote:James Litherlands Where to Turn, which youll recognize as the inspiration for James Blakes The Wilhelm Scream. Its unclear whether this song was produced by Blakes father, or if in fact Litherland is his father, and while not exactly an outright cover, the song was certainly used as the basis for the standout track on Blakes debut LP:
Dit zegt @jamesblake op Twitter: "James Litherland IS my father, not a man that was produced by my father."quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |