Volgens die pagina hoeven we hem niet te deponeren, maar dan hoeft er dus helemaal geen jaarrekening te zijn?quote:Op maandag 22 november 2010 17:41 schreef JumpingJacky het volgende:
http://www.kvk.nl/handels(...)rAliasStat=deponeren
Je haalt nu wat door elkaar. Een jaarrekening is in de eerste plaats handig voor je eigen financiele inzicht, het deponeren kan verplicht zijn.quote:Op maandag 22 november 2010 17:44 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Volgens die pagina hoeven we hem niet te deponeren, maar dan hoeft er dus helemaal geen jaarrekening te zijn?
Je hoeft het niet door die persoon te laten doen, je kan het zelf ook met freeware programma's denk ik. Zolang het maar voor jou en de fiscus duidelijk is.quote:Op maandag 22 november 2010 17:54 schreef Fireblast het volgende:
Ja maar als dat zo'n beetje een kwart van onze winst gaat kosten dan maak ik liever zelf wat wat me goede inzichten geeft in de financiele situatie zonder dat dat voldoet aan de jaarrekening-vereisten.
Je moet het zelf weten maar als ik je post lees, heb ik niet het idee dat je echt weet hoe de financiële en fiscale regeltjes werken.quote:Op maandag 22 november 2010 17:54 schreef Fireblast het volgende:
Ja maar als dat zo'n beetje een kwart van onze winst gaat kosten dan maak ik liever zelf wat wat me goede inzichten geeft in de financiele situatie zonder dat dat voldoet aan de jaarrekening-vereisten.
Stuur TS ff een PBquote:Op maandag 22 november 2010 17:57 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je moet het zelf weten maar als ik je post lees, heb ik niet het idee dat je echt weet hoe de financiële en fiscale regeltjes werken.
Voor je het weet laat je hier meer geld liggen dan een boekhouder kost.
Als je een beetje goede afspraken maakt, hoeft het geen duizenden euro's te kosten.
Dat ga ik ook niet ontkennen, maar volgens moet je toch best wel wat fout doen om een accountant die een kwart van je winst kost rendabel te maken.quote:Op maandag 22 november 2010 17:57 schreef ManAtWork het volgende:
Je moet het zelf weten maar als ik je post lees, heb ik niet het idee dat je echt weet hoe de financiële en fiscale regeltjes werken.
Voor je het weet laat je hier meer geld liggen dan een boekhouder kost.
Geen schoenendoos, duidelijke balans en resultatenrekening, goede (en sluitende) specificaties en verwijzingen. Om maar ergens mee te beginnen natuurlijk.quote:Op maandag 22 november 2010 18:12 schreef Fireblast het volgende:
Nou dan weet ik voorlopig voldoende en bespaart het me heel wat hartklachten.
@MAW: Kun je "netjes en correct" definiëren? Invoeren in een bepaald programma en that's it of wat moet ik me er bij voorstellen?
Gelukkig denkt de gemiddelde ondernemer daar anders over. Je vraagt je slager toch ook niet om even een brood te bakken of een muurtje te metselen?quote:[..]
Dat ga ik ook niet ontkennen, maar volgens moet je toch best wel wat fout doen om een accountant die een kwart van je winst kost rendabel te maken.
En weer iemand die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Ik weet niet waarin je onderneemt, maar ik neem aan dat jij ook wilt dat jullie kwaliteit betaald hoort te worden.quote:Maargoed, als een boekhouder ook voldoet en die het voor een paar honderd euro kan regelen dan wordt het ineens een ander verhaal.
Daar zijn we voor.quote:Dank voor alle replies weer.
Je bedoelt een kwart winstquote:Op maandag 22 november 2010 20:21 schreef Fireblast het volgende:
Ja ik snap dat kwaliteit betaald moet worden, maar ik neem aan dat je ook snapt dat een kwart omzet missen niet de makkelijkste optie voor mij / ons is.
Referenties vragen? Marktonderzoek?quote:Het hele wereldje is gewoon zo ontransparant; hoe moet ik weten of iemand van een paar honderd euro nou een prutser is omdat het nooit netjes kan gebeuren als het zo goedkoop is, of dat iemand van een paar duizend euro juist een 'oplichter' is omdat hij er veel te veel geld voor vraagt?
Maar dan nog weet je niet of bijv. de lasnaden op termijn sterk genoeg zijn. M.a.w. je zal op enig moment moeten vertrouwen op de informatiebronnen die je ter beschikking staan om te kunnen beoordelen of de prijs/kwaliteit verhouding in orde is.quote:Als je een fiets koopt kun je er op zitten en een rondje fietsen en kijken of hij naar behoren werkt, maar dat gaat hiermee gewoon niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |