abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88942329
Ferran Adrià (48), chefkok van het wereldvermaarde El Bulli, zal samen met zijn broer Alberto een nieuw restaurant openen in hartje Barcelona. Vanaf januari serveren ze er menu's die vier keer goedkoper zijn dan bij El Bulli.

In januari opent de nieuwe zaak in een omgebouwde Citroëngarage met plaats voor tachtig mensen, op een boogscheut van de tapasbar Inopia van broer Alberto. 'Het wordt minder gesofisticeerd dan bij El Bulli', zei Ferran Adrià eerder aan de Spaanse televisie. 'Een eettent waar je met je vrienden naartoe gaat.'
De keuken zal nog steeds gebruikmaken van de moleculaire technieken waarmee Ferran Adrià tot vijf keer toe werd uitgeroepen tot beste chef ter wereld. 'Ook de producten zullen van dezelfde uitzonderlijke kwaliteit zijn', verzekert broer Alberto. 'Zowel de producten als de bereiding zullen honderd procent Spaans zijn. Er komt ook een creatieve cocktailbar, met voor elke cocktail een originele en aangepaste tapa.'

Stilzitten doet Ferran Adrià dus niet. Hij zal ook een culinaire blog starten, doceren aan de prestigieuze universiteit van Harvard en een culinair laboratorium ontwikkelen..
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88942914
Die TT, m'n ogen ;(
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_88949487
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:52 schreef rijsttafel het volgende:
Die TT, m'n ogen ;(
Ja ;(
pi_88956705
Auw. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_88996619
MAAAAAAARRRRRR, wel gaaf dat ie een nieuw restaurant opent! En dus voor een nieuwe uitdaging kiest! Nemen ze al reserveringen aan!
  maandag 22 november 2010 @ 13:43:26 #6
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_89010725
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:52 schreef rijsttafel het volgende:
Die TT, m'n ogen ;(
Opgelost ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_89011166
^O^
pi_89036269
En hoe denk 'ie winst te maken als hij met El Bulli met 200 euro per couvert half miljoen verlies lijdt per jaar?

Oh ja, gewoon elke dag open zijn :')
pi_89222483
Ik blijf het ook een raar verhaal vinden dat hij ondanks alles zoveel verlies heeft geleden. :N :{
Maar goed, begrijp zijn stap nu wel naar het eenvoudige als je zolang aan de top hebt gestaan en nu gewoon weer normale gerechten wil bereiden, aka back to basics :Y

benieuwd naar de eerste eetreacties uit zijn nieuwe toko. :Y
pi_89340301
Ik denk wel dat het stamvol zit, aangezien voor veel mensen eten van hem nu wel bereikbaar is.
pi_89425609
Tuurlijk het zal de eerste maanden stampvol zitten omdat hij het is. :Y Ik denk ook dat het verwachtingspatroon opnieuw hoog zal zijn en mensen misschien dan teleurgesteld zullen worden omdat het niet is wat ze gewend van hem zijn (ondanks de waarschuwingen)en vervolgens dan afhaken. :Y
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 12:06:53 #12
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_89469617
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:07 schreef rubje het volgende:
Tuurlijk het zal de eerste maanden stampvol zitten omdat hij het is. :Y Ik denk ook dat het verwachtingspatroon opnieuw hoog zal zijn en mensen misschien dan teleurgesteld zullen worden omdat het niet is wat ze gewend van hem zijn (ondanks de waarschuwingen)en vervolgens dan afhaken. :Y
Nou ja, "gewend zijn"... hoeveel mensen hebben daadwerkelijk bij El Bulli gegeten?
Daarbij: reken maar dat het heel bijzonder en van hoog niveau wordt. Zo te lezen wat minder spectaculair dan El Bulli, maar niet "slechter".

Effe daar binnen lopen om een veurkje te prikken als je toch in Barcelona bent, dat zal wel niet tot de mogelijkheden gaan behoren. ;)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_89479327
Ik denk dat je dat het eerste jaar sowieso op je buik zal kunnen schrijven tenzij je alvast voor de deur gaat liggen elke dag. :D ;)
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:09:09 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89480317
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 december 2010 15:48 schreef rubje het volgende:
Ik denk dat je dat het eerste jaar sowieso op je buik zal kunnen schrijven tenzij je alvast voor de deur gaat liggen elke dag. :D ;)
Ik denk dat je bij Tickets ook gewoon kunt reserveren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 22 mei 2011 @ 13:06:21 #15
16632 Xlarge
========
pi_97150923
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik denk dat je bij Tickets ook gewoon kunt reserveren.
Klopt , gedaan :)
Nu een goedkope vlucht uitzoeken voor volgende maand.

Ik zit ook een beetje hotels te bekijken in Barcelona, mocht iemand een tip hebben (mag ook wat buiten het centrum zijn) voor een hotel +- 100 euro per nacht , hoor ik het graag.

Heb er zin in :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')