Indien je tweede zin klopt, is dat het antwoord op de vraag in de eerste zin.quote:Op donderdag 18 november 2010 18:30 schreef vergezocht het volgende:
Waarom wordt de leeuw als koning van het bos gezien terwijl een (volwassen) olifant de grootste, sterkste en meest onverslaanbaar is? Ook gedragen de dieren zich hiernaar in het wild want de olifant loopt weg voor de leeuw. Niet andersom. Beetje gek toch?
quote:Waarom is de leeuw koning der dieren??
De olifant loopt heel hard na te denken. Waarom is de leeuw eigenlijk de koning der de dieren en niet ik?? De olifant loopt er maar over te piekeren. Hij besluit maar naar de uil te gaan hij weet altijd alle antwoorden.
Zogezegd zo gedaan, de olifant loopt naar de uil toe. Hoi uil, waarom is de leeuw eigenlijk de koning der dieren en niet ik of muis of een ander dier??. Vraagt de olifant. een goeie vraag. Ik weet eigenlijk geen antwoord. Antwoorden de uil. Bedankt, ik ga dan maar weer zei de olifant. En de olifant loopt weer weg. Hij loopt zo hard na te denken dat hij tegen een boom aan loopt. au, daar stond dus een boom. Zegt de olifant. De olifant loopt weer gewoon verder. De krokodil loopt langs. Waar loop jij over na te denken?? vraagt de krokodil. Ik denk na over waarom de leeuw eigenlijk de koning der dieren is. Zegt de olifant. Ik weet het niet. Denk er maar niet over na. De leeuw is de koning der dieren en zo is het. Zegt de krokodil. De olifant loopt verder. Naar de leeuw dan maar hij weet vast het antwoord. waarom bent u de koning der dieren?? Vraagt de olifant. Omdat ik het mooist ben antwoord de leeuw. Maar ik ben het sterkst zegt de olifant. We doen een wedstrijd de gene die wint wordt koning der dieren. Zegt de leeuw. oké zegt de olifant. Een paar dagen later is er een wedstrijd georganiseerd de olifant en de leeuw strijden tegen elkaar. De olifant wint de eerste ronde de leeuw de tweede. Nu is de finale ze moeten zo hard mogelijk rennen en wie als eerst bij de finish is heeft gewonnen. De olifant wint en mag koning de dieren zijn. De olifant vindt het eigenlijk niet zo leuk want iedereen zeurt aan zijn hoofd. Hij loopt naar de leeuw toe die het nu ook niet meer zo leuk vindt sinds hij geen koning der dieren is. En de olifant zegt: leeuw ik vind deze baan toch niet zo leuk. Wil jij weer koning der dieren zijn?? Ja, heel graag, zegt de leeuw en zo is de leeuw blij dat hij nu koning der dieren is en de olifant dat hij geen koning der dieren is.
Jona schreef dit verhaal toen ze 7 jaar oud was.
geef gewoon antwoord kreng ipv deze raadselsquote:Op donderdag 18 november 2010 18:33 schreef Westerling:
[..]
Indien je tweede zin klopt, is dat het antwoord op de vraag in de eerste zin.
Mits het gevecht onder water is inderdaad.quote:Op donderdag 18 november 2010 18:43 schreef vergezocht het volgende:
zelfs de nijlpaard gaat het winnen tegen de leeuw volgens mij.
nee ook op het land want de huid van de nijlpaard is te dik voor de leeuw om erop in te happen. Ook is hij te zwaar. De leeuw kan alleen rondjes eromheen rennen lijkt me.quote:schreef Ludwig.
[..]
Mits het gevecht onder water is inderdaad.
en de nijlpaard?quote:Op donderdag 18 november 2010 18:54 schreef Adfundum het volgende:
http://www.dailymotion.com/video/x3k5pe_mouse-v-elephant_fun
Daarom is de olifant niet konig.
quote:Op donderdag 18 november 2010 18:50 schreef vergezocht het volgende:
[..]
nee ook op het land want de huid van de nijlpaard is te dik voor de leeuw om erop in te happen. Ook is hij te zwaar. De leeuw kan alleen rondjes eromheen rennen lijkt me.
Maar is uiteindelijk geen roofdier en zal ook ten prooi kunnen vallen aan de leeuw, zeker in de nog jongere levensjaren. De leeuw, als grootste hypercarnivoor, staat over het algemeen gewoon bovenin de voedselketen.quote:Op donderdag 18 november 2010 18:43 schreef vergezocht het volgende:
zelfs de nijlpaard gaat het winnen tegen de leeuw volgens mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |