abonnement Unibet Coolblue
pi_90751243
Ik heb net The lucky one van Nicholas Sparks uit en ben nu bezig met The Host van Stephanie Meyer
pi_90775989
Echt heeel erg mooi, moet wel zeggen dat het nog echter leek door al het vuurwerk de afgelopen dagen :P
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  maandag 3 januari 2011 @ 09:03:02 #128
251745 Baltar
Did you see me coming
pi_90781742
Het komt goed. Zo niet, dan toch
  dinsdag 4 januari 2011 @ 00:34:54 #129
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_90822259
Heb de ontdekking van de hemel net uit. Kostte me nog wat doorzettingsvermogen om verder te lezen, ik was op een gegeven moment wel klaar met het verhaal.

Zeker niet het mooiste boek dat ik ooit gelezen heb.

Tolstoi, oorlog en vrede, staat in de kast, maar eerst wat lichtere kost nu.

David Sedaris - Van je familie moet het het hebben. (ik heb al een paar keer moeten lachen, had ik wel even nodig na zoveel Mulisch)
Non possumus non loqui
pi_90822586


quote:
Psychiatry professor Berns (Satisfaction: The Science of Finding True Fulfillment) describes an iconoclast as "a person who does something that others say can't be done." Though keeping his promise to reveal the "biological basis" for the ability to think outside the box, Berns keeps technical explanation to a minimum, instead using themes like perception, fear and networking to profile a number of famous free-thinkers. While the ordinary person perceives the world based on his past experience and "what other people say," the iconoclast is both willing and able to risk seeing things differently; in the case of glass sculptor Dale Chihuly, his creative breakthrough (departing from symmetry in his ice-sculptures) came after a car crash blinded him in one eye, literally changing his view of the world. The will to take risks is also paramount; Cardinals baseball coach Branch Rickey and his controversial hire Jackie Robinson, the first black man in the Majors, provide models of imagination and fearlessness. Berns also looks at iconoclasts like Steve Jobs, Martin Luther King Jr., Henry Ford, the Dixie Chicks, Warren Buffett and Picasso, relating in lucid terms the mindsets that set them apart.
pi_90827639
Kan een blinde een fotografisch geheugen hebben?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:39:47 #132
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_90838436
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:54 schreef Mainport het volgende:
Als mensen zouden vertellen wat ze van het boek vonden in plaats van alleen dom titels dumpen zou het misschien nog wat kunnen worden met dit topic - maar misschien ligt daar een taak voor de (in slaap gevallen) moderators.
Helemaal mee eens. Daarom zou ik pas vertellen wat ik aan het lezen ben als ik zover ben dat ik er een gefundeerde mening over kan geven. Misschien wel met een cijfer. ;)
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:26:11 #133
593 sjak
Juffie Bloem
pi_90900814
Help, ik heb een probleem. Ik kan onderstaand boek niet meer wegleggen:
Nieuwe handen
Echt heel indrukwekkend!
Lekker douchen!
pi_90910075


Lang geleden al een keer gelezen, was alles alweer een beetje vergeten. Wat een prachtig en gruwelijk boek... Echt een aanrader, ook als je niet bijzonder geïnteresseerd in China bent. Zeker ook voor al die vieze Mao-fans, helaas weet het Westen nog steeds niet goed wat er zich heeft afgespeeld in China ten tijde van Mao...
pi_90910292
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:31 schreef princess-a het volgende:
Echt heeel erg mooi, moet wel zeggen dat het nog echter leek door al het vuurwerk de afgelopen dagen :P
[ afbeelding ]
Kwetsbaar van dezelfde schrijfster is ook de moeite waard. Heb ik bijna in 1 ruk uitgelezen..

Erg mooi geschreven verhaal over een moeder die een zoon heeft die in coma raakt na een aanrijding .Auto rijd door en moeder gaat op zoek naar de bestuurder. even kort gezegd.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_90921489
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 10:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[...]
Ik twijfel nu nog: zal ik de hele shopaholic-reeks nog eens lezen (met aansluitend het nieuwe deel), of beginnen in 'woeste hoogten' (nog nooit gelezen)? Twee volledig verschillende boeken natuurlijk, weet nog niet helemaal waar ik voor in de stemming ben.
Ik heb gekozen voor 'Woeste Hoogten', ben inmiddels ongeveer op de helft. Vind het erg mooi! Merk wel dat de Nederlandse vertaling hier en daar te wensen over laat, dus ben wel van plan om het boek hierna nog eens in het Engels te lezen. Ik word er iig aardig door meegesleept en ben benieuwd waar het verhaal heen gaat.

  donderdag 6 januari 2011 @ 13:11:10 #137
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_90927772
Heb net De Mefisto-club uit van Tess Gerritsen. Wat een goed boek :D Ga nu van haar De Zondares lezen :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:39:37 #138
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_90928999
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:48 schreef TheHappyPrince het volgende:
[ afbeelding ]

Lang geleden al een keer gelezen, was alles alweer een beetje vergeten. Wat een prachtig en gruwelijk boek... Echt een aanrader, ook als je niet bijzonder geïnteresseerd in China bent. Zeker ook voor al die vieze Mao-fans, helaas weet het Westen nog steeds niet goed wat er zich heeft afgespeeld in China ten tijde van Mao...
Die wil ik ook altijd nog eens herlezen.
Het Lelietheater van Lulu Wang is ook een aanrader als je Wilde Zwanen kan waarderen.
En de boeken van Amy Tan ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:18:35 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90930825
Ben Atlas Shrugged aan het herlezen

Ayn Rand blijft geweldig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90937250
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:39 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Die wil ik ook altijd nog eens herlezen.
Het Lelietheater van Lulu Wang is ook een aanrader als je Wilde Zwanen kan waarderen.
En de boeken van Amy Tan ^O^
Bedankt voor de tip :) Die zal ik zeker eens bij de bieb halen!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:16:12 #141
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_90976032
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 11:45 schreef Tha_Bartman het volgende:

Naked Lunch: ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden, ik ben vooral verward (maar dat was de auteur ten tijde van schrijven ook geloof ik :P)
Het boek is uit en ik heb nog steeds zoiets van what the fuck heb ik net gelezen...
Er zaten grappige scenes in, walgelijke scenes, geen verhaal of moraal, flitsen in tijd/plaats/ruimte.

Ik heb alles maar over me heen laten komen, en misschien denk ik ooit nog eens terug aan een passage en ontdek ik waarom dit zo beroemd is geworden, maar voorlopig overheerst het wat-heb-ik-zojuist-gelezen gevoel.

Ik denk dat ik nu maar ga beginnen in:


Een dunnetje en niet te moelijk.

Het boek daarna zal wel Phantom of the opera worden, wederom een dunnetje en niet te moelijk. En daarna is het weer tijd voor het echte werk.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:28:08 #142
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_90982070


Nico Dijkhoorn - Dijkshoorn
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_91009054


Al bijna uit :)
#geen
pi_91016666
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 00:31 schreef DuchessX het volgende:
[ afbeelding ]

Al bijna uit :)
Is die goed? Ben erg benieuwd naar dat boek, maar hou niet zo van Nederlandse thrillerschrijfsters.
pi_91017198
Eclips van Bernlef, heb zojuist De ondraaglijke lichtheid van het bestaan uitgelezen.
pi_91029632
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:29 schreef On het volgende:
Eclips van Bernlef, heb zojuist De ondraaglijke lichtheid van het bestaan uitgelezen.
Wat vond je er van?
No resentment ever evened out a weaker hand
  zaterdag 8 januari 2011 @ 19:05:54 #147
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_91034794
Hjalmar Söderberg Dokter Glas

Volgens 't Hart een van de volmaakste romans over moord en liefde.
Het is in dagboekvorm, leest prettig en is tot nu (blz. 50) erg goed.

Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_91035022
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Is die goed? Ben erg benieuwd naar dat boek, maar hou niet zo van Nederlandse thrillerschrijfsters.
Marion Pauw schrijft best goed vind ik ;) Boek was goed te doen. Ik las eerst nooit van nederlandse schrijfsters en dit genre, maar heb ontdekt dat het wel lekker 'luchtig' wegleest tussen de bedrijven door en met een gillende peuter om me heen :D
#geen
pi_91035099
Ben nu begonnen in


Vind er nog niet zoveel aan, maar moet mss nog komen ;)
#geen
pi_91036014


Ben er pas in begonnen, maar het bevalt wel. Sowieso ben ik wel dol op "T Hart.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')