abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152478116
Nee man, kost geld! :P
pi_152478206
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 00:26 schreef Faazz het volgende:
Nee man, kost geld! :P
Oh, zit met studenten ov in m'n hoofd xD
Moeten zij weten
pi_152580627
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 00:25 schreef Faazz het volgende:
Vrijdag vanuit Utrecht naar Berlijn gelift in 13u. Voor het eerst dat het in één dag ging. Nederland uitkomen blijft een probleem vind ik.
Ja klopt, aantal verkeer richting Duitsland valt eigenlijk best tegen. Ik stel me inmiddels erop in dat ik bij tankstation Bolder (de een-na-laatste op de A1) of Lonnekermeer (de laatste) zo'n 1,5u moet wachten maar dan wel een rit heb die ver Duitsland in gaat.
pi_152581313
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:54 schreef Novito12 het volgende:

[..]

Ja klopt, aantal verkeer richting Duitsland valt eigenlijk best tegen. Ik stel me inmiddels erop in dat ik bij tankstation Bolder (de een-na-laatste op de A1) of Lonnekermeer (de laatste) zo'n 1,5u moet wachten maar dan wel een rit heb die ver Duitsland in gaat.
Liften naar Berlijn viel mij tegen.. Werd gedropt bij een McDonalds net van de snelweg af, een uur over de grens in Duitsland. Toen 4u gewacht op de volgende lift..
pi_152583729
Liftend van Groningen naar Kaapstad, (bijna) elke lift op de foto: https://medium.com/@chris(...)-africa-4f122cfdca1a
pi_152593664
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:15 schreef imhumannature het volgende:

[..]

Liften naar Berlijn viel mij tegen.. Werd gedropt bij een McDonalds net van de snelweg af, een uur over de grens in Duitsland. Toen 4u gewacht op de volgende lift..
Dat heb ik ook meegemaakt, maar dan op een afslag. Ik stond nog bij Arnhem richting de snelweg, voor vier uur lang. In die tijd ben ik ook nog een keer in mijn gezicht getuft door een passerende auto.
pi_152664485
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:56 schreef Faazz het volgende:

[..]
In die tijd ben ik ook nog een keer in mijn gezicht getuft door een passerende auto.
DIt meen je niet :{

Mijn enige tocht naar Berlijn (onderdeel van een westrijdje naar Kraków) verliep met een viertal korte ritjes tot de grens met Duitsland, waar we toen na enige tijd wachten toch onverwacht mee konden rijden met een vrachtwagenchauffeur op doorreis naar Poznań. Voelden ons wel echt baas met ons geluk toen :7 maar ook wij kwamen dus ergens aan de rand van Berlijn terecht.

Leuk topic wel! ^O^ Ik herinner me nog wel dat het toen ook actief was. Dat wedstrijdje was een ruim jaar terug, en sinds toen ben ik een keer vanuit Leuven via Antwerpen en dat grappige dorp Baarle-Nassau naar Tilburg gelift, alwaar mijn weldoeners me bij het station afzetten omdat ik op weg naar Utrecht (thuis) was maar het dankzij dikke file al 18u en donker (want winter) was. Toch wel trots want mijn eerste keer alleen liften, en ik word er in het algemeen ook vreemd blij van altijd.

De tweede keer huiswaarts was een paar weken terug en succesvoller, want het was heel mooi weer en ik was vroeger vertrokken, en ik werd zelfs voor de deur afgezet door mijn vijfde bestuurders (maar mijn ouders wonen dan ook vrijwel direct aan de oprit naar de A2, dus die konden meteen weer omkeren en de snelweg op).

Dat was weer Leuven-Utrecht dus, met een enorme omweg omdat het eerste meisje (mijn leeftijd, maar zo'n grappig kind) haar GPS niet begreep (ik ook niet), waardoor we ergens midden in Belgisch Limburg uitkwamen terwijl ze eigenlijk in een dorpje bij Antwerpen moest zijn "maar allez, we zullen er uiteindelijk allebei wel geraken!" Inclusief lunchpauze in Valkenswaard is dat inderdaad toch in een kleine vijf uur gelukt!
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_152664801
Het is leuk hoe verschillend mensen reageren op een lifter, eigenlijk nog geen negatieve ervaringen gehad, buiten misschien een man die meldde dat hij uit principe geen lifters meenam maar na (voorzichtig) informeren van mijn kant evengoed niet wilde vertellen wat voor principes dat dan waren. Zeker geen volk dat me bespuugt, ik zou ook wel even staan kijken mocht zoiets gebeuren.

Ik neem bij het schatten hoe lang ik erover zou doen ongeveer de normale reistijd per auto en doe dat maal 3, op de stukken die ik tot nu toe heb gelift is dat namelijk wel zo'n beetje de bovengrens gebleken van een gemiddelde tocht met de duim omhoog.

Over 1 á 2 weken ga ik weer naar huis, de trein is niet bijzonder duur maar ik denk dat ik het ook weer ga liften! En over iets meer dan een maand staat Warschau-Minsk op de planning, eerste keer in mijn eentje in niet-mijn-thuislanden! *O*
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_152665098
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 03:36 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
Liftend van Groningen naar Kaapstad, (bijna) elke lift op de foto: https://medium.com/@chris(...)-africa-4f122cfdca1a
pi_152680467
Dit is ook een leuke serie om te kijken:
Moeten zij weten
pi_153830530
Ik heb begin juni samen met mijn vriendin gelift naar haar huis in omgeving Colmar in Frankrijk. Omdat ik geen geschikte kaart met benzinestations kon vinden, heb ik van tevoren alle goede plekken en tankstations opgezocht op Hitchwiki en opgeschreven. Dit maakt het een stuk makkelijker. Naar aanleiding van de comments hier en doordat we op een maandag vetrokken, hebben we wel een tentje en slaapspullen meegenomen.

We zijn begonnen op het tankstation op de A16, net voor de Moerdijkbrug. De vrouw van het tankstation kwam ons zelf een stuk karton brengen om een bord te maken :*) Er was echter voornamelijk lokaal- en werkverkeer op een maandagochtend 7:30. Na een uurtje wachten konden we mee met een vriendelijke Belg die ons net over de grens afzette bij een groter tankstation. Helaas ook hier weinig verkeer. Verder wel overwegend vriendelijke mensen. Na wederom een uurtje wachten in het zonnetje vonden we een Nederlandse vrouw die ons wel mee wilde nemen. Tot grote vreugde van ons zei ze dat ze onderweg was naar het Europese Parlement in Straatsburg als tolk. Helaas deelde ze ons ook al gelijk mee dat ze ons ergens rond Brussel af zou zetten omdat ze het fijn vindt om alleen te rijden :+ Geen probleem voor ons, waren we in ieder geval een flink stuk in de goede richting. Wederom leuke en interessante gesprekken en zo vlogen we (met 150km p/u) Brussel voorbij.

Toen we bijna bij Luxemburg waren, bood ze aan om ons tot aan Straatsburg mee te nemen :) Omdat wij echter een andere route gepland hadden, via Nancy en Saint-Die Des Vosges, hebben we dit vriendelijk afgeslagen en zijn we eruit gesprongen bij het zuidelijke grote tankstation in Luxemburg. Tevreden met onze voortgang, hebben we hier lekker in de zon lunch gegeten. We hadden goede hoop om hier snel iemand te vinden, het was tenslotte druk ivm lunch. Na een uur proberen met een bordje was deze goede hoop wel verdwenen... Honderden auto's, maar niemand die stopte. Nog een half uurtje later stopte er toch een mooie Volkswagen met Sloveens kenteken. Hij ging naar Straatsburg en vroeg of we mee wilden. Graag! Ook hij was onderweg naar Straatsburg voor het Europese Parlement als tolk. :D Vriendelijke gozer en met 180km per uur waren we zo in Straatsburg. Hij heeft ons uiteindelijk bij het treinstation in Straatsburg afgezet. Na een half uurtje met de trein stapten we om 4:30 uit de trein in Colmar.

Ik moet eerlijk bekennen dat het voor ons vooral een goedkope en praktische manier is om ergens te komen: De bus is geen optie, auto heb ik momenteel niet en de trein kost 100+ per persoon. Desondanks is het echt altijd een leuke en interessante ervaring. We hebben echt boeiende gesprekken gehad met al onze chauffeurs over allerlei onderwerpen.

Morgen vertrek ik weer naar huis, alleen. Hopelijk gaat het net zo makkelijk. :)
Pain is temporary, pride is forever
pi_153830627
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:19 schreef FreeShooter het volgende:
Ik heb begin juni samen met mijn vriendin gelift naar haar huis in omgeving Colmar in Frankrijk. Omdat ik geen geschikte kaart met benzinestations kon vinden, heb ik van tevoren alle goede plekken en tankstations opgezocht op Hitchwiki en opgeschreven. Dit maakt het een stuk makkelijker. Naar aanleiding van de comments hier en doordat we op een maandag vetrokken, hebben we wel een tentje en slaapspullen meegenomen.

We zijn begonnen op het tankstation op de A16, net voor de Moerdijkbrug. De vrouw van het tankstation kwam ons zelf een stuk karton brengen om een bord te maken :*) Er was echter voornamelijk lokaal- en werkverkeer op een maandagochtend 7:30. Na een uurtje wachten konden we mee met een vriendelijke Belg die ons net over de grens afzette bij een groter tankstation. Helaas ook hier weinig verkeer. Verder wel overwegend vriendelijke mensen. Na wederom een uurtje wachten in het zonnetje vonden we een Nederlandse vrouw die ons wel mee wilde nemen. Tot grote vreugde van ons zei ze dat ze onderweg was naar het Europese Parlement in Straatsburg als tolk. Helaas deelde ze ons ook al gelijk mee dat ze ons ergens rond Brussel af zou zetten omdat ze het fijn vindt om alleen te rijden :+ Geen probleem voor ons, waren we in ieder geval een flink stuk in de goede richting. Wederom leuke en interessante gesprekken en zo vlogen we (met 150km p/u) Brussel voorbij.

Toen we bijna bij Luxemburg waren, bood ze aan om ons tot aan Straatsburg mee te nemen :) Omdat wij echter een andere route gepland hadden, via Nancy en Saint-Die Des Vosges, hebben we dit vriendelijk afgeslagen en zijn we eruit gesprongen bij het zuidelijke grote tankstation in Luxemburg. Tevreden met onze voortgang, hebben we hier lekker in de zon lunch gegeten. We hadden goede hoop om hier snel iemand te vinden, het was tenslotte druk ivm lunch. Na een uur proberen met een bordje was deze goede hoop wel verdwenen... Honderden auto's, maar niemand die stopte. Nog een half uurtje later stopte er toch een mooie Volkswagen met Sloveens kenteken. Hij ging naar Straatsburg en vroeg of we mee wilden. Graag! Ook hij was onderweg naar Straatsburg voor het Europese Parlement als tolk. :D Vriendelijke gozer en met 180km per uur waren we zo in Straatsburg. Hij heeft ons uiteindelijk bij het treinstation in Straatsburg afgezet. Na een half uurtje met de trein stapten we om 4:30 uit de trein in Colmar.

Ik moet eerlijk bekennen dat het voor ons vooral een goedkope en praktische manier is om ergens te komen: De bus is geen optie, auto heb ik momenteel niet en de trein kost 100+ per persoon. Desondanks is het echt altijd een leuke en interessante ervaring. We hebben echt boeiende gesprekken gehad met al onze chauffeurs over allerlei onderwerpen.

Morgen vertrek ik weer naar huis, alleen. Hopelijk gaat het net zo makkelijk. :)
^O^ _O_

Foto's maken !! Leg je reis vast ! Niet voor ons (ja toch wel eigenlijk) maar vooral ook voor jezelf !
pi_153860352
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:25 schreef Frank_NL het volgende:
Dit topic heet Liften en Couchsurfen #4 en het is toch eigenlijk de opvolger van...
Liften is cool #3

Liften is liften en couchsurfen is couchsurfen... en dat is niet hetzelfde.

Dus misschien was de topictitel Liften is Cool #4 beter geweest, maar er is toch wel een verbandje tussen de twee. Couchsurfen en liften gaan goed samen. Maar Couchsurfers met een auto zijn ook mensen die gemakkelijk een lifter oppikken. Het gebeurde mij dit jaar in ieder geval twee keer dat ik door bevriende Couchsurfers ben opgepikt. Wesley in Den Bosch en Vincent in Sankt-Vith (België). Waarvoor dank.

De "looptijd" van Liften is Cool wordt trouwens steeds langer:
Liften is Cool #1 8 maanden (mei 2005 tot januari 2006)
Liften is Cool #2 18 maanden (januari 2006 tot juli 2007)
Liften is Cool #3 38 maanden (juli 2007 tot november 2010)
Liften en Couchsurfen #4 46+ maanden (november 2010 tot ... loopt nog!).

Hoe zou dat komen?

Wordt Fok! minder populair?

Liften wordt eerder populairder. Dat zeggen de voorzitter van de Duitse liftclub Abgefahren en de Verkehrsclub Deutschland.

Niet denken maar doen.

Of iedereen is mijn voortdurende "ge-etter" over dit onderwerp zat... *)
Bijna een jaar later, nog bedankt voor je reactie. Redelijk onvoorbereid en dus ook onervaren één van de mooiste avonturen in m'n leven gehad _O_
pi_153875978
En ook weer thuis sinds gisteren avond! 6 liften en afgezet door mijn vriendin en opgehaald door mijn vader. Half 9 begonnen en om 8 uur in de avond thuis.

Mooiste ervaring was met een poolse vrachtwagenchauffeur die vanaf Luxemburg tot aan Brussel tegen me heeft gepraat in het Pools...
Pain is temporary, pride is forever
  zondag 5 juli 2015 @ 10:43:56 #241
405279 droommoord
houdt van palindromen
pi_154078985
Hee jongens en meisjes,

Lukt het ook een beetje om met z'n drieën te liften? Of wordt het dan erg lastig?
En hebben jullie tips voor opstapplekken in Utrecht?

Leuk topic!
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"
pi_154105202
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 10:43 schreef droommoord het volgende:
Lukt het ook een beetje om met z'n drieën te liften?
Zeker! Misschien duurt het soms iets langer, maar moet zeker lukken met veel forenzen.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 17:00:00 #243
405279 droommoord
houdt van palindromen
pi_154517144
Het is helemaal gelukt!
pi_154524619
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 17:00 schreef droommoord het volgende:
Het is helemaal gelukt!
Waar ging de tocht naartoe?
pi_154557752
Niemand ooit op een tankstation of langs de weg moeten maffen omdat er niemand voor de nacht nwas die je kwam ophalen?
  donderdag 23 juli 2015 @ 12:47:50 #246
405279 droommoord
houdt van palindromen
pi_154564617
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 21:47 schreef Megara het volgende:

[..]

Waar ging de tocht naartoe?
Berlijn :) Prachtige stad & het liften was erg leuk.
pi_154631943
Hebben jullie tips om uit grote stadscentra te komen? Ik probeerde vandaag (hoewel erg laat) vanuit Minsk naar Gomel' bij de grens met Oekraïne te komen, maar ik ben Minsk niet eens uit geraakt.

Het probleem zijn van die lange, brede hoofdwegen door zo'n centrum, zonder zijstroken/opritten en dergelijke. Bij de stoplichten verdoe je je tijd zolang als het groen is en als het rood is, ben je maar zichtbaar/aanspreekbaar door die drie/vier auto's recht voor je. Kruispunten en opritten naar rotondes zijn vanwege dat laatste ook van die net-niet gevallen, en bovendien kunnen ze er niet comfortabel stoppen. Ik ben er dus in ieder geval uit dat het beter is om ergens aan de rand van het centrum terecht te komen, maar tenzij ik het geluk heb dat er daar een drukke parking/pompstation/lange oprit in mijn blikveld verschijt, heb ik alsnog geen idee waar ik moet gaan staan, helemaal als ik alsnog bij zo'n hoofdweg uitkom.

Algemene dingen om in de gaten te houden?
pi_154957540
Eerste keer gelift pas.

Dordrecht-Brussel-Parijs-Kortrijk-Gent-Antwerpen-Bergen op Zoom!

Erg tof! aanrader!!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 15:53:11 ]
pi_156471716
quote:
quote:
Jezus wat gaaf _O_

Zoiets wil ik ook na m'n studie gaan doen ^O^ lijkt me echt verschrikkelijk tof.

Die gast heeft er ook een TedTalk over gegeven trouwens:
pi_156471743
Iemand nog een gaaf liftverhaal? Ik ga na m'n tentamens een weekje door België en Frankrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')