Hilversum - Actrice Katja Schuurman is opnieuw door de politie gesnapt met drank op achter het stuur. De BNN-presentatrice werd afgelopen zaterdag van de weg gehaald in Hilversum, en bleek stevig te hebben gedronken.
Een blaastest op het politiebureau leverde een promillage op van 0,9 promille, wat neerkomt op tussen de zes en negen glazen alcohol. Schuurman werd aangehouden tijdens een routinecontrole, toen zij naar huis reed van een bijeenkomst bij BNN. Daar waren omroepmedewerkers bijeengekomen om onderling steun te zoeken na de dood van de omroepbaas Bart de Graaff.
Schuurman werd direct een rijverbod opgelegd, zo heeft de politie Gooi- en Vechtstreek gisteren bevestigd. "Mevrouw heeft de auto moeten laten staan, en de zaak is nu in handen gelegd van justitie.''. De aanhouding is pijnlijk omdat de actrice twee jaar geleden al werd veroordeeld voor rijden onder invloed. Ze was toen al eens beboet voor hetzelfde vergrijp.
De rechter oordeelde destijds extra hard, omdat Schuurman had moeten beseffen dat zij een 'voorbeeldfunctie heeft'. Ze kreeg een boete van 1650 gulden en een rijontzegging van zes maanden opgelegd, waarvan de helft voorwaardelijk. In de straf woog mee dat ze eerder al een boete had gekregen voor rijden met te veel op.
Juist deze week reageerde Schuurman nog op deze veroordeling in een interview in het blad Blvd. "Ik ben toen hard aangepakt, ja. En terecht. Rijden met drank op is gewoon ontzetten stom. Dus mochten ze me door de mangel halen. Dan ga ik niet zitten janken: 'Oooh, wat zijn ze toch hard, wat gemeen. Omdat het terecht was, kon ik er niet meer zitten", aldus de soapster.
Wel noemt ze de voorbeeldfunctie, die de rechter haar toebedeelt, 'echt onzin van zo'n rechter'. "Wat nou voorbeeldfunctie? Ik ben toch geen politicus, of Máxima, of zo. Die hebben een maatschappelijke functie, die kiezen daar echt voor."
En: "Mijn eerste taak is het om een leuk rolletje te spelen, een liedje te maken of een programma te presenteren. Niet om het goede voorbeeld te geven."
Volgens justitie in Amsterdam zal Schuurman er zeker op worden afgerekend dat sprake is van recidive. De aanhouding is de derde in de afgelopen vijf jaar, wat de justitie als termijn hanteert bij het opleggen van strafverzwaring. "In het algemeen leidt dit ertoe dat de straf voor elk herhalingsdelict met een categorie wordt verzwaard" , aldus de persofficier van justitie.
In Schuurmans geval kan dit ertoe leiden dat ze behalve een hogere boete ook voor een aanzienlijk langere periode haar rijbewijs moet inleveren, of zelfs geheel kwijt raakt. Katja Schuurman was gisteren zelf niet voor commentaar bereikbaar; Ook bij BNN draaide gisteren alleen een telefoonbeantwoorder.
Mogelijk zal een rechter bij de beoordeling van Schuurmans straf wel rekening houden met verzachtende omstandigheden. De bijeenkomst van het BNN-personeel, vanwege de dood van Bart de Graaff, was zeer emotioneel.
bron : www.ad.nl
Damn wat is het toch een KLOTEWIJF , ze moeten dr nou echt dr rijbewijs afpakken en never nooit meer terug geven!
[Dit bericht is gewijzigd door gebruikersnaam op 31-05-2002 08:29]
Rotwicht, denkt dat ze alles maar kan maken..
Ik hoop dat ze nu eindelijk eens een keer haar rijbewijs mag gaan inleveren en het gewoon nooit meer terugkrijgt.
Boete? nah, daar lacht ze om.
maar voor sommige mensen is ondertiteling nog niet genoeg!
quote:Ik niet , ik vind het terecht dat als je 3 keer met je bezopen kop achter het stuur wordt betrapt , dat ze je hoe dan ook publiekelijk aan de schandpaal mogen nagelen .
Op vrijdag 31 mei 2002 08:45 schreef -DEVON- het volgende:
Maakt niet uit dat het Katja is. Zoveel mensen worden betrapt dagelijks en als het een bn'er is dan komt het in het nieuws. Niet dat ik het goedkeur, maar ik vind het belachelijk dat die mensen altijd zo in het nieuws komen.
Ze heeft ws weer 10 tallen keren met drank op gereden in die periode , helaas maar 3 keer gepakt.
Ze moeten dr rijbewijs afpakken en misschien maar is een beetje bezinning laten doordringen , door een levenslang rijverbod uit te vaardigen.
Kan iemand me dat uitleggen?
Ben zelf nooit aangehouden, vandaar.
quote:Ik bedoel hiermee dat zij wel in het nieuws komt, maar een of andere boer bij mij uit de omgeving niet als hij weer eens met z'n dronken kop achter het stuur zit, na het uitgaan.
Op vrijdag 31 mei 2002 08:50 schreef Joene het volgende:[..]
Ik niet , ik vind het terecht dat als je 3 keer met je bezopen kop achter het stuur wordt betrapt , dat ze je hoe dan ook publiekelijk aan de schandpaal mogen nagelen .
quote:wel als het 3 keer is hoor, komt echt wel in hvn dan
Op vrijdag 31 mei 2002 09:10 schreef -DEVON- het volgende:[..]
Ik bedoel hiermee dat zij wel in het nieuws komt, maar een of andere boer bij mij uit de omgeving niet als hij weer eens met z'n dronken kop achter het stuur zit, na het uitgaan.
quote:Bij haar al bij de eerste keer hoor. Weet je nog?
Op vrijdag 31 mei 2002 09:11 schreef Joene het volgende:[..]
wel als het 3 keer is hoor, komt echt wel in hvn dan
quote:Ja ok , maar bedoel zoals nu na 3 keer dat er een mega artikel in de krant staat ,nadat je dezelfde week in een roddelblad hebt gezegt dat je het goed vind dat je bent gestraft de vorige keren ?
Op vrijdag 31 mei 2002 09:12 schreef -DEVON- het volgende:[..]
Bij haar al bij de eerste keer hoor. Weet je nog?
Als je foto bij wijze van spreken boven het bed van elke puber hangt dan heb je WEL een voorbeeldfunctie.
quote:Tsja ach lelijk is anders idd, maar van mij mag ze best verongelukken als ze zo stom is om met drank achter het stuur te stappen , maar dan hoop ik wel dat ze geen andere onschuldige personen meeneemt
Op vrijdag 31 mei 2002 09:12 schreef Erosjuhhh het volgende:
Damn.. foei foei katja!!! zoon mooie vrouw moet niet verongelukken door alcohol
quote:Goed idee, zo vroeg op de ochtend!
Op vrijdag 31 mei 2002 09:16 schreef KingShakur het volgende:
Gewoon rijbewijs 2 jaar afnemen en haar verplicht weekenddiensten laten draaien bij de eerste hulp weekend-ongevallen
quote:Uiteraard krijg je in de auto een eerste blaastest. Als je dan positief bent, kan je eventueel mee genomen naar het bureau om daar alsnog (na een half uur) in uchels te blazen. Dit voor de werkelijke hoeveelheid.
Op vrijdag 31 mei 2002 09:08 schreef Hawk het volgende:
Waarom werd de blaastest op het politiebureau afgenomen en niet meteen?Kan iemand me dat uitleggen?
Ben zelf nooit aangehouden, vandaar.
quote:en nu moet katja voor straf?????? iemand een idee hoe deze zuipschuit getemd kan worden? ze woond vlakbij andre hazes zou het besmettelijk zijn dat drank virus
Op vrijdag 31 mei 2002 09:15 schreef Vamos het volgende:
En dat gezeur over voorbeeldfuncties.Als je foto bij wijze van spreken boven het bed van elke puber hangt dan heb je WEL een voorbeeldfunctie.
Vind het trouwens onzin dat er over verzachtende omstandigheden wordt gesproken. Natuurlijk begrijp ik wel dat je je rot voelt wanneer een goede vriend/kennis komt te overlijden, maar dat was toch geen excuus geweest als ze bijvoorbeeld een ongeluk had veroorzaakt en iemand anders daar slachtoffer van was geweest?
Maar dan hadden we natuurlijk zo'n Patrick Kluivert/Marco Bakker scenario gekregen...
quote:Toch typisch.
Op vrijdag 31 mei 2002 08:25 schreef Joene het volgende:
Actrice Katja Schuurman
Een bekende Nederlander mag wel met naam en toenaam in de krant, maar een moordenaar, verkrachter, mishandelaar duiden we aan met initialen.
quote:Doe niet zo dom, 0,0 kan niet, want het is niet te handhaven...
Op vrijdag 31 mei 2002 09:20 schreef aa_koch het volgende:
Op naar de 0,0 promille!
quote:Volgens mij valt 0.9 promille ook nogwel mee.
Op vrijdag 31 mei 2002 10:10 schreef Frenkie het volgende:[..]
Doe niet zo dom, 0,0 kan niet, want het is niet te handhaven...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |