abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88953872

San Miguel Primavera Sound, commonly known as Primavera Sound or simply Primavera, is an annual music festival which takes place in Barcelona, Spain in late May and, in some years, early June. It is held within the Parc del Fňrum leisure site—located approximately 6 km north east from the center of Barcelona—in the Diagonal Mar area of the Sant Martí district, by the coast of the Balearic Sea. It is one of the largest music festivals in the country, with an attendance rate of more than 100,000 over the course of the event in 2010.

The festival is noted for its eclectic lineup, focus on independent music, and as a showcase for newly established international and domestic acts. The range of musical genres include alternative, indie, electronic, pop, hip hop, dance, folk, jazz, metal and experimental music. Notable acts that have performed at previous editions include Pulp, Sonic Youth, The White Stripes, Primal Scream, New Order, Iggy and the Stooges, Lou Reed, Motörhead, The Smashing Pumpkins, Portishead, My Bloody Valentine and Neil Young.

The festival returned in 2010 for its tenth anniversary, with Pavement, Pet Shop Boys and Pixies among the headlining acts. The festival will return in 2011, with 11 artists confirmed thus far.

Lineup van 2010 tot zover (dit is ongeveer een vijfde van alles):
* The Flaming Lips
* Belle and…
* Animal Collective
* The National
* Mogwai
* Pulp
* Fleet Foxes
* The Fiery Furnaces
* Broadcast
* Mercury Rev
* John Cale
* Ariel Pink's Haunted Graffiti
* Suicide
* Swans
* Blank Dogs

Er komt dus nog een stuk bij, geruchten zijn Guided By Voices. Curators van het festival zijn namelijk Pitchfork en die krijgen aardig wat voor elkaar, zo blijkt elk jaar uit de line-up.

Website: http://www.primaverasound.com
Kaartjes kosten 150 en het festival duurt 5 dagen. Een hostel en vlucht is aan jezelf. Uitgerekend ben je inderdaad duurder uit dan met Lowlands, maar in verhouding is het festival zelf niet duurder. Je maakt uiteraard zelf de afweging om in de modder te zitten voor goedkoop of voor iets meer in het zonnige Barcelona staan.
pi_88953962
Ik was/ben best aan het twijfelen om te gaan, geweldige namen tot nu toe..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88954071
Yeah. Gewoon doen!
pi_88954201
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:23 schreef emokid het volgende:
Yeah. Gewoon doen!
Lullige is dat ik net op een vd dagen van het festival al een vrij prijzig concert heb :P
pi_88954220
Wat dan?
pi_88954245
Roger Waters in het sportpaleis. Maar als ik alsnog mensen kan vinden die mee willen gaan naar dit festival, verkoop ik het Roger Waters ticket wel.
pi_88954441
Ah ja tuurlijk, ik ga zelf in April naar Waters. Komt dat even goed uit. :P
pi_88954652
Maar jij gaat dus sowieso naar Primavera?
pi_88954729
Ja, ik heb al een kaartje.
pi_88954757
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:43 schreef emokid het volgende:
Ja, ik heb al een kaartje.
Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben maar ga je alleen dan?
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:32:01 #11
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_88956319
Tof, ik heb ook al een kaartje, heeeeel misschien nog naar Primavera Club komend weekend. Vorig jaar was geweldig :D

Overigens, kaartjes worden steeds duurder hoe langer je wacht met kopen.
pi_88957241
Dat klopt, ik zou er rekening mee houden als twijfelaar. Op de ticketpagina van de website staat een ultimatum van de huidige prijs. Ik was net 5 dagen te laat en heb uiteindelijk 20 meer betaald maar daar doe je verder weinig aan.

Tof dat je al geweest bent ralfseltje, nog iets bijzonders? Dit wordt mijn eerste.
  zaterdag 20 november 2010 @ 22:24:28 #13
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_88958265
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:55 schreef emokid het volgende:
Dat klopt, ik zou er rekening mee houden als twijfelaar. Op de ticketpagina van de website staat een ultimatum van de huidige prijs. Ik was net 5 dagen te laat en heb uiteindelijk 20 meer betaald maar daar doe je verder weinig aan.

Tof dat je al geweest bent ralfseltje, nog iets bijzonders? Dit wordt mijn eerste.
Eten is vooral heel duur, drinken ietsje duurder dan hier, maar kwa prijs maakt het idd niet heel veel uit.
Bonnetjes systeem is heel raar, je moet bonnetjes kopen voor drinken, maar je moet voor bier andere bonnetjes kopen dan voor fris... Verder is het gewoon heel tof, geweldige line-up, prachtige omgeving (aan zee), Spanjaarden zijn een tof publiek.
Kortom, als je geld hebt en van festivals houdt, absoluut heengaan. Oh maar boek wel op tijd een hostel/hotel :) En verwacht niet al te veel slaap, headliners beginnen rond middernacht en afsluiters HEALTH begon vorig jaar om drie uur ofzo geloof ik. Voordat je dan terug bent in je hotel is het alweer licht, vooral als de metro's niet rijden 's nachts buiten het weekend :P
pi_88961854
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:24 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Eten is vooral heel duur, drinken ietsje duurder dan hier, maar kwa prijs maakt het idd niet heel veel uit.
Bonnetjes systeem is heel raar, je moet bonnetjes kopen voor drinken, maar je moet voor bier andere bonnetjes kopen dan voor fris... Verder is het gewoon heel tof, geweldige line-up, prachtige omgeving (aan zee), Spanjaarden zijn een tof publiek.
Kortom, als je geld hebt en van festivals houdt, absoluut heengaan. Oh maar boek wel op tijd een hostel/hotel :) En verwacht niet al te veel slaap, headliners beginnen rond middernacht en afsluiters HEALTH begon vorig jaar om drie uur ofzo geloof ik. Voordat je dan terug bent in je hotel is het alweer licht, vooral als de metro's niet rijden 's nachts buiten het weekend :P
Klinkt goed. Wat betreft hostel gaan we redelijk dicht in de buurt zitten dus dat moet wel goed komen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:43 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben maar ga je alleen dan?
Nee ik ga met een groep Nederlanders waarvan een paar die al geweest zijn. :P
pi_90985252
Intussen ook Grinderman en Echo & The Bunnymen toegevoegd aan de line-up. Het is nog niet uitverkocht mensen. :P
  woensdag 2 februari 2011 @ 16:55:34 #16
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_92231084
Flink wat nieuwe namen vandaag, tot nu toe dit:

Confirmed Artists San Miguel Primavera Sound 2011: Aias, Ainara LeGardon, The Album Leaf, Animal Collective, The Annuals, Ariel Pink's Haunted Graffiti, Arto Lindsay, Autolux, Avi Buffalo, Baths, Battles, Belle & Sebastian, Berlinetta, Big Boi, The Black Angels, Blank Dogs, BMX Bandits, Caribou, Carte Blanche, Caspa, Cloud Nothings, Comet Gain, Connan Mockasin, Cults, Cuzo + Damo Suzuki, Dan Melchior und Das Menace, Darkstar, Das Racist, Deakin, Dean Wareham plays Galaxie 500, Del Rey, DJ Shadow, DM Stith, Ducktails, Dúo Cobra, Echo & The Bunnymen performing Heaven Up Here & Crocodiles, Einstürzende Neubauten, El Guincho, El Mató A Un Policía Motorizado, Emeralds, Explosions In The Sky, Factory Floor, Field Music, The Fiery Furnaces, The Flaming Lips, Fleet Foxes, The Fresh & Onlys, Games, Gang Gang Dance, Girl Talk, Glasser, Glenn Branca Ensemble, Gold Panda, Gonjasufi, Grinderman, Half Japanese, Holy Ghost!, Incarnations, Interpol, Islet, James Blake, Jamie XX, John Cale & Band + Orchestra perform PARIS 1919 live, John Talabot, The Jon Spencer Blues Explosion, Julia Kent, Julian Lynch, Kode9 And The Space Ape + Kode9 Burial Set, Kokoshca, Kurt Vile & The Violators, La Célula Durmiente, Las Robertas, Les Aus, Lichens, Lindstrom, Low, Lüger, M. Ward, Male Bonding, Matthew Dear Live, Me And The Bees, Mercury Rev perform Deserter's Songs, Mogwai, Money Mark, The Monochrome Set, My Teenage Stride, The National, Nisennenmondai, Nosoträsh "Popemas", Odd Future, Of Montreal, Oneohtrix Point Never, Ornamento Y Delito, P.I.L. (Public Image Limited), Papas Fritas, Pere Ubu plays "The Annotated Modern Dance", Perfume Genius, Phosphorescent, Pissed Jeans, PJ Harvey, Pulp, Rubik, Salem, Seefeel, Shellac, Simian Mobile Disco, The Soft Moon, Sonny & The Sunsets, Sufjan Stevens, Suicide, The Suicide Of Western Culture, Suuns, Swans, The Tallest Man On Earth, Tennis, Thelematicos, Toundra, Triángulo De Amor Bizarro, tUnE-yArDs, Twin Shadow, Ty Segall, The Vaccines, The Walkmen, Warpaint, Wolf People, Yuck.
pi_92231402
_O_
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:21:25 #18
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92232513
Die line-up is gewoon tč goed :D
pi_92232641
Vond de line-up al fantastisch maar de nieuwe namen zijn echt briljant. Sufjan Stevens komt zelfs! Laat het snel mei zijn. _O_
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:27:32 #20
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92232829
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:23 schreef emokid het volgende:
Vond de line-up al fantastisch maar de nieuwe namen zijn echt briljant. Sufjan Stevens komt zelfs! Laat het snel mei zijn. _O_
Vergeet ook zeker niet Perfume Genius te checken :9
pi_92232987
Dat is echt niks voor mij. Helaas. :P
  maandag 23 mei 2011 @ 13:09:49 #22
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_97196035
Nog twee nachtjes en ik vertrek.
Kut trouwens dat je moest reserveren voor Sufjan Stevens....
  maandag 23 mei 2011 @ 13:18:11 #23
283085 TWP
kassalade
pi_97196343
Wat staan er gigantisch veel vette artiesten op het programma _O_ Lijkt me een prachtig festival om eens voor te sparen.
:)
  maandag 23 mei 2011 @ 13:51:10 #24
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_97197932
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:09 schreef ralfseltje het volgende:
Nog twee nachtjes en ik vertrek.
Kut trouwens dat je moest reserveren voor Sufjan Stevens....
Sufjan Stevens wil je niet missen. De show van afgelopen zaterdag in Eindhoven was werkelijk fantastisch.

Overigens zou ik graag een keer naar dit festival gaan. Hopelijk wordt dat 2012.
Find hungry samurai...
  maandag 23 mei 2011 @ 13:54:36 #25
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_97198117
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:51 schreef CoJackso het volgende:

[..]

Sufjan Stevens wil je niet missen. De show van afgelopen zaterdag in Eindhoven was werkelijk fantastisch.

Overigens zou ik graag een keer naar dit festival gaan. Hopelijk wordt dat 2012.
Nee die wil ik niet missen, maar ga ik wel missen omdat je blijkbaar moet reserveren. Je moet er helemaal een online account voor aanmaken. Suf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')