abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88812420
Beste mede Fokkers,

Wij hebben een hoek in onze woonkamer die wij eigenlijk niet gebruiken en hierdoor kwamen wij op het idee om hier een soort van barretje te maken.
Om dit te bewerkstelligen hebben wij bij de IKEA een aanrechtblad van 200 cm lang, 60 cm breed en 3,8 cm dik gekocht.

En nu komt de vraag hoe kan ik deze het beste tegen de muur plaatsen zonder onderkasten? Ik zelf dacht aan muurbeugels die tegen de muur worden bevestigd en waar het blad dan op wordt gemonteerd.

Is dit de beste manier en zo ja waar kan ik het beste deze beugels halen??

Ik hoor graag wat jullie ideeen hierover zijn >:)
pi_88813153
een stalen hoeklijn van 40x40 of iets dergelijks.Paar gaten erin boren voor het monteren en deze vastschroeven aan de wanden en dan leg je daar het blad op. Dan ondersteun je over de gehele lengte van het blad, en niet alleen ter plekke van de muurbeugels.
pi_88813305
Muurbeugels/goede plankendragers werkt al prima. Is natuurlijk niet de mooiste oplossing, maar werkt prima. Die dingen kan je bij iedere bouwmarkt halen natuurlijk.
pi_88813499
muurbeugels werken prima, optie 2 is aan de muur kant een balkje monteren en dan voor met poten, bij elke bouwmarkt heb je verschillende mooie poten die verstelbaar zijn, wel ff de balk even hoog hangen als de hoogte van de poot anders kan t nog al schuin lopen :) Je kan uiteraard ook voor vaste poten kiezen
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88814705
Ik zou voor de oplossing van _VoiD_ kiezen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88814805
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:11 schreef DroogDok het volgende:
Ik zou voor de oplossing van _VoiD_ kiezen.
Maar dan komt het bar-idee dus niet echt tot z'n recht.
pi_88815465
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Maar dan komt het bar-idee dus niet echt tot z'n recht.
Waarom niet? Dat ding hangt dan uitkrangend aan de muur, behoorlijk "bar" lijkt me.
Nadeel van muurbeugels is dat je geschoorde moet hebben wil het sterk genoeg zijn, dan zit je met die schoren tussen je benen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88820492
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:31 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom niet? Dat ding hangt dan uitkrangend aan de muur, behoorlijk "bar" lijkt me.
Nadeel van muurbeugels is dat je geschoorde moet hebben wil het sterk genoeg zijn, dan zit je met die schoren tussen je benen.
Moet eerlijk zeggen dat mijn voorkeur ook naar een muurbeugel uitgaat maar wat is een geschoorde beugel??? Moet ik tijdens het kopen van zo een beugel ergens op letten??
pi_88820607
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:49 schreef ST29 het volgende:

[..]

Moet eerlijk zeggen dat mijn voorkeur ook naar een muurbeugel uitgaat maar wat is een geschoorde beugel??? Moet ik tijdens het kopen van zo een beugel ergens op letten??
of er een schoor tussenzit :P

zoiets dus
namaste
pi_88823915
ik heb het verkeerd begrepen denk ik :) Dacht dat je ook nog aan de twee kopse kanten een steun had. Maar dat is dus niet, en dan moet je echt wel naar een geschoorde beugel. Een 60cm uitkraging is namelijk nogal wat. En het moet wel een beetje stevig zijn natuurlijk :)
pi_93814222
Ik zit naar een soortgelijk iets te kijken. Ik ben namelijk van plan om ook een aanrechtblad 'zwevend' aan de muur vast te maken.

Ik ben erg benieuwd hoe jij het nou uiteindelijk hebt aangepakt, of het gelukt is, en of je er misschien ook een foto van hebt ?:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')