abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89017658
Beste Fokkers,

Ik heb 9 november een shirt besteld (en ik zal uit voorzorg het bedrijf niet noemen, mochten ze toch niet schuldig zijn) bij een internet bedrijf. Kostte me 32 euro inclusief verzendkosten, ik heb betaald via iDeal.

In ieder geval, ondertussen is het de 22ste en nog steeds niets ontvangen en bovendien ook niks gehoord behalve dan de standaard bevestigingsmail.

Heb ze vandaag een mail gestuurd waarin stond dat als ze geen geld terugstorten ze juridische stappen kunnen verwachten. Ik wacht een week op antwoord/terugstorting. Ik ga er vanuit dat ik niks te horen krijg en ook geen geld terug krijg omdat ik al op hun Hyves had gelezen van meerdere mensen dat ze hun shirt niet hadden ontvangen.

Nu was dus uit voorzorg mijn vraag: Hoe klaag ik ze aan?

Bij voorbaat dank.
Penrue,
FOK! Forum lid!
pi_89017772
Aanklagen nog wel :') Voor iets van ¤32 :')_!

Je kijkt te veel (Amerikaanse) TV.
pi_89017821
Zou je niet eerst een mail sturen om te vragen of er iets mis is gegaan misschien? Ik vind meteen een conclusie trekken en dreigen altijd zo overhaast. Inderdaad niet netjes dat je jouw shirt nog niet hebt ontvangen en dat ze hierover niks laten weten maar misschien is er iets fout gegaan met het systeem of miscommunicatie bij het bedrijf.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_89017925
Lol.. Loop niet zo hard van stapel. Beter had je zonder te dreigen eerst gewoon even een mail gestuurd hoe de vorderingen waren, en of zij misschien weten waar het zou kunnen zijn.. :)

Als je het vriendelijk brengt zijn ze vaak ook meer geneigd je te helpen (en terecht.)
pi_89018102
Ooooh maar als ze een hyves pagina hebben kun je ze toch wel vertrouwen?!! pfrrrt
  maandag 22 november 2010 @ 17:03:03 #6
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_89018349
Je loopt een beetje te hard van stapel. Misschien is het pakje wel bij TNT blijven liggen vanwege de stakingen, om maar eens iets te noemen.
En dreigen met 'juridische stappen' voor het luttele bedrag van 32 euro... daar is echt niemand van onder de indruk, sterker nog, je neemt er een hoop goodwill bij dat bedrijf mee weg.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_89018520
quote:
10s.gif Op maandag 22 november 2010 16:50 schreef RacerDKB het volgende:
Aanklagen nog wel :') Voor iets van ¤32 :')_!

Je kijkt te veel (Amerikaanse) TV.
Ik kijk eigenlijk zelden televisie.

Het gaat me niet om de ¤32, het gaat me om het principe.

quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 16:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Zou je niet eerst een mail sturen om te vragen of er iets mis is gegaan misschien? Ik vind meteen een conclusie trekken en dreigen altijd zo overhaast. Inderdaad niet netjes dat je jouw shirt nog niet hebt ontvangen en dat ze hierover niks laten weten maar misschien is er iets fout gegaan met het systeem of miscommunicatie bij het bedrijf.
Ik heb ze dus een mail gestuurd, maar ik verwacht niet dat ze erop reageren of stappen zullen ondernemen, gezien die reacties op Hyves in juli waren geplaatst.

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:53 schreef elby1988 het volgende:
Lol.. Loop niet zo hard van stapel. Beter had je zonder te dreigen eerst gewoon even een mail gestuurd hoe de vorderingen waren, en of zij misschien weten waar het zou kunnen zijn.. :)

Als je het vriendelijk brengt zijn ze vaak ook meer geneigd je te helpen (en terecht.)
Ik heb niet gedreigd, ik heb gevraagd of ze mijn geld terug kunnen storten en zo niet dat er juridische gevolgen zullen zijn.

quote:
12s.gif Op maandag 22 november 2010 16:57 schreef McManu het volgende:
Ooooh maar als ze een hyves pagina hebben kun je ze toch wel vertrouwen?!! pfrrrt
Bedankt voor deze enorm nuttige bijdrage!

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:03 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Je loopt een beetje te hard van stapel. Misschien is het pakje wel bij TNT blijven liggen vanwege de stakingen, om maar eens iets te noemen.
En dreigen met 'juridische stappen' voor het luttele bedrag van 32 euro... daar is echt niemand van onder de indruk, sterker nog, je neemt er een hoop goodwill bij dat bedrijf mee weg.
Toen waren er nog geen stakingen hoor, zover ik weet kost het geen 2 weken om een shirtje op te sturen, ze zitten gewoon in Nederland zover ik weet.

En zoals ik zei, het gaat me niet om die 32 euro, het gaat me om het principe, gewoon geen mensen naaien. Ik heb geleerd dat je niet mag stelen en als je dat wel doet dan zijn er gevolgen, voor hen dus ook als ze mijn geld niet teruggeven.
Penrue,
FOK! Forum lid!
pi_89018530
wat al gezegd is, je loopt te hard van stapel, en gelijk gaan dreigen helpt niet..

ik kijk trouwens ALTIJD op internet of er ervaringen over de webshop te vinden zijn.. Gewoon via Google. Als je die hyves van te voren had gezien, had je niet besteld...

wel zonde van die ¤ 32,- })
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  maandag 22 november 2010 @ 17:19:37 #9
323439 HetKlusKonijn
pi_89018949
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:08 schreef Penrue het volgende:
Toen waren er nog geen stakingen hoor, zover ik weet kost het geen 2 weken om een shirtje op te sturen, ze zitten gewoon in Nederland zover ik weet.
Het rommelt al een hele tijd bij TNT post, en sprekend uit mijn eigen ervaring - er 'verdwijnen' nogal wat pakjes tegenwoordig...
Daarbij, waar moet het pakje vandaan komen? 2 weken lijkt me inderdaad nogal lang, dat klopt.

quote:
En zoals ik zei, het gaat me niet om die 32 euro, het gaat me om het principe, gewoon geen mensen naaien. Ik heb geleerd dat je niet mag stelen en als je dat wel doet dan zijn er gevolgen, voor hen dus ook als ze mijn geld niet teruggeven.
Dan vrees ik dat je nog regelmatig teleurgesteld gaat worden in zaken als deze. Uiteraard ben je hier niet blij mee, en voel je je belazerd, maar "gelijk hebben" is helaas niet hetzelfde als "gelijk krijgen". Er is echt geen jurist te vinden die je hierbij gaat helpen - alleen al een ingebrekestelling laten schrijven kost je al meer dan die 32 euro.

Jammer maar helaas. Hoop er nog het beste van...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_89019038
quote:
Vaak zijn het standaard winkeltjes waarvan de bestelling doorgezet wordt naar een andere partij. Veel van die meuk komt uit Italië, meen ik. En dan duurt verzending even wat langer.
En natuurlijk is het niet netjes om niks te laten horen, maar zoals hierboven al is gezegd:
quote:
Ik vind meteen een conclusie trekken en dreigen altijd zo overhaast.
quote:
Loop niet zo hard van stapel.
quote:
Je loopt een beetje te hard van stapel.
quote:
wat al gezegd is, je loopt te hard van stapel,
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_89019401
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:08 schreef craftyvirus het volgende:
wat al gezegd is, je loopt te hard van stapel, en gelijk gaan dreigen helpt niet..

ik kijk trouwens ALTIJD op internet of er ervaringen over de webshop te vinden zijn.. Gewoon via Google. Als je die hyves van te voren had gezien, had je niet besteld...

wel zonde van die ¤ 32,- })
Tsja, normaal doe ik dat eigenlijk wel, dit is de eerste keer dat ik echt kleding koop via internet (koop eigenlijk alleen spellen/hardware/andere software via internet) en ik vertrouwde het eigenlijk wel. Bovendien denk ik niet dat ik te hard van stapel loop want ik denk niet dat het vanaf juli tot nu duurt om een shirt te bezorgen (gezien ik op die Hyves dus geen latere berichten heb gezien met "toch wel geleverd") of het bedrijf bevindt zich op Mars o.i.d.

Anyways ik zal wel genaaid zijn, maar ik ga ervoor zorgen dat ik mijn geld terugkrijg, wat het me ook kost. Blijkbaar kunnen jullie niet helpen, verkeerd gedacht van mij.

Alsnog bedankt. :)
Penrue,
FOK! Forum lid!
  maandag 22 november 2010 @ 17:38:28 #12
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89019664
Oeh, aanklagen nog wel.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_89019690
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:30 schreef Penrue het volgende:
Blijkbaar kunnen jullie niet helpen, verkeerd gedacht van mij.
Ach gut, niet de juiste antwoorden binnen een uur en we kunnen blijkbaar niet helpen.
Google gewoon even op hoe iemand aan te klagen.
Begin met een officiële ingebrekestelling, met daarin een redelijke termijn om alsnog te leveren. Indien die termijn verstrijkt, via een advocaat een procedure starten. Maar een jurist weet hier dan vast wel de goede volgorde in te vinden. Juristen zat hier, maar niet binnen een uur, zo te zien. Dan moet je maar betalen voor een goed advies, s6
pi_89019797
quote:

[..]

Ik heb niet gedreigd, ik heb gevraagd of ze mijn geld terug kunnen storten en zo niet dat er juridische gevolgen zullen zijn.
:')

En mijn vriendin heeft ook een pakketje van de H&M besteld. Moest ze 1 hele maand op wachten.. Zulke dingen kunnen gebeuren..
  maandag 22 november 2010 @ 18:07:13 #15
323439 HetKlusKonijn
pi_89020811
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:39 schreef JumpingJacky het volgende:
Begin met een officiële ingebrekestelling, met daarin een redelijke termijn om alsnog te leveren. Indien die termijn verstrijkt, via een advocaat een procedure starten. Maar een jurist weet hier dan vast wel de goede volgorde in te vinden. Juristen zat hier, maar niet binnen een uur, zo te zien. Dan moet je maar betalen voor een goed advies, s6
Die juristen zijn er wel (op z'n minst ééntje ;) ), en hebben al aan TS geadviseerd om in dit geval gewoon 'je verlies te nemen'. Geen enkele jurist die ook BETAALD wil worden voor zijn/haar werk, zal een dergelijke zaak aannemen.
Overigens, dit geval valt onder het kantongerecht (zaken onder de 5000 euro), en daar heb je geen advocaat voor nodig. Maar dan nog... iedere goede advocaat/jurist zal het TS afraden om voor 32 euro een zaak te beginnen. Vergeet namelijk niet dat als je in het ongelijk wordt gesteld, je veroordeeld kan worden tot het betalen van de totale kosten van de zaak (inclusief het uurloon van de advocaat van gedaagde). Dat wordt op z'n minst het tienvoudige van die 32 eurootjes... :')
pi_89020944
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Die juristen zijn er wel (op z'n minst ééntje ;) ), en hebben al aan TS geadviseerd om in dit geval gewoon 'je verlies te nemen'.
Oeps, sorry :@
quote:
Dat wordt op z'n minst het tienvoudige van die 32 eurootjes... :')
Maar ja, TS heeft een waas voor zijn ogen, en dat soort waas kost vaak geld :P
  maandag 22 november 2010 @ 18:29:35 #17
323439 HetKlusKonijn
pi_89021623
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:11 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Oeps, sorry :@
No problem! ;)

quote:
Maar ja, TS heeft een waas voor zijn ogen, en dat soort waas kost vaak geld :P
Ja, daar lijkt het wel op - maar ik zou eerder zeggen dat TS ofwel nog erg jong is, of erg naief is met betrekking tot dergelijke gevalletjes 'pech = weg'...
pi_89022414
Je stuurt ze eerst een ingebrekestelling met een redelijke termijn om alsnog het shirt te leveren. Hierin omschrijf je precies de situatie zoals je hier ook hebt gedaan en dat je ze bijv. 14 dagen de tijd geeft om alsnog het shirt te leveren. Gebeurt dit niet dan zijn ze in verzuim en ga je juridische stappen ondernemen. Je tekent met datum en naam en al die andere leukigheden en je zorgt dat je het verstuurt op een manier dat je een ontvangstbevestiging krijgt - handtekening retour of fax met ontvangstbevestiging is allebei prima. Als er echt geen andere mogelijkheid is zal het wel per email moeten want ik ga er hierbij vanuit dat als het een stel oplichters zijn, zij niet ff een adres erbij geven wat geldig is of zo. Hoe dan ook.

Mocht er hierop niet worden ingegaan dan ga je een kantonrechterszaak opstarten tegen ze maar dan moet je ze dus laten dagvaarden, dat kost je al 75 euro of zo en je moet weten waar je die dagvaarding heen stuurt (ff aangenomen dat ze wel bij kvk ingeschreven staan is dat niet zo moeilijk dan), plus er komt nog een bedrag bij wat je moet betalen aan de rechter om de zaak in behandeling te laten nemen, reken nog maar net zo veel. Je voegt dan bij je eis van al je geld terug ook nog een vergoeding van al die kosten. Tenminste, ik dacht dat het zo iets was. Goed, stel dat het echt oplichters zijn, dan komen ze waarschijnlijk niet opdagen en dan krijg je een verstekvonnis. Komen ze wel opdagen en verlies je, dan krijg je zoals hierboven reeds is gezegd hun kosten er nog bij... Maar stel he, je krijgt een verstekvonnis. Mooi denk jij, je hebt gewonnen? Pff... Als het oplichters zijn gaan ze dan nog niet betalen. Daarmee heb je een titel om bijv. beslag te leggen op bijv. de bankrekening van dat bedrijf, het is niet zo dat je dan meteen geld krijgt van de rechter of zo. En je moet er nog maar net achter zien te komen dat je weet wat ze hebben en waar je beslag op kunt leggen. Dikke kans dat er niks te halen valt of wat dan ook als het echt oplichters zijn waardoor je niet alleen je shirt a 3 tientjes maar nu in totaal honderden euro's armer bent. Al met al, die stap is eigenlijk helemaal niet kosteneffectief. Wel zou ik zo'n ingebrekestelling hen doen toekomen, vooral per fax hoeft dat je niks te kosten. Btje bluffen kan geen kwaad.
pi_89023545
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Vergeet namelijk niet dat als je in het ongelijk wordt gesteld, je veroordeeld kan worden tot het betalen van de totale kosten van de zaak (inclusief het uurloon van de advocaat van gedaagde).
Dat klopt niet. De kostenveroordeling gaat volgens liquidatietarief, niet op basis van werkelijk aantal uren * uurloon van de advocaat.
quote:
Dat wordt op z'n minst het tienvoudige van die 32 eurootjes... :')
Dat klopt dan weer wel oO/
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_89024009
Oeeeeeh sinterklaassmileys! Had ik nog niet gezien :D <O)
pi_89024158
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:20 schreef Sessy het volgende:
Oeeeeeh sinterklaassmileys! Had ik nog niet gezien :D <O)
8}
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_89024360
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:30 schreef Penrue het volgende:

Blijkbaar kunnen jullie niet helpen, verkeerd gedacht van mij.
Mensen in WGR zijn altijd bijzonder behulpzaam, jij wilt gewoon niet luisteren.

Oh, en je dreigt niet? Je topic-titel begint potdomme met 'AANKLAGEN'.
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 22 november 2010 @ 19:28:08 #23
323439 HetKlusKonijn
pi_89024409
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:10 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat klopt niet. De kostenveroordeling gaat volgens liquidatietarief, niet op basis van werkelijk aantal uren * uurloon van de advocaat.

[..]

Dat klopt dan weer wel oO/
Ja, je hebt gelijk. Ik deed slechts een poging om het TS uit z'n hoofd te praten, ik denk niet dat 'liquidatietarief' hem iets zegt...
En zoals Sessy ook al zo mooi heeft uitgelegd, zelfs al wint-ie de zaak, dan is-tie nog lang niet klaar. Deurwaardersbeslag kost ook nog zo het een en ander.

Nou ja, de conclusie is wel duidelijk: TS, dit is een gevalletje 'weg=pech' en 'pech=tis weg'. oO/

Leuk die sinterklaas smileys!
  maandag 22 november 2010 @ 19:48:13 #24
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89025543
Ik heb zoiets ook wel eens meegemaakt, maar dan van de andere kant. Als verkopende partij, dus. De koper had geld overgemaakt met daarin zijn bestelling en begon na een paar dagen te dreigen met juridische stappen. Terwijl ik toen niet eens op de hoogte was dat iemand wat besteld had, immers controleer ik niet elke dag m'n bankrekening en was het niet via het bestelsysteem gedaan, maar in de betalingsaantekeningen.

Nu begrijp ik uit de OP dat dat bij jou niet het geval is, maar misschien is de koper wel niet eens op de hoogte van de bestelling. Gewoon een mailtje met vragen of de bestelling aangekomen is, kweekt veel meer goodwill dan gelijk met juridische stappen dreigen. Ik was daar zelf ook niet bepaald van gecharmeerd.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_89025717
En dat doen we dus niet.

[ Bericht 49% gewijzigd door Netsplitter op 24-11-2010 13:39:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')