abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89069901
Hallo,

Mijn vraag: moet je teflontape gebruiken voor de ontluchting/ aflsuit doppen op een radiator kachel?
De aan-af voer is gedaan met hennep.
pi_89070309
Is wel aan te raden, aangezien teflon tape er voor bedoeld is om het lekken langs deze 'kieren' tegen te gaan.
pi_89070464
Kan dus nooit geen kwaad begrijp ik...

Ik heb nu al het water uit de leidingen, en is een heel gedoe om weer te vullen- ontluchten etc. Dus wil geen lekkerij!!
pi_89070567
Dan zou ik het zeker gebruiken. Als het gaat lekken, krijg je lucht in je radiator. Dus geluid in je systeem en wordt alles nat.
pi_89070605
thanks
pi_89070609
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:36 schreef fries1984 het volgende:
Juist niet.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:04:44 #7
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_89072247
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:36 schreef fries1984 het volgende:

Ik heb nu al het water uit de leidingen, en is een heel gedoe om weer te vullen- ontluchten etc. Dus wil geen lekkerij!!
NOOIT GEEN .... dubbele ontkenning is een bevestiging.

Maar on topic; teflon heeft als extra voordeel, bij verwarmingen, dat het spul uitzet als het warmer wordt (trouwens een probleem als je een teflon element op een draaibank wilt maken). Het sluit daardoor nog een beetje beter af.
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:23:29 #8
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_89076791
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:04 schreef Beardy het volgende:

[..]

dat het spul uitzet als het warmer wordt (trouwens een probleem als je een teflon element op een draaibank wilt maken). [...]
Je bent in de war met nylon. Teflon is zelfs behoorlijk maatvast bij temperatuurveranderingen. Dat uitzetten geld met name voor hennep. Niet door de hogere temperatuur maar door het water zwelt de hennepvezel iets op waardoor het een afdichtende werking heeft. :Y

Vwb de blindstoppen en de ontluchtingskraatjes, eerst even kijken of er geen rubber ring aan het eind van de schroefdraad zit. Als er eentje opzit is tapen niet aan te raden. :N
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  woensdag 24 november 2010 @ 01:23:31 #9
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_89080791
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:23 schreef boertie het volgende:

[..]

Je bent in de war met nylon. Teflon is zelfs behoorlijk maatvast bij temperatuurveranderingen.
PTFE heeft een hoge lineaire uitzettingscoëfficient van 8 x 10-5 1/°C, d.w.z. dat bij een temperatuursverhoging c.q. -verlaging van 10°C, het materiaal 0,8 mm p/m langer, respectievelijk korter wordt. Bij een temperatuur van ± 18 tot ± 25°C treedt bij PTFE een duidelijke volumevergroting op. Het is daarom belangrijk dat bij onderdelen met kleine toleranties wordt vastgelegd bij welke temperatuur gemeten wordt.

Ter YOU-er informatie .... kamertemperatuur is 20 'C (althans, dat wordt voor laboratoria aangehouden) en zoals je ziet is dat nu precies een temperatuurgebied waarin teflon een uitzettingseigenaardigheidje heeft. Bij bewerken van een stuk teflon, dat over het algemeen op of onder kamertemperatuur zal zijn, wordt het warm en zet het dus ineens snel uit.

Ik was dus NIET in de war :) ik wist waar ik het over had. En nogmaals; die uitzetting helpt bij afdichting ietwat. (Ik heb vroegâh met teflon gewerkt, zie je ..... gevulde pakkingen maken.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')