Dat dus.quote:Op zondag 21 november 2010 00:50 schreef boyv het volgende:
Ik zou eens een kijkje nemen bij een van zn concurrenten
Normaal gesproken is bij iemand na een aantal behandelingen de wortel afgestorven en kan dus niet meer ontsteken. Ik bijt echter zo hard op mijn kiezen s'nachts, dat zelfs die dode wortelpunten irritatie geven aan de omringende slijmvliezen met het gevolg dat er weer een ontsteking zit. Electronische lengtebepaling van de wortels is niet hetzelfde als foto's maken. Bij electronische lengtebepaling wordt er een apparaatje in je wortelkanaal gestoken wat op een gegeven moment een piepje maakt. Zo bleken mijn wortels veel langer te zijn dan eerst (volgens de foto's) gedacht werd. Als er dus een rest ontsteking blijft zitten, heeft de hele behandeling geen zin, want het begint gewoon weer vrolijk overnieuw.quote:Op zondag 21 november 2010 01:29 schreef 1299 het volgende:
Hij heeft wel foto's genomen om te zien hoe diep de wortelkanalen zijn. Wat mij ook opvalt is dat elke keer dat hij de kanalen weer uitpulkt ik bij 1 kanaal altijd nog pijn heb. De rest is pijnloos, maar hij heeft meerdere keren in dat kanaal zitten vissen maar er zit geen pulpzooi meer aan het haakje.
De pijn in mijn rechter kies vlamt telkens weer op dat het zoveel pijn doet dat je vanzelf de spoeddienst belt. Maar die linker kies geeft telkens pijn en na een paar dagen dan weer een tijdje niet meer.
Maar kan ik het beste gewoon om een doorverwijzing vragen naar de kaakchirurg ofzo? Blijkbaar is het de wortelpunt die telkens weer ontsteekt of heb ik dat niet juist?
Als de vulling eruit gaat ruik je ook zo'n rottende lucht omdat het weefsel daaronder blijkbaar aan het afsterven is, maar houdt dat niet een keer op dan? Op den duur is er toch niks meer over om te ontsteken?
Hoe dan ook als ik morgenochtend nog meer last heb ga ik de spoeddienst maar weer bellen en dan laat ik de tandarts gelijk weten dat ik een permanente oplossing wil want hier wordt ik helemaal gestoord van.
Als ik klem, is daar helaas geen bitje tussen te krijgen. Dat gaat met zoveel kracht, ik zou ws in staat zijn een andermans vingers af te bijten dan. Mijn laatste bitje was ook duur, ruim 130 euro, binnen een half jaar stuk. Volgens mij zijn boksbitjes niet veel sterker, die zijn ook van siliconen gemaakt (maar idd wel een stuk goedkoper).quote:Op maandag 4 april 2011 12:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
In dit geval is elektronische lengtebepaling niet aan de orde omdat ik in de kies in kwestie geen wortels meer heb, de lengte al elektronisch is bepaald door de endodontoloog (2.7 cm en 5 kanalen!) en ik een wortelpuntbehandeling heb gehad. Het is gewoon een ontzettend zwakke kies. Ik heb hem gewoon op een ontzettend lompe manier in 2-en gebroken/
Die wortelpuntbehandeling bij de kaakchirurg is met 10 minuten geregeld trouwens. Wel de meest traumatische 10 minuten van mijn leven maar dat kwam meer door een eikel van een kaakchirurg dan door de behandeling.
Klemmen doe ik eigenlijk niet, dus dat kan het niet veroorzaken. Mijn vriend heeft trouwens een bitje tegen het knarsen maar dat mag hij niet constant dragen. Ik moet het bij hem indoen als hij gaat knarsen. Anders zou hij er aan wennen en dan bijt hij het inderdaad kapot. Dat bitje was dik 100 euro toen. Ik heb me toen voorgenomen dat de volgende een boksbitje gaat worden. Die kosten maar een paar euro en zijn nog dikker ook. Misschien een idee voor jou childintime?
Ik bleek trouwens inderdaad een abces te hebben op mijn verhemelte. Ik heb donderdag antibiotica gekregen en moet morgen terug om de helft van die gespleten kies weg te halen. Over een week weer terug om te kijken hoe het ervoor staat voordat we aan slijpen voor een kroon gaan beginnen.
Ik vraag me alleen af of het allemaal wel goed is zo, dat abces zit er nog steeds en vandaag is de laatste dag van de antibiotica... Ik denk dat dat er alleen voor heeft gezorgd dat dat abces niet groter werd. Smakelijk zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |