abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 februari 2011 @ 12:09:45 #26
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_92540321
Ik ben vorige week liftend vanaf Heerenveen naar Brugge en Gent geweest en was erg leuk en goed te doen!
Gezellige couchsurfhosts gehad en goed ontspannen!

Bijna alle lifts binnen no-time op tankstations geregeld in NL. In Belgie algemeen iets lastiger, maar nog steeds goed te doen! Deze zomer 2 weken met een verdere bestemming!
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_92966538
In september vertrek ik naar Australië, en zou graag willen weten of je daar makkelijk kan couchsurfen. hebben mensen hier ervaring mee?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:32:22 #28
18008 hornage
pi_92966866
Mij onbekend, maar doe eens een couchsearch op couchsurfing en je ziet vanzelf mensen met veel references ;)
pi_93152641
Ik heb anderhalf jaar terug een paar maanden door Oost-Europa gelift en gecouchsurfed. Als je niet te grote afstanden lift weet je wel zeker dat je ergens komt hoor. Ik heb misschien max 600km op een dag gedaan, meestal rond de 300/400 km geloof ik. Mijn blog staat nog wel online, misschien dat je er wat aan hebt: www.hoihenri.blogspot.com

/edit: ik had ook nog nooit eerder gelift trouwens. Ben in de Baltische staten begonnen, had me wel ingelezen, voornamelijk op hitchwiki.

[ Bericht 15% gewijzigd door MrBrightside op 22-02-2011 15:51:04 ]
voyeurism is participation
pi_93161186
Driedelig videoverslag op youtube over mijn lifttocht eind 2009, van 't noorden naar 't zuiden van Japan:

pi_93170558
Leuk! Die ga ik binnenkort eens bekijken. Ben benieuwd.
pi_96387536
Is hitchhikers.org deaud?
pi_96426365
Dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat ik deze zomervakantie maar even ergens naartoe moet gaan liften. Mits mooi weer :')
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_101320099
Toch maar een kick..

Ik heb meerdere malen gelift:
- heen en terug naar Berlijn
- heen en terug naar München
- rondreis Frankrijk

De tips die ik kan geven:
- Ga niet langs de kans van de weg staan met een bordje, maar spreek mensen aan op een parkeerplaats van een benzinestation.
- Laat je afzetten bij een benzinestation, niet bij een afslag! Al scheelt je dit 50km, die tijd haal je makkelijk weer in door sneller opgepikt te worden. Neem dus een kaart mee en bespreek met je bestuurder waar je afgezet wil/kan worden.
- Zorg dat je er verzorgd (en betrouwbaar) uitziet.
- Ga niet met al je spullen op je rug mensen aanspreken op een parkeerterrein. Dan ziet het eruit als 'een hoop gedoe' om een lifter mee te nemen. Terwijl als je met zijn 2en bent en 1 let op de tassen, kan je veel makkelijker een lift krijgen.
- Spreek in eerste instantie mensen aan in hun eigen taal. Mijn ervaring is dat Fransen dat wel kunnen waarderen. Na het eerste contact kan je vaak wel verder in het Engels.
- Wees duidelijk in wat je van plan bent tegenover iemand die je aanspreekt, vertel waar je uiteindelijk heen wilt en waarom.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  One tough cookie maandag 29 augustus 2011 @ 06:06:26 #35
169210 liesje1979
pi_101321249
Een tijdje terug al een account aan gemaakt, maar ik sta nog steeds op no couch en heb er ook nog geen gebruik van gemaakt. Ik zou best graag een weekendje weg willen en mijn budget is niet enorm dus het zou een uitkomst zijn.
Maar aan de andere kant heb ik ook weer niet heel veel te bieden dan een bank of een los matras in de woonkammer, en ik heb 2 katten en ik rook. :@

En liften, als vrouw alleen? Dat vind ik misschien nog wel enger. :')
pi_101322318
Wat is jullie ervaring met couchsurfen met zijn 2en? Ik ga samen met mijn vriendin lowbudget naar Australië dus af en toe een couch meepakken kan interessant zijn. Kan me alleen indenken dat je lastig iets voor 2 personen vind en de gastheer liever 2 vrienden ofzo heeft dan een stelletje..
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:12:28 #37
18008 hornage
pi_101322506
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:00 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat is jullie ervaring met couchsurfen met zijn 2en? Ik ga samen met mijn vriendin lowbudget naar Australië dus af en toe een couch meepakken kan interessant zijn. Kan me alleen indenken dat je lastig iets voor 2 personen vind en de gastheer liever 2 vrienden ofzo heeft dan een stelletje..
Ik heb tot nu toe altijd gecouchsurft met mijn vriendin en dit gaf totaal geen problemen eigenlijk. Ik heb zelf wel vaker stelletjes gehost, maar lijkt mij totaal geen probleem of verschil met vrienden of mensen in hun eentje.

Is natuurlijk wel persoonsafhankelijk, maar gewoon proberen joh ^O^
pi_101329754
quote:
11s.gif Op maandag 29 augustus 2011 06:06 schreef liesje1979 het volgende:
Een tijdje terug al een account aan gemaakt, maar ik sta nog steeds op no couch en heb er ook nog geen gebruik van gemaakt. Ik zou best graag een weekendje weg willen en mijn budget is niet enorm dus het zou een uitkomst zijn.
Maar aan de andere kant heb ik ook weer niet heel veel te bieden dan een bank of een los matras in de woonkammer, en ik heb 2 katten en ik rook. :@

En liften, als vrouw alleen? Dat vind ik misschien nog wel enger. :')
Je mag wel een weekendje bij mij op de bank logeren hoor!
Screw them.
We're going home.
pi_103173443
In BA is het wel echt saai de evenementen, als je eigen heel erg verveeld is het wel wat misschien. Ook veelal de zelfde gezichten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_103225726
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:00 schreef Stefanovic83 het volgende:
Een gastheer heeft het liefst een lekker en gewillig wijf natuurlijk. :+

Zonder gein: heb er weinig ervaring mee en al helemaal niet bij blijven slapen. Wel mensen ontmoet van CS en dat was leuk. De evenementen lijken me minder, maar da's puur op basis van mijn eigen inschatting en wat ik hoor van anderen, aangezien ik er zelf nog niet op af ben gegaan.
pi_103240449
Je kan ook couch zoeken op (echt) paar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_103255974
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een gastheer heeft het liefst een lekker en gewillig wijf natuurlijk. :+

Zonder gein: heb er weinig ervaring mee en al helemaal niet bij blijven slapen. Wel mensen ontmoet van CS en dat was leuk. De evenementen lijken me minder, maar da's puur op basis van mijn eigen inschatting en wat ik hoor van anderen, aangezien ik er zelf nog niet op af ben gegaan.
True ;)

Zonder gein: De evenementen die ik heb bezocht waren erg wisselend. Van 3 tot 200 personen en van weinig gesprekstof met saaie mensen tot veel lol met de nodige pils ^O^
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_103256359
Tango dansen en ulitmate frisbee heb ik gedaan, dat zijn natuurlijk ook niet de meest interessante meetings, misschien is een pub meeting wel veel interessanter bijvoorbeeld
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:26:11 #44
18008 hornage
pi_103261248
Ik vind couchsurfen en hosten het allermooist eigenlijk.

Van al die meetings hoef ik niets te weten, ook dat hele gedoe van vouching en ambassadors etc :P

Maar als ik alleen in een onbekende stad in het buitenland zit voor een tijd zou ik best wel eens naar een meeting gaan denk ik zo :D
pi_103282404
Ik heb er zowel als in Chili als in Slowakije leuke ervaringen mee
pi_103539632
Ik zou couchsurfen juist aanraden! Heb het zelf gedaan in India en andere landen in Azie. En dat is juist de manier om bij de tofste feestjes en de leukste plekjes in een stad te komen. Veel leuker dan in een hotel zitten. En het zijn bijna altijd alleen maar leuke mensen waar je terecht komt. Wel goed de referenties lezen!
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 15:22:39 #47
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_107402719
Voor de lifters onder ons: FOK! Liftwedstrijd
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_107530844
Na deze en andere topics doorgelezen te hebben heb ik de knoop doorgehakt: ik ga me ook op het liftavontuur storten!
Ik heb voor de kenners nog een paar vraagjes:
* Is het nodig van een voorafbepaalde bestemming te hebben? Of kan je gewoon je richting door het lot laten bepalen?
* Hoeveel kilometer is doenbaar op een dag voor een beginnende lifter?
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:43:06 #49
18008 hornage
pi_107531490
Als je geen bestemming hebt is liften volgens mij heel goed te doen! Dit betekent dan wel dat je een tent, slaapzak, matje etc mee moet slepen en dat is wel direct wat bagage, wat ook af kan schrikken.

Ik en mijn vriendin rekenen altijd zo'n 300 km per dag. Meer is echt wel te halen, zeker als je geen einddoel hebt.
pi_107563326
Bedankt! Volgende week proberen in de praktijk om te zetten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')