EK, WK, Uefacup, Champions League, Wimbledon, Tour de France, Formule 1, elke schaatswedstrijd op kunst en natuurijs, etc. etc. etc. En dan straks weer die Olympische Spelen ::zucht::
Het je inleven in de sporter(s) hoe zou je het zelf gedaan hebben. Bij internationale wedstrijden een beetje ongegeneert chauvinistisch kunnen zijn.
Of gewoon lui
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 01-08-2000 12:24]
quote:
Op 01 augustus 2000 08:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom sport zo uitvoerig wordt behandeld op de tv. Wat is er nou toch leuk aan om onderuit met je bierbuik en de borrelnoten en je Oranjeboom-pilsje op de bank naar anderen te kijken die zich inspannen? Ik heb niks tegen sporten, maar ik snap niet zo goed wat het leuke is aan sport kijken.EK, WK, Uefacup, Champions League, Wimbledon, Tour de France, Formule 1, elke schaatswedstrijd op kunst en natuurijs, etc. etc. etc. En dan straks weer die Olympische Spelen ::zucht::
helemaal mee eens, er kunnen toch veel betere zaken op tv worden uigezonden. Soaps of zo, of de Bus, of Big Brother?
quote:
Op 01 augustus 2000 08:43 schreef Isabeau het volgende:Tour de France, elke schaatswedstrijd... En dan straks weer die Olympische Spelen
Gaaaaaaaaaaf! Ik kan gewoon enorm genieten van sportprestaties. Dat je denkt: dat zou ik nooit kunnen. Een 100 meter in 9.79 seconden lopen bijvoorbeeld. Prachtig. Of Pantani die omlijst door het mooie Franse landschap wegrijdt van Armstrong en Ullrich. Of Giannie Romme die met lage 30-ers ronden lang onder het W.R. op de 10 KM rijdt.
Mijn favo sportmoment aller tijden is nog altijd de Tour de France van 1989. Laurent Fignon die met 50 seconden de laatste tijdrit ingaat en Greg LeMond die 58 seconden sneller rijdt en met 8 seconden verschil de Tour wint. Nog nooit zo'n waanzinnige ontknoping gezien.
Waar ik ook watertandend naar heb zitten kijken was de 100 meter finale in Seoul. Ben 'stanozolol' Johnson die 'm in 9.79 seconden afraffelt en nog tijd heeft ff opzij te kijken. Vooral de slow-motion beelden waaren fantastisch. 24 later werd me dat moment ontstolen, maar die nacht zal ik nooit vergeten. Vind ik sowieso al iets magisch hebben: 's nachts naar een live sportwedstrijd kijken.
Darten kan trouwens ook retespannend zijn. De finale van Barney tegen Richie Burnett in 1998 bijvoorbeeld. Ik had 't zweet echt overal staan. Wat ongelofelijk spannend was dat.
Tja, ik kan er dus echt enorm van sport op TV genieten.
Verder is het een manier om (vooral) vrouwelijke huisgenoten te pesten, als tegenhanger van de geijkte soaps
quote:
Wat is er nou toch leuk aan om onderuit met je bierbuik en de borrelnoten en je Oranjeboom-pilsje op de bank naar anderen te kijken die zich inspannen?
Kijk daar maak je de fout al.. Oranjeboom.. Neem dan Grolsch of Heineken
Het is gewoon leuk om te kijken, hou ervan om te kijken, te doen kost me teveel inspaning.. Beer anyone?!?
quote:
Op 01 augustus 2000 18:56 schreef beelzebub het volgende:
Als je op TV kijkt kun je zien hoe het wel moet, en er misschien nog wat van leren. Doorgaans dan.
schenen kapot schoppen, elleboogstoten, epo, met rackets gooien, scheids verrot schelden, racistische liedjes op de tribune....
quote:
Op 01 augustus 2000 08:43 schreef Isabeau het volgende:EK, WK, Uefacup, Champions League, Wimbledon, Tour de France, Formule 1, elke schaatswedstrijd op kunst en natuurijs, etc. etc. etc. En dan straks weer die Olympische Spelen ::zucht::
* Elegantly Wasted wil ook liever 'live' bij al de bovengenoemde sporten aanwezig zijn, maar ja geen geld en geen vrije dagen genoeg ::zucht::
quote:
Op 01 augustus 2000 19:55 schreef Machiel het volgende:
Tackles zo maken dat je de bal verovert zonder de tegenstander te raken, correcte schouderduw maken, Lichaam gezond houden, rackets koesteren, scheids complimenteren en positieve spreekkoren zingen....
Gatver, voetbal, daar vind ik nou geen ene reet aan. Ik snap niet wat mensen daar aan vinden. En de belachelijke grote aandacht van de media vind ik helemaal rete-irritant. Saaie kutsport.
quote:
Op 01 augustus 2000 12:30 schreef Arcee het volgende:
Waar ik ook watertandend naar heb zitten kijken was de 100 meter finale in Seoul. Ben 'stanozolol' Johnson die 'm in 9.79 seconden afraffelt en nog tijd heeft ff opzij te kijken. Vooral de slow-motion beelden waaren fantastisch. 24 later werd me dat moment ontstolen, maar die nacht zal ik nooit vergeten. Vind ik sowieso al iets magisch hebben: 's nachts naar een live sportwedstrijd kijken.
Vooral die wanhopige blik van Carl Lewis staat in m'n geheugen gegrift
quote:
Op 01 augustus 2000 19:55 schreef Machiel het volgende:Lichaam gezond houden
OK , welke sport is wel goed voor je lichaam op top niveau ?
Ik bedoel sport , niet bowlen , korfbal , schaken enzo he ?
Topsport is per definitie slecht voor je lichaam.
michael johnson prachtig sportmens remember him met z'n gouden schoentjes in Atlanta en wat voor een race hij dan loopt. en zo kan ik genieten van bijna alle sporters en sporten
Sport is pure passie
/me is Sportfreak
Het leukste vind ik altijd schaatsen. Heerlijk om naar te kijken.
De olympische spelen vind ik ook altijd erg leuk en bij belangrijke voetbalwedstrijden (zoals het EK of WK) ben ik ook niet bij de TV weg te krijgen.
Waarom eten beren vis?
Waarom stonden er maar 12 mensen op de maan?
Waarom is de zon nog niet ontploft?
En waarom ben ik bijna 24 jaar geleden geboren?
Etc, etc....
Sport is gewoon vermaak, veel mensen kijken er naar....als er geen kijkers zouden zijn zou het nooit worden uitgezonden....
Je hoeft niet te kijken...tv's hebben tegenwoordig van die apparaatjes waarmee je weg kan zappen....misschien is dat een idee?
[Dit bericht is gewijzigd door David Letterman op 14-08-2000 11:29]
quote:En daar was ik dus LIVE bij aanwezig. Inderdaad een onvergetelijk moment. 19'32, wat een schandalig goeie tijd! De sfeer in het stadion was waanzinnig. Men blééf maar klappen. Het absolute hoogtepunt van de OS van 1996.
Op 12 augustus 2000 18:13 schreef PLAE@ het volgende:
michael johnson prachtig sportmens remember him met z'n gouden schoentjes in Atlanta en wat voor een race hij dan loopt.
quote:Of Moses Kiptanui die met zijn lichaam-dat-gemaakt-is-voor-het-hardlopen een fantastische 3000m steeple loopt. En al zijn tegenstanders die tot op het bot gaan, maar niets tegen hem kunnen beginnen.
Op 01 augustus 2000 12:30 schreef Arcee het volgende:
Gaaaaaaaaaaf! Ik kan gewoon enorm genieten van sportprestaties. Dat je denkt: dat zou ik nooit kunnen. Een 100 meter in 9.79 seconden lopen bijvoorbeeld. Prachtig. Of Pantani die omlijst door het mooie Franse landschap wegrijdt van Armstrong en Ullrich. Of Giannie Romme die met lage 30-ers ronden lang onder het W.R. op de 10 KM rijdt.
Met andere woorden: ik ben het helemaal met Arcee eens.
En ik kan haast niet wachten tot de 15e september!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |