abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89130145
-link aangepast-
Hahah misschien creëer ik wel veel te veel verwachtingen, t is echt een rete simpel ding en straks komen dr allemaal reacties van.. ow is dat alles? Want t stelt letterlijk geen ene p**p voor :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89130266
Wat ik mij nu afvraag, verkoopt jou praxis andere maten cv buis dan alle andere zaken?
ik ben namelijk ook opzoek geweest naar cv buis van 14 en 24 mm maar heb die niet kunnen vinden
pi_89133299
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:53 schreef exlurker het volgende:
Wat ik mij nu afvraag, verkoopt jou praxis andere maten cv buis dan alle andere zaken?
ik ben namelijk ook opzoek geweest naar cv buis van 14 en 24 mm maar heb die niet kunnen vinden
Nou ze verkopen ze eigenlijk niet op breedte maar op lengte, namelijk 2 meter. Ze hadden geloof ik 4 verschillende diktes, ik had 2 maten meegenomen die mij geschikt leken voor mijn project en thuis ging ik meten en was de ene 14mm(¤ 2,90) en de andere 24mm (¤4,90) - prijzen onder voorbehoud, dus had ik gatenboor 16 en 26 nodig om het passend te maken voor mijn projectje

Moet wel zeggen dat ze bij mijn praxis op een vreemde plek stonden, had net besloten maar voor een roede te gaan toen ik ze opeens tegenkwam in een hoekje. De praxis waar ik was is in Den Haag aan de verheeskade, mocht je toevallig in de buurt wonen
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89175764
JIPPIE HIJ IS KLAAR! (en opgehangen)

Oke zoals beloofd de foto's en omdat Fokkers van foto's houden, veel foto's :)

Even terug naar het begin, ik had een nieuwe kapstok nodig en besloot er zelf 1 te maken, maar wilde er niet te veel tijd aan kwijt zijn

Achtergrond:
Nou begon het al lekker, op dit moment woon ik in een appartement, op 7 hoog. Laat nu uitgerekend de week waarin ik de kapstok wil maken de liften wegen het "Hufter"-proof maken van de binnenkanten, zijn afgesloten. K*t! Dus moest ik met al mijn gereedschap vanuit de berging 7 hoog de trap op... grrr... Omdat ik geen zin had in een halve avond vierdaagse besloot ik het hoog nodige mee te nemen en anders te improviseren. De work-mate wilde ik al helemaal de trap niet op sjouwen, dus gewoon de grootste gereedschapskoffer mee en dan zien we wel. Tevens beschik ik over een klein inpandig balkon waar alles moest gebeuren, maar helaas is daar geen licht en mn bouwlamp lag nog in de berging, F*ck nee, die ga ik echt niet meer halen, dan maar secundair licht (verklaard ook meteen de crappy foto's)

Eerst maar even boodschappen doen bij de praxis (weer de trap af en op met al die spullen)
Het resultaat (gelukkig zagen ze gratis bij de praxis)

Ok, mooi, de dikke buis wordt het gedeelte waar de hangers aankomen, ff op de stukjes uittekenen waar de gaten moeten komen.. Sh*t, de winkelhaak ligt nog in de berging, gokken wordt ook niets, ff kijken wat we in huis hebben, ah!!!!!! Ideaal:

Ff een gaatje boren :)

Omdat het vurenhout is splintert het als een gek dus even de bovenfrees er langs. Voor de liefhebbers, ik heb 2 bovenfresen, maar degene op het plaatje heb ik in de opruimbak bij de gamma vorig jaar gekocht voor 10 euro en nooit gebruikt, dus nu was het ideale moment.

Next! de haakjes bevestigen, maar om de hoeveel centimeter moeten ze ook alweer? O-ooh de rekenmachine ligt in de computer kamer en ik zit onder het zaagsel, HMM groep7-style dan maar

Volgende stap, de gaatjes voor de knopjes voorboren.. Hmm de winkelhaak ontbreekt nog steeds, maar wacht! De groentesaus staat hier nog :) -Multifunctioneel spul & het smaakt ook nog eens-

Oke al het boren etc is klaar, vlgende, schilderen(totaal 2x), maar daar wil ik wel wat licht bij hebben, op de eettafel maar (maar goed dat de vrouw des huizes op dat mometn niet thuis is :) )
Tevens had ik een probleem met het feit dat ik niets had om het op te laten rusten, dus maar alle kaarsenhouders verzameld die ik kon vinden en die ingezet om geen plakrandjes te krijgen :)

Na het schilderen even snel de cv-buizen op maat zagen, en hier is het resultaat:

Nachtje wachten tijd om te monteren. Omdat ik niet wil dat hij uitelkaar dondert heb ik onder het motto: "Better save then sorry" maar extreem veel schroeven er in gedraaid + montagekit (houtlijm stond nog in de berging :) )

Daarna af gemaakt en vandaag opgehangen, met het volgende resultaat

Nu heb ik de ruimte voor minimaal 16 jassen :)

Mocht het op de foto niet helemaal duidelijk zijn: er is 1 dikke cv buis waar de hangers aan kunne, daaboven heb ik 4 dunne cv buisjes geplaatst waardoor je een soort "Hoedenplank"hebt, dus je kan er nu ook nog iets boven op leggen.

Volgende keer los ik de zijkanten mooier op, maar dat kwam eigenlijk omdat vurenhout de enige plank was met een breedte van 25 cm.. Maar al met al ben ik wel tevreden met het eind resultaat :)
Totale kosten +/- ¤ 30,- en tijd misschien 3 uurtjes..

[ Bericht 1% gewijzigd door RanTheMan op 26-11-2010 13:59:04 ]
pi_89178549
Dat ziet er beter uit dan die "plank met 15 spijkers er in gerost" dan dat ik in mijn hoofd had :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')