Dit dusquote:Op zondag 21 november 2010 17:38 schreef kiwiholland het volgende:
Er is in de bouwmarkt een speciale sleutel te koop daarvoor http://www.klushandel.nl/product_info.php?products_id=280584
Lijkt idd handiger. maar die heb ik niet/kende ik nog niet.quote:
Lijkt me wel, ik zie niet waarin dat speciale ding verschilt van een dopsleutel, behalve dan dat je met een dopsleutelsetje nog meer kan dan met dat ding.quote:Op zondag 21 november 2010 20:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt idd handiger. maar die heb ik niet/kende ik nog niet.![]()
Maar als je en pijpsleutel of dop hebt liggen lukt het uiteindelijk toch ook?
Ligt eraan, bij sommige kranen kan dat prima doordat er bijvoorbeeld een moer op een draadeindje gedraaid moet worden die vervolgens een hale maan ring tegen de wastafel aandrukt.quote:Op zondag 21 november 2010 20:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt idd handiger. maar die heb ik niet/kende ik nog niet.![]()
Maar als je en pijpsleutel of dop hebt liggen lukt het uiteindelijk toch ook?
Precies wat ik ook heb gedaan toen ik hetzelfde probleem had. Zonder muur in de weg kun je er een stuk beter bij.quote:Op zondag 21 november 2010 20:02 schreef klipper het volgende:
Een andere mogelijkheid is:
Water afsluiten, leidingen losmaken, wastafel demonteren, kraan demonteren, nieuwe kraan monteren, wastafel monteren, leidingen aansluiten, hoofdkraan water weer open, controleren op lekkage.
Een stuk bewerkelijker maar werkt ook vaak.
Veer?quote:Op zondag 21 november 2010 20:43 schreef richardrahl het volgende:
Hoe werkt die kraansleutel nu precies? Het is me wat onduidelijk waarom er een veer inzit.
Ik denk dat wat jij als veer ziet, de getande halfronde bek is welke voor al die verschillende maten is.quote:Op zondag 21 november 2010 20:55 schreef richardrahl het volgende:
ik zie een veer op die afbeelding, maar die zal wel zijn om die bek in te stellen.
wel een handige sleutel zeg, wist niet dat die dingen bestonden.
En optie 2........quote:Op zondag 21 november 2010 22:03 schreef hello_goodbye het volgende:
Pijp- of dopsleutel gaat niet werken omdat door de moer heen een soort van lange schroefdraad-iets loopt (ja, ik heb er dus echt geen verstand van) van zo'n 7 cm lang. DIe dop kan je er dus niet opzetten! Die kraansleutel zou wel eens wat kunnen zijn! Nooit gezien, trouwens. Maar dan nog... die moer is nogal dun en er is overheen geschilderd (niet door mij) en het lijkt haast onmogelijk er grip op te krijgen...
Dat wordt dan inderdaad verhuizen...
Bedankt voor alle suggesties zover! Ik ga maar eens kijken of ik ergens zo'n kraansleutel kan scoren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |