abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88865432
Voor het bepalen van het maandbedrag voor de terugbetaling van mijn studieschuld moet ik mijn definitieve aanslag 2009 ķf een Inkomensverklaring IB60 over 2009 opsturen naar de DUO.

Ik heb dus een Inkomensverklaring IB60 opgevraagd bij de Belastingdienst. De inkomensgegevens hierop vermeld zijn:

Inkomen box 1: ¤ *BEDRAG*
Inkomen box 2: ¤ 0
Inkomen box 3: ¤ 0
-----------------------------------------
Verzamelinkomen: ¤ 0

Op mijn definitieve aanslag 2009 staat echter een verzamelinkomen vermeld van *BEDRAG*, dus geen ¤ 0.

Hoe kan het dat mijn verzamelinkomen niet overeenkomt? En wat is nu dan mijn verzamelinkomen daadwerkelijk?
pi_88869313
omdat het te laag is en derhalve niet in 1 van de schijven valt ofzo?
pi_88873420
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:29 schreef tinoburg het volgende:
omdat het te laag is en derhalve niet in 1 van de schijven valt ofzo?
Zoiets dacht ik ook al. Iemand die dit kan bevestigen?
pi_88898308
De verklaring die Balisto geeft is in elk geval niet juist. Over inkomen moet belasting worden betaald. Tot circa ¤ 6000 is de te betalen belasting vanwege de algemene heffingskorting + arbeidskorting ¤ 0. Ik ben een aantal keren deze verschillen tussen IB60-verklaring en jaaropgaven ook tegengekomen.

Heeft u aangifte 2009 gedaan nadat u de IB-60 verklaring heeft opgevraagd? Of heeft u aangifte gedaan voordat de IB-60 verklaring door u werd opgevraagd? De vraag in dit laatste geval is dan waarom de IB-60 verklaring is opgevraagd. Immers: IB-60 verklaringen worden meestal opgevraagd als er geen definitief vastgesteld verzamelinkomen is bijvoorbeeld omdat er geen aangifte is gedaan. Of wanneer het definitief vastgestelde verzamelinkomen niet bekend is. (papieren zoek / weggegooid)

Zeker is dat de jaaropgaven een hogere rangorde hebben dan de IB-60 verklaring. U dient dus uit te gaan van de definitieve aanslag 2009 met de daarin vermelde jaaropgavengegevens.
pi_88899340
Ik heb begin 2010 mijn aangifte 2009 gedaan. In oktober de definiteve aanslag 2009 ontvangen en pas daarna de IB60-verklaring opgevraagd, omdat ik die aanslag liever zelf in mijn administratie houd.

Maar ik zal voor de zekerheid die definitieve aanslag dan maar gewoon opsturen naar de DUO. Voor het maandbedrag blijkt dat trouwens niks uit te maken, volgens de rekenhulp op de site van DUO.
pi_88900977
Maakt u wel een kopie van de definitieve aanslag 2009 (voor- en achterkant). Als de inkomsten gering zijn, zal het maandbedrag inderdaad niet uitmaken.

IB-60 verklaring: ik heb dit jaar een keer geīnformeerd hoe de verschillen tussen definitieve aanslag en IB-60 inkomen zijn te verklaren nav een concrete aangifte. De inspecteur van het regiokantoor die mij daarover terugbelde kon geen afdoend antwoord geven. En al helemaal geen verklaring. Vond het maar een rare vraag geloof ik. Ook werd niet verteld hoe intern met inkomensgegevens omgegaan wordt. Tja, hij wist het echt niet of.... wilde niet het achterste van de (belasting)tong laten zien. Ik denk het laatste.
pi_88901252
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:03 schreef belfis het volgende:
Maakt u wel een kopie van de definitieve aanslag 2009 (voor- en achterkant). Als de inkomsten gering zijn, zal het maandbedrag inderdaad niet uitmaken.

IB-60 verklaring: ik heb dit jaar een keer geīnformeerd hoe de verschillen tussen definitieve aanslag en IB-60 inkomen zijn te verklaren nav een concrete aangifte. De inspecteur van het regiokantoor die mij daarover terugbelde kon geen afdoend antwoord geven. En al helemaal geen verklaring. Vond het maar een rare vraag geloof ik. Ook werd niet verteld hoe intern met inkomensgegevens omgegaan wordt. Tja, hij wist het echt niet of.... wilde niet het achterste van de (belasting)tong laten zien. Ik denk het laatste.
Vreemd verhaal hoor 8)7

Maar bedankt voor de bijdrage. ^O^ Die kopie maak ik uiteraard. :)
pi_88963103
Gisteren een nieuwe brief van de Belastingdienst gekregen met een gecorrigeerde IB60-verklaring waarin het verzamelinkomen wel netjes gelijk is aan *BEDRAG*. 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')