abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89285919
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 18:13 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Maar hoe werkt dat nu dan, het legitimeren van cultuur? Doe je bepaalde subsidieaanvragen dan niet omdat de cultuur van de client illegitiem is ofzo?
Nee, het gaat om de activiteiten die je doet.
Of je de kunst kan legitimeren.
Voices tell me I'm the shit.
pi_89377315
Hoi!

Op dit moment ben ik me aan het orienteren over (een) mogelijke opleiding(en) die ik begin volgend jaar wil gaan volgen (thuisstudie). Ik wil uiteindelijk de HBO opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening gaan volgen. Nu twijfel ik er dus over of ik eerst de MBO opleiding Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener zal gaan volgen of meteen de HBO opleiding. Ik heb namelijk alleen een MAVO diploma op zak en heb al bijna 10 jaar geen school meer van binnen gezien, laat staan een studieboek open gehad. Uiteraard heb ik geen zin om nu nog 7 jaar over de totale studie te doen (ik loop tegen de 30) en wil dus ook flink gaan knallen. Alleen twijfel ik een beetje aan mezelf of de stap naar een HBO niet te groot is. Ik ben namelijk bang toch wat basisstof te missen. Ook lijkt het mij persoonlijk niet verkeerd om vast te "wennen" middels een MBO studie. Uiteindelijk sluiten beide opleidingen wel op elkaar aan natuurlijk.

Mijn vraag is dan ook of er mensen ervaring hebben in deze MBO-HBO route en wat hun ervaringen hierin zijn. Uiteraard sta ik ook open voor alle andere tips!

Ik kijk uit naar jullie reacties
pi_89392976
JAAAAAAAAAAAA!!!

Ik heb EINDELIJK een stage!!
*O*
Smile Bigger!
The world needs it!
  woensdag 1 december 2010 @ 20:54:57 #54
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_89403263
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:15 schreef LastShadowPuppet het volgende:
Hoi!

Op dit moment ben ik me aan het orienteren over (een) mogelijke opleiding(en) die ik begin volgend jaar wil gaan volgen (thuisstudie). Ik wil uiteindelijk de HBO opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening gaan volgen. Nu twijfel ik er dus over of ik eerst de MBO opleiding Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener zal gaan volgen of meteen de HBO opleiding. Ik heb namelijk alleen een MAVO diploma op zak en heb al bijna 10 jaar geen school meer van binnen gezien, laat staan een studieboek open gehad. Uiteraard heb ik geen zin om nu nog 7 jaar over de totale studie te doen (ik loop tegen de 30) en wil dus ook flink gaan knallen. Alleen twijfel ik een beetje aan mezelf of de stap naar een HBO niet te groot is. Ik ben namelijk bang toch wat basisstof te missen. Ook lijkt het mij persoonlijk niet verkeerd om vast te "wennen" middels een MBO studie. Uiteindelijk sluiten beide opleidingen wel op elkaar aan natuurlijk.

Mijn vraag is dan ook of er mensen ervaring hebben in deze MBO-HBO route en wat hun ervaringen hierin zijn. Uiteraard sta ik ook open voor alle andere tips!

Ik kijk uit naar jullie reacties
Mijn ervaring is dat MWD echt niet moeilijk is en dat je daar best aan kan beginnen :)
Ik ben rechtstreeks vanaf de havo die opleiding gaan doen en dan heb je ook geen basisstof natuurlijk. In mijn klas zat overigens van alles;
- meid van 21+ die sinds hun 15e geen school hadden gehad (en ze is heeel mooi afgestudeerd)
- mensen die een mbo hadden gedaan maar een hele andere richting (bijv. bank en verzekeringswezen)
- havo'ers
- mensen die een jaartje een reis hadden gedaan
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_89685247
Bij mij zitten er ook veel mensen met verschillende 'achtergronden' in de klas..
- Jongens en meiden 21+ met een MBO opleiding in dezelfde richting of totaal anders
- Jongens en meiden die een toelatingstoets hebben moeten doen
- Jongens en meiden die eerst een aantal jaar gewerkt of gereisd hebben
- Jongens en meiden die eerst universiteit of een andere HBO opleiding deden maar daarmee gestopt zijn
- Jongens en meiden van het VWO of HAVO
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  donderdag 9 december 2010 @ 19:09:38 #56
171782 Dubbel_Fristie
:D:D :P:P :):) :H:H
pi_89730883
Ik denk dat je meer moeite zal hebben met discipline dan met de studie zelf ;)
Maar het niveau zal inderdaad wel te doen zijn (maar zeker niet onderschatten!)

Ik ben zelf van mbo sport & bewegen naar MWD gegaan, en me 1e periode alles gehaald.
Dus je vooropleiding zegt niet zo heel veel.
Het gaat om je intrinsieke motivatie, de rest is bijzaak :)

Is deeltijd geen optie?

(ben zelf 1e jaars MWD'er @ Inholland, voor vragen kan je me PM'en).
pi_89776090
Ik ben een afgestudeerde CMV'er van Hogeschool Rotterdam. Gezien de situatie in de Kunst&Cultuur sector is het vrij moeilijk om een baan te krijgen. Met als gevolg dat ik in januari aan de slag ga in een BSO.

Ik weet niet meer waar mn verhaal heenging (cmv'ers hebben dat wel vaker) maar anyway, ik ga dit topic in de gaten houden :)
  zondag 12 december 2010 @ 19:53:18 #58
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_89844469
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:09 schreef Dubbel_Fristie het volgende:
Ik denk dat je meer moeite zal hebben met discipline dan met de studie zelf ;)
Maar het niveau zal inderdaad wel te doen zijn (maar zeker niet onderschatten!)

Ik ben zelf van mbo sport & bewegen naar MWD gegaan, en me 1e periode alles gehaald.
Dus je vooropleiding zegt niet zo heel veel.
Het gaat om je intrinsieke motivatie, de rest is bijzaak :)

Is deeltijd geen optie?

(ben zelf 1e jaars MWD'er @ Inholland, voor vragen kan je me PM'en).
Welke Inholland locatie?

En inderdaad, gewoon hbo gaan doen. Ik heb alleen mavo, 8 jaar gewerkt daarna en een 21+ toets gedaan. Zonder al teveel moeite haal ik al het hele jaar voldoendes, dus het kan best!
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 13 december 2010 @ 00:17:52 #59
171782 Dubbel_Fristie
:D:D :P:P :):) :H:H
pi_89859279
Rotterdam ;)
pi_89866433
Op dit moment zit ik mijn laatste jaar van Social Work met uitstroomprofiel SP. Voel toch dat ik qua kennis opdoen nog niet verzadigd ben. Daarom wil ik graag een universitaire vervolgstudie/master doen.
Zijn er hier mensen die dit al gedaan hebben of van plan zijn iets te gaan doen?
Mijn interesse ligt bij de geestelijke gezondheidszorg.
Seal my heart and brake my pride
I've nowhere to stand and now nowhere to hide
Align my heart, my body, my mind
To face what I've done and do my time
  maandag 13 december 2010 @ 10:55:17 #61
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_89866455
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:54 schreef kneiterhard het volgende:
Op dit moment zit ik mijn laatste jaar van Social Work met uitstroomprofiel SP. Voel toch dat ik qua kennis opdoen nog niet verzadigd ben. Daarom wil ik graag een universitaire vervolgstudie/master doen.
Zijn er hier mensen die dit al gedaan hebben of van plan zijn iets te gaan doen?
Mijn interesse ligt bij de geestelijke gezondheidszorg.
Ik heb Social Work richting Maatschappelijk Werk gedaan en ik zit nu in mijn 3e Bachelor jaar van Psychologie :)
pi_89866731
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:55 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik heb Social Work richting Maatschappelijk Werk gedaan en ik zit nu in mijn 3e Bachelor jaar van Psychologie :)
oke! bevalt het? ben je in het eerste jaar moeten beginnen?
Seal my heart and brake my pride
I've nowhere to stand and now nowhere to hide
Align my heart, my body, my mind
To face what I've done and do my time
  maandag 13 december 2010 @ 11:05:01 #63
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_89866791
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:03 schreef kneiterhard het volgende:

[..]

oke! bevalt het? ben je in het eerste jaar moeten beginnen?
Ja, want toen ik begon was er alleen een (pre-)master in Enschede en daar wilde ik niet heen. Momenteel is er ook één in Leiden dacht ik. In Tilburg, waar ik zit, heb je alleen een (pre)master Sociologie wat enigszins aansluit.
Wel heb ik wat vrijstellingen gehad, maar het is niet dat ik daardoor korter over mijn studie doe.

En verder bevalt het allemaal prima :)
  donderdag 16 december 2010 @ 13:02:14 #64
305256 Ph.D.PowerPauper
Waanzinnig Weldenkend
pi_89995454
Gister tot half 9 in de avond met mijn projectgroepje op de faculteit gezeten. Maar het project geld & geluk is eindelijk af!! Vandaag een relaxdag. :)
Google is your friend!
www.justfuckinggoogleit.com/
pi_89995593
quote:
7s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:02 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
Gister tot half 9 in de avond met mijn projectgroepje op de faculteit gezeten. Maar het project geld & geluk is eindelijk af!! Vandaag een relaxdag. :)
Wat vond ik dat vorig jaar kut zeg. De hele dag presentaties van medestudenten kijken (of moet je dat nog doen?).

Waar heb je onderzoek naar gedaan?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  donderdag 16 december 2010 @ 15:26:28 #66
305256 Ph.D.PowerPauper
Waanzinnig Weldenkend
pi_90001615
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:06 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Wat vond ik dat vorig jaar kut zeg. De hele dag presentaties van medestudenten kijken (of moet je dat nog doen?).

Waar heb je onderzoek naar gedaan?
Ik vond het ook behoorlijk kut, en dan hebben we die presentaties nog niet eens gehad! Die komen na de vakantie. Ik hoop dat ik niet naar de presentatie van ALLE groepjes hoef te kijken, ik vind dat bij de presentatie training al vermoeiend.

We hebben onderzoek gedaan naar de negatieve gelukseffecten van een economische crisis op lage en hoge sociaal economische klassen.
Google is your friend!
pi_90033945
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:26 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:

[..]

Ik vond het ook behoorlijk kut, en dan hebben we die presentaties nog niet eens gehad! Die komen na de vakantie. Ik hoop dat ik niet naar de presentatie van ALLE groepjes hoef te kijken, ik vind dat bij de presentatie training al vermoeiend.

We hebben onderzoek gedaan naar de negatieve gelukseffecten van een economische crisis op lage en hoge sociaal economische klassen.
Vorig jaar zaten we daar een hele dag als hersenloos klapvee te kijken, zonder vragen te mogen stellen oid.

Economische crisis is altijd interessant natuurlijk! Durkheim nog aangehaald?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  maandag 20 december 2010 @ 15:18:20 #68
305256 Ph.D.PowerPauper
Waanzinnig Weldenkend
pi_90179161
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 10:37 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Vorig jaar zaten we daar een hele dag als hersenloos klapvee te kijken, zonder vragen te mogen stellen oid.

Economische crisis is altijd interessant natuurlijk! Durkheim nog aangehaald?
Blijkt dus dat wij daar ook de hele dag bij moeten zitten. Gelukkig moeten wij in de morgen presenteren, dan ben je nog niet helemaal lam van het heel de dag zitten. Durkheim niet aangehaald. Wel Easterlin, Frey, Oswald en nog een paar namen die ik na een weekendje Den Haag vergeten ben.Wat hebben jullie toen onderzocht?
Google is your friend!
pi_90452090
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:18 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:

[..]

Blijkt dus dat wij daar ook de hele dag bij moeten zitten. Gelukkig moeten wij in de morgen presenteren, dan ben je nog niet helemaal lam van het heel de dag zitten. Durkheim niet aangehaald. Wel Easterlin, Frey, Oswald en nog een paar namen die ik na een weekendje Den Haag vergeten ben.Wat hebben jullie toen onderzocht?
Wij deden iets met onderwijs, weet niet meer precies. In het tweede jaar zit het vak sociale welvaart, dat gaat ook grotendeels over geluksonderzoek. Komen alle theorieën nogmaals voorbij.
De Easterlin-paradox is wel erg boeiend trouwens. Is het nu zo dat de negatieve effecten van de economische ontwikkeling op sociale welvaart wellicht positieve effecten teniet doen, of dat het relatieve effect van geld op geluk (als in; het gaat niet om je absolute inkomen maar om de hoogte ten opzichte van de ander) zo sterk is.
  zondag 26 december 2010 @ 09:41:57 #70
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_90452203
Lang geleden dat ik hier gepost heb, sta wel nog steeds in de OP :D Ga maar eens wat meer meelurken/posten hier :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  woensdag 29 december 2010 @ 15:47:57 #71
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_90585855
Eerstejaars student SPH aan de HU in Amersfoort :)
pi_90627109
Oeh! Dit jaar (hopelijk) afstuderen in Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. :)
Nu scriptiestress. :')
pi_90642585
Ik ben eerstejaars CMV op de Fontys in Eindhoven. :)

Bevalt me best goed tot nu toe.
Smile Bigger!
The world needs it!
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:27:11 #74
306949 dude1986
Always bored...
pi_91193290
Nog asw studenten?
twijfel enorm tussen sociologie en asw... :'(
pi_92058886
Allemaal druk aan het leren voor de tentamens?
Het is zo stil hier....

Ik vertrek morgen voor 1 week naar Polen met school!
We gaan naar Auschwitz, Birkenau en de Schindlers list tour doen.
Ben benieuwd! :) Zal vast heel indrukwekkend worden!

Oeh!
Ik ben ook heeeeeeeeeeel blij met mijn keuzetraining voor per. 3!
Absurd theater! *O* *O*
GEWELDIG!
Smile Bigger!
The world needs it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')