jouw eigen ervaringen worden natuurlijk gekleurd door nummer 2 en 3
2 is bijvoorbeeld dat hier in het westen zwart als een rouwkleur wordt gezien terwijl in veel oosterse landen de rouwkleur juist wit is en dus krijgt hier zwart een droevige gevoelswaarde en daar wit...
3 is bijvoorbeeld dat over de hele wereld rood wel de associatie van de zon en vuur meekrijgt en dus van gevoelens die met vuur gepaard gaan: gevaar bijvoorbeeld.
't Is dus best complex dat kleur en gevoel samengaan om daar één rechte lijn in te vinden, maar het is wel hartstikke logisch. Kleuren werden van vroeger uit al voor bepaalde ceremoniën gebruikt en aan ceremoniën zitten emoties verbonden. simpel he?
Dat is een soort aanleg.
quote:
Op 01 augustus 2000 12:56 schreef Kangaroo het volgende:
Groen is vaak de kleur voor veiligheid - groen gras, grazen, kleur van de kameleon om zich te verbergen
En natuurlijk niet te vergeten het groene stoplicht
Ikzelf vind blauw de mooiste kleur. Daar voel ik me altijd erg prettig bij. Groen vind ik een stuk minder. Oranje, onze nationale kleur, vind ik puur als kleur ronduit lelijk. Verder vind ik bruine ogen errug mooi.
quote:
Sommige mensen kunnen kleuren proeven of ruiken, zoals bijvoorbeeld lavendel paars kan ruiken, of een openhaard geel.
quote:
wie vertelt jou dat er geen mensen zijn die dat wel kunnen?
Als ik blauw zie denk ik aan de zee en ik ruik de zee proef het zilt op mijn tong, hoor de golfslag in de branding, voel de wind door mijn haar
quote:
heb je wel een sterretjes gezien als je je hoofd stoot
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |