quote:
Op vrijdag 28 september 2012 13:27 schreef Iwanius het volgende:[..]
Aller eerst complimenten voor je opzet.
Ten tweede is mijn vraag waarom je niet voor een hogere plaatsing bent gegaan want mi kijkt dan beter en fijner gezien de ooghoogte. Dat omlaag kijken(tenzij je helemaal uitgezakt zit) lijkt mij niet fijn en tevens slecht voor je onderrug.
dank voor het compliment.
wat de kijkhoogte betreft is dat geheel persoonlijk. voor ons is dit de ideal kijkhoogte. mijn zelfgemaakte
loungebank heeft een zithoogte van 35 cm. als je rechtop zit dan is mijn ooghoogte ongeveer 1,20m. de bovenkant van het scherm zit op 1,20m. en om eerlijk te zeggen liggen/hangen we op de loungebank. daar is het een loungebank voor immers. we hebben geen nek-en/of rugklachten. dus dat valt allemaal mee. ik vindt omhoog kijken persoonlijk niet fijn. en volgens mij zou op deze afstand omhoog of omlaag kijken en kwestie van je oogopslag veranderen en niet zozeer je hoofd/nek/lichaampositie veranderen. estitisch vindt ik dit ook de rustigste oplossing. zou ik m bv in het midden van de wand op hebben gehangen dat had ik en geheel ander ontwerp gemaakt.