Was niks voor mij.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:34 schreef Lyrebird het volgende:
Mag ik een tegenvraag stellen? Waarom ben je gestopt met je voltijd Werktuigbouwkunde?
Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 17 november 2010 14:03 schreef Pitch-r het volgende:
Mischien niet geheel ontopic, zie het als een eventuele tip.Over duaal/deeltijd kan ik weinig vertellen. Wel heb ik vernomen van kennissen en vrienden dat de HAN een uitstekende hogeschool is als het komt op duaal leren. Als ik me goed herinner, helpt de school ook met het zoeken naar een werkgever.
Ik begrijp dat het waarschijnlijk wat zwaarder zal zijn dan een voltijd studie.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:15 schreef Lyrebird het volgende:
Ik had zelf een enorme schurfthekel aan op school zijn, maar heb het wel stug 4 jaar volgehouden. Achteraf gezien ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Want hoe sneller je er van af bent, hoe beter.
Als je werk met studie kunt combineren, dan klinkt dat misschien leuk, maar vergeet niet dat je wel eens bekaf kunt zijn van al het werk, zodat er van studeren niet veel meer terecht komt. Zo heb ik na het HBO een behoorlijk pittige cursus bij mijn werkgever gevolgd in de avonduren, en dat viel echt niet mee.
Wat was het probleem met mechanica? Te moeilijk of niet interessant?
Helemaal waar. Tijdens mijn eerste stage leerder ik meer in een week, dan in een maand op school. Maar onderschat niet wat een goede studie je brengt. Nou zit 'm daar meestal de kneep, dat scholen bedroevend slecht onderwijs afleveren. Maar theorie goed onder de knie hebben, betaalt zich later dubbel en dwars terug. Daar zouden ze in het HBO overigens best wat meer aandacht aan mogen besteden. Het moet allemaal praktisch zijn in het HBO, maar daarmee heb je het later wel lastig in het bedrijfsleven, als je wilt concureren met mensen die de universiteit hebben gedaan.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:23 schreef 12345r het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het waarschijnlijk wat zwaarder zal zijn dan een voltijd studie.
Toch denk ik dat het wel voor enige afleiding zorgt en dat je ook veel dingen in de praktijk leert ipv uit theorieboeken.
Ja en nee. Als er iemand met zo'n duaal traject zich bij mij aanmeldt, dan wil ik wel graag weten waarom deze zo'n apart traject heeft gevolgd. Uiteindelijk wil je als werkgever wel een doorzetter, want ook op het werk is het soms harken geblazen.quote:Een ander voordeel is dat je nadat je je duale studie hebt afgerond al 4 of 5 jaar werkervaring hebt waardoor je ook interessanter bent op de arbeidsmarkt.
Dat is het ook, alhoewel ik er van overtuigd ben dat iedereen die stof kan leren, mits je een goed boek hebt en een beetje zelfvertrouwen.quote:Mechanica vond ik inderdaad behoorlijk moeilijk.
Kan ook wel vanuit het eerste jaar hoorquote:Op woensdag 17 november 2010 18:51 schreef Dennis101 het volgende:
Volgens mij kan je bij de meeste HBO opleidingen pas vanaf het 3e jaar duaal gaan. Je leeftijd maakt daarbij niet uit, bij ons ook genoeg studenten rond de 20 die duaal zijn gegaan.
Gewoon even contact opnemen met de school waar je naar toe wilt om informatie op te doen.
Ah, oké. Zou zomaar kunnen, mijn ervaring is echter dat het op de HRO pas vanaf het tweede jaar gebeurd, maar wellicht zijn er uitzonderingenquote:Op woensdag 17 november 2010 18:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kan ook wel vanuit het eerste jaar hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |