abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88964665
En nu alles import is........
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88964693
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 02:04 schreef Cobra4 het volgende:
En nu alles import is........
Ja precies, opgericht in Roermond, jarenlang in Venlo en Weert gezeten, maar daarna ging het fout ;)
pi_88964723
Best wel grappig dat men in een klein landje als NLD verschil maakt waar iemand vandaan komt. _O-
  zondag 21 november 2010 @ 02:08:52 #5
211797 Esses
Splendide mendax
pi_88964741
en kom nu maar op met de historische zinnen in de OP :') jammer weer.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_88964765
En mbt de batons. Ik heb een keer mot gehad met een kersverse tlt die van de KMA kwam met 5 of 6 (sport) batons op de borst. Die stond een sld met een baton mbt Irak belachelijk te maken omdat hij maar 1 baton had.

Hij kon het niet waarderen dat ik, toen nog sgt, hem apart nam voor een praatje en diende een klacht in.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88964770
"Nee dat zijn de ribbons die een goudkleurige omlijsting hebben. Ze worden aan de eenheid uitgereikt voor goed dienst, moed etc. Als men bij een eenheid geplaatst is draagt men de unit citations van die eenheid. Dus dat wisseld nog wel eens als je van eenheid naar eenheid gaat. Enkel die unit citations die de eenheid kreeg terwijl je er dienst deed, mag je blijven dragen (als je naar een andere eenheid gaat)."

Die bedoelde ik ook, Presidental staat er toch voor? De Nederlandse Koreagangers droegen die ook tezaam met het Combat Infanteryman badge.

pi_88964787
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 02:07 schreef Sine_Pari het volgende:
Best wel grappig dat men in een klein landje als NLD verschil maakt waar iemand vandaan komt. _O-
Dat valt volgens mij wel mee :)
pi_88964807
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 02:08 schreef Esses het volgende:
en kom nu maar op met de historische zinnen in de OP :') jammer weer.
Sorry, Als je een suggestie hebt voeg ik die in? Dacht dat de mooie mars wel genoeg zou zijn, maar ik wist even nog niet iets te bedenken.
pi_88964811
Dus die Unit Citation ribbon heeft net zo veel/weinig waarde als het Invasiekoord wat door parate troepen gedragen wordt.
pi_88964836
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 02:09 schreef Clan het volgende:
"Nee dat zijn de ribbons die een goudkleurige omlijsting hebben. Ze worden aan de eenheid uitgereikt voor goed dienst, moed etc. Als men bij een eenheid geplaatst is draagt men de unit citations van die eenheid. Dus dat wisseld nog wel eens als je van eenheid naar eenheid gaat. Enkel die unit citations die de eenheid kreeg terwijl je er dienst deed, mag je blijven dragen (als je naar een andere eenheid gaat)."

Die bedoelde ik ook, Presidental staat er toch voor? De Nederlandse Koreagangers droegen die ook tezaam met het Combat Infanteryman badge.
De Presidential Unit Citation is er een van, maar er bestaan er meer.
pi_88964856
zit nu surviving the cut para rescue te kijken
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_88964869
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 02:13 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

De Presidential Unit Citation is er een van, maar er bestaan er meer.
Heb je een 'link' Ik zag vroeger veel van die onderscheidingen door Korea gangers in dienst, Zie filmpje hierboven, maar kende die toendertijd nog niet.
pi_88964873
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 02:11 schreef Cobra4 het volgende:
Dus die Unit Citation ribbon heeft net zo veel/weinig waarde als het Invasiekoord wat door parate troepen gedragen wordt.
Ja wij doen namelijk niet aan koorden, de enigste koorden die gedragen worden zijn of voor bepaalde functies (aid de camp, infantry, Arlington, etc.) en natuurlijk de buitenlandse koorden die als citations aan de eenheid zijn verstrekt.
pi_88964906
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 02:15 schreef Clan het volgende:

[..]

Heb je een 'link' Ik zag vroeger veel van die onderscheidingen door Korea gangers in dienst, Zie filmpje hierboven, maar kende die toendertijd nog niet.
Moet ik zelf ook even kijken want aan een AKO link heb je niks.
pi_88964938
K, heb een link gevonden.
pi_88964994
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 02:21 schreef Sine_Pari het volgende:
K, heb een link gevonden.
Die blauwe en rode zie ik ook bij Nederlandse Korea gangers, die vielen onder second infantery ( Indian Division )

http://en.wikipedia.org/wiki/2nd_Infantry_Division_(United_States)

3000 Nederlanders, ze dragen nog steeds dat wapen op hun veteranen tenue
pi_88965079
Ja zoals men hier bij bepaalde PIR's van de 82nd het NLD'se koord mag dragen als men bij de eenheid geplaatst is omdat het aan de eenheid is uitgereikt voor Operation Market Garden. Hier draagt men op de ACU en op het "oude" Green Class A uniform ook de eenheid met welke men in combat geweest is (SSI/FWTS = Shoulder Sleeve Insignia/Former War Time Service) op de rechter mouw, en de SSI van de eenheid bij welke men geplaatst is op de linker. Enkel op het "nieuwe" ASU draagt men de FWTS op de rechterborst zak (mannen).
pi_88965154
Heren ik ga snurken. :W
pi_88965164
Slaap ze Cobra4
pi_88965176
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 02:32 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja zoals men hier bij bepaalde PIR's van de 82nd het NLD'se koord mag dragen als men bij de eenheid geplaatst is omdat het aan de eenheid is uitgereikt voor Operation Market Garden. Hier draagt men op de ACU en op het "oude" Green Class A uniform ook de eenheid met welke men in combat geweest is (SSI/FWTS = Shoulder Sleeve Insignia/Former War Time Service) op de rechter mouw, en de SSI van de eenheid bij welke men geplaatst is op de linker. Enkel op het "nieuwe" ASU draagt men de FWTS op de rechterborst zak (mannen).
Is toch mooi dat ze dat in ere houden
pi_88965192
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 02:35 schreef Cobra4 het volgende:
Heren ik ga snurken. :W
Misschien een goed idee!

Wel te rusten
pi_88965202
Have a good'un Clan
pi_88965205
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 02:38 schreef Sine_Pari het volgende: