What's in a name, dan noemen ze het maar 'progressief' ofzo.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:35 schreef Ringo het volgende:
Laat dan de term 'links' definitief en radicaal uit de naam van die nieuwe club zijn geschrapt. Linkserds gaan maar lekker kleien onder leiding van Roemer en andere gekken.
Wat een onzin. Femke wordt vanzelf nog wel eens minister van het een of ander.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:38 schreef MrX1982 het volgende:
Die arme Femke Halsema. Ze hunkert op een meelijwekkende manier naar macht.
Alsof je naar een heroïnejunk kijkt die een laatste shot probeert te zetten.
Dat is nog ietsjes beter, al vind ik de term 'progressief' ook nogal uitgekauwd, te graag gebruikt door m.n. PvdA-mastodonten.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:37 schreef remlof het volgende:
[..]
What's in a name, dan noemen ze het maar 'progressief' ofzo.
ik als D66'er zou me dat ook zeker goed kunnen voorstellen...quote:Op donderdag 25 november 2010 11:24 schreef remlof het volgende:
Ik ben het als PvdAer helemaal eens met Halsema. Ik zie de PvdA en GL (en wellicht D66) binnen 10 a 12 jaar nog wel samen gaan in iets als NieuwLinks.
In een kabinet met PvdA, GL en D66? Ik zie het niet snel gebeuren.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat een onzin. Femke wordt vanzelf nog wel eens minister van het een of ander.
Deze drie partijen hebben voor een groot deel een overlappend electoraat. De enige manier dat ze samen zouden kunnen regeren is als de PvdA meer dan 40 zetels haalt en D66 even groot wordt als onder paars I. In het huidig politiek klimaat, met een grote PVV en relatief grote SP zie ik dat niet zo snel gebeuren. De PvdA moet wat aan hun boodschap doen en misschien wat frisse, jonge mensen in de strijd gooien.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In een kabinet met PvdA, GL en D66? Ik zie het niet snel gebeuren.
Nederland is groter dan Amsterdam of Nijmegen.
Hoogstwaarschijnlijk aangevuld met de VVD. En dat zie ik wel degelijk gebeuren in de nabije toekomst. Nederland is de formule Rutte I over niet al te lange tijd meer dan zat. Het is nu al een zooitje en de meeste beloften worden niet ingelost. Uit de peilingen blijkt dat de meeste kiezers deze fout vooralsnog door de vinger zien. Dat is natuurlijk niet meer dan logisch. Een kiezer die zich heeft verheugd op dit kabinet, keert deze niet na de eerste beste tegenslag de rug toe. 'Geef ze een kans', zo denkt het electoraat.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In een kabinet met PvdA, GL en D66? Ik zie het niet snel gebeuren.
Nederland is groter dan Amsterdam of Nijmegen.
Denk je dat een paars kabinet wel een vuist kan maken tegen de EU. De EU bepaalt al het huurbeleid in Nederland. Was ooit D66 aanhanger. Maar de partij net als GL is voor de grachtengordel maar niet meer voor het modaal of net boven modaal inkomen. Reste mij niets anders dan het SGP te stemmen als een soort van protest stem. Maar er bestaat niet een sociaal-liberale partij meer in dit land. En de PvDA met Cohen heeft een zo onduidelijk verhaal dat je niet weet waar die partij naar toe gaat. Met Bos zou ik er nog wel vertrouwen in hebben. De enige goede minister die we de laatste jaren gehad hebben.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Spoel de tijd een jaartje door en het valt nog maar te bezien of het draagvlak van Rutte I onverminderd groot is. De bezuinigingen gaan hoe dan ook een hoop mensen raken in de portemonnee. Daarnaast zal het gesteggel met de EU eveneens voortduren. Zie bijvoorbeeld de problemen waar een Leers op stuit. De beste man krijgt niets voor elkaar. En ik vrees voor Rutte I dat die situatie niet verandert. Als gevolg roepen boze tongen natuurlijk dat Nederland uit de EU moet stappen. Maar dat is onrealistische eis en een die Rutte absoluut niet gaat inwilligen.
Waarom zou Paars een vuist willen maken tegen de EU? Lees bijvoorbeeld het stuk van Halsema. In tegenstelling tot partijen als de SP en de PVV ziet GL de EU niet als het grote kwaad. Integendeel, zij pleit juist voor verdergaande samenwerking. Iets waar ik overigens groot voorstander van ben.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:41 schreef Cherna het volgende:
[..]
Denk je dat een paars kabinet wel een vuist kan maken tegen de EU. De EU bepaalt al het huurbeleid in Nederland. Was ooit D66 aanhanger. Maar de partij net als GL is voor de grachtengordel maar niet meer voor het modaal of net boven modaal inkomen. Reste mij niets anders dan het SGP te stemmen als een soort van protest stem. Maar er bestaat niet een sociaal-liberale partij meer in dit land. En de PvDA met Cohen heeft een zo onduidelijk verhaal dat je niet weet waar die partij naar toe gaat. Met Bos zou ik er nog wel vertrouwen in hebben. De enige goede minister die we de laatste jaren gehad hebben.
Over welke samenwerking heb je het dan. Het verhaal is zo onduidelijk dat het mij niet overtuigd waarom de samenwerking nog verder moet gaan. Het huurbeleid is al zo een voorbeeld dat je nou juist niet moet samenwerken. Een modaal inkomen van 33.000 is voor Nederlandse begrippen de eindjes aan elkaar knopen, maar voor een land als Portugal is dit een vermogen.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou Paars een vuist willen maken tegen de EU? Lees bijvoorbeeld het stuk van Halsema. In tegenstelling tot partijen als de SP en de PVV ziet GL de EU niet als het grote kwaad. Integendeel, zij pleit juist voor verdergaande samenwerking. Iets waar ik overigens groot voorstander van ben.
GL mag dan zo progressief zijn, maar het brengt ze bitter weinig zetels. De SP is toch altijd veel groter geweest.quote:Op maandag 22 november 2010 20:50 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat Halsema vooral bezig is met zetels binnenhalen, Cohen slaapt, en Pechtold begint oud te worden, altijd dezelfde mantra's,
Neen, zo'n partij (zoals de SP) hebben we niet nodig.quote:Op maandag 22 november 2010 20:46 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Progressief-liberalen hebben we genoeg, dank je vriendelijk. Mag er nog een partij overblijven die zich sterk maakt tegen privatisering, voor de positie van werknemers en dat soort dingen, ja?
Waarom niet(hoeft inderdaad niet de SP te zijn). De maatschappij bestaat niet alleen uit jobhoppers of jongeren die 24 zijn en nog keuzes zat kunnen maken.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:14 schreef waht het volgende:
[..]
Neen, zo'n partij (zoals de SP) hebben we niet nodig.
Mooie genuanceerde post! Chapeau.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:34 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waarom niet(hoeft inderdaad niet de SP te zijn). De maatschappij bestaat niet alleen uit jobhoppers of jongeren die 24 zijn en nog keuzes zat kunnen maken.
Ik ben ook voor liberalisatie, Maar de primaire zaken zoals onderwijs, zorg en openbaar vervoer moeten in mijn ogen niet geliberaliseerd worden.
Sociaal is niets mis mee. Je moet ook in de toekomst denken als je oud word en jobhoppen is niet meer zo eenvoudig. Kijken als je 50 bent en het ontslagrecht is vervallen of je dan nog staat te springen. Of dat je met 50 jaar nog moet gaan studeren maar toch geen baan krijgt omdat een jonger iemand die ook gestudeerd heeft goedkoper is en dus meer kans heeft.
En denk er goed aan wat afgeschaft wordt komt niet meer terug. En je zal als je vijftig bent maar chronisch ziek worden. Maar goed ik snap ook wel dat het moeilijk is voor de jongere generatie om zich nog te kunnen verplaatsen in iemand anders zijn situatie. Wat dat betreft is de maatschappij behoorlijk weggezakt.
typisch conservatieve gedachtegang... alles wordt enkel slecht en dus moeten we alles vooral zo houden als het was want het kan enkel minder worden...quote:Op donderdag 25 november 2010 15:34 schreef Cherna het volgende:
En denk er goed aan wat afgeschaft wordt komt niet meer terug. En je zal als je vijftig bent maar chronisch ziek worden. Maar goed ik snap ook wel dat het moeilijk is voor de jongere generatie om zich nog te kunnen verplaatsen in iemand anders zijn situatie. Wat dat betreft is de maatschappij behoorlijk weggezakt.
Je zegt het zelf al: als ik 50 wordt. Tja dan moet je vooral nu alle sociale zekerheid afbreken.quote:Op donderdag 25 november 2010 18:15 schreef RM-rf het volgende:
Ik ben zelf best wel links, maar heb een broertje dood aan dat links-conservatisme... juist omdat ik vrees dat als ik over 50 jaar chronisch ziek wordt ik mn hele leven sociale premies heb moeten betalen voor alle 'randgroepen' en er dan helemaal geen economischr krachtige maatschappij is overgebleven om de sociale premies te betalen waarvan _ik_ dan verzorgd zou moeten worden..
Vrouwen quotums, recht op thuiswerken, zeggen dat kinderen naar zwarte scholen moeten en haar eigen kinderen naar een blanke school sturen en in een villa wijk wonen. Erg liberaal hoor.quote:Op donderdag 25 november 2010 18:18 schreef El_Matador het volgende:
GL is veel sympathieker dan de PvdA. Met name door liberale Femke die wel degelijk de schaduwzijden van de islam erkent, maar door de partij-ideetjes gegijzeld wordt. Femke staat dichter bij Rutte dan bij Marcel van Dam, denk ik zo....
Vrouwen quota, waar?quote:Op donderdag 25 november 2010 20:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Vrouwen quotums, recht op thuiswerken, zeggen dat kinderen naar zwarte scholen moeten en haar eigen kinderen naar een blanke school sturen en in een villa wijk wonen. Erg liberaal hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |