Verloren zetels die waarschijnlijk naar de VVD gaan. Het CDA wou al nooit met de PVV samen werken (gedoogd) en de VVD is er ook nooit blij mee geweest laat staan de koningin. Het komt het CDA/VVD dus heel goed uit. Ze laten de linkse partijen in de kamer schreeuwen waar het volk zich langzaam aan begint te ergeren zodat zowel de PVV als ook weer links uitgeschakeld wordt. Vooral het optreden van GL en PvDA is lachwekkend. Dus volgens mij is het CDA en VVD dit slim aan het spelen want zij blijven fijn buiten de discussie.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:22 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nee dat is waarMaar ik hoorde net op de televisie dat de PVV volgens de polls 5 zetels is gedaald, dat geeft toch een beetje hoop. Zoals Frans Weisglas zei: "Nog één of twee van die akkefietjes en het kan ineens voorbij zijn."
Wat ik wel een mooie opmerking van Weisglas vond: "Het gaat om het morele gewicht." Dát verwacht je van Kamerleden![]()
Daarom begrijp ik ook niet dat mensen dit afdoen als 'riooljournalistiek' - mijn god zeg, er staat hier wel iets op het spel, dit zijn onze volksvertegenwoordigers. Het lijkt mij eerder de essentie van de journalistiek, om dit soort zaken bloot te leggen.
Game onquote:Twee jaar wachtgeld voor James Sharpe
DEN HAAG - Het in opspraak geraakte PVV-Kamerlid James Sharpe, die woensdagavond besloot zijn kamerzetel op te geven, heeft twee jaar lang recht op wachtgeld. Dat meldt het AD vandaag. Als hij in die periode geen andere inkomsten heeft, ontvangt hij in totaal ruim 135.000 euro bruto.
Sharpe nam zijn besluit op de dag dat het AD hem confronteerde met het verhaal van een ex-vriendin die jaren zou hebben geleden onder zijn terreur. Sharpe zou haar geestelijk en lichamelijk hebben mishandeld. De PVV'er wilde woensdag niet op die beschuldiging reageren.
Eerder kwam Sharpe al onder vuur te liggen omdat hij als directeur verantwoordelijk was van een Hongaars telecombedrijf dat torenhoge boetes kreeg voor het misleiden van consumenten.
Sharpe stapt pas vandaag echt op omdat zijn stem donderdag nog nodig was bij het kabinetsplan, gesteund door de PVV, om de btw in de kunstsector te verhogen.
Sharpe zei gisteren te walgen van de verhalen die over hem de ronde doen. "Als ik mij constant moet bezighouden met het blussen van dit soort brandjes, kan ik mijn werk niet doen. Dan ben ik niet meer geloofwaardig als Kamerlid," aldus de PVV'er.
PVV-leider Wilders wilde niet ingaan op vragen over de beschuldigingen aan het adres van zijn fractiegenoot. "Ik weet niet wat waar en niet waar is."
Ik vind die wachtgeld-regeling best terecht, gezien het veranderlijke beroep van politici. Maar eigenlijk best raar dat je daar recht op hebt als je zelf opstapt... Als ik ontslag neem heb ik toch ook geen recht op WW?quote:
Waarom gaat ie er meteen vanuit dat ie zich er constant mee moet bezighouden, hoeveel shit komt er dan nog?quote:"Als ik mij constant moet bezighouden met het blussen van dit soort brandjes, kan ik mijn werk niet doen."
Kamerleden kunnen niet ontslagen worden, dat is ook een belangrijk verschil met 'normale' werknemers. Er zijn maar een paar manieren om het Kamerlidmaatschap te verliezen:quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind die wachtgeld-regeling best terecht, gezien het veranderlijke beroep van politici. Maar eigenlijk best raar dat je daar recht op hebt als je zelf opstapt... Als ik ontslag neem heb ik toch ook geen recht op WW?
quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:15 schreef Frutsel het volgende:
Twee jaar wachtgeld voor James Sharpe
http://www.pvv.nl/index.p(...)iew&id=2644&Itemid=1quote:Vragen van de leden Wilders en Brinkman (beiden PVV) aan de minister van Binnenlandse Zaken over het riante wachtgeld voor de opgestapte PvdA-bewindslieden
1.) Bent u ermee bekend dat ex-politici een zeer royale wachtgeldregeling krijgen voor de duur van maximaal 6 jaar?*
2.) Deelt u de mening dat nu Wouter Bos en alle andere voormalige PvdA-bewindslieden uit zichzelf vrijwillig het kabinet hebben verlaten, zij verwijtbaar werkloos zijn?
3.) Zo ja, deelt u de mening dat zij af zouden moeten zien van hun riante wachtgeld, aangezien de hardwerkende burger ook geen recht op een uitkering heeft als er sprake is van verwijtbare werkeloosheid?
4.) Bent u bereid de huidige wachtgeldregeling voor oud-politici helemaal af te schaffen en oud-politici ook gewoon onder de WW te laten vallen? Zo neen, waarom niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |