Hier is keiveel mist, ik ben helemaal natquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:18 schreef themauster het volgende:
Steenkoud buiten trouwens wordt nog wat als het echt winter is,gelukkig geen mist hier
Hier is het wel redelijk mistig, en onderweg naar huis toe was het maar goed dat ik wist hoe de weg liep (alsmaar rechtdoorquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:18 schreef themauster het volgende:
Steenkoud buiten trouwens wordt nog wat als het echt winter is,gelukkig geen mist hier
Misschien wel ja. Als ik nu 50 euro moet betalen maar volgend jaar 19%meer dan kan dat net die drempel zijn om niet te gaan. Voorbeeld: Coldplay in het Goffert park vorig jaar. Die kaartjes waren veel te duur. Als de prijs lager was geweest was ik wel gegaan. Als die prijs nu nog hoger wordt ga ik al helemaal niet.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als jij een artiest helemaal geweldig vindt, ga je dan dadelijk niet meer omdat de btw is verhoogd?
Dat zeg ik toch niet? dat zijn sowieso belachelijke prijzen. Daarbij: misschien sparen mensen wel lang om naar een bepaald concert te kunnen. Die drempel moet niet nog hoger worden.quote:Nee, > 80 euro betalen voor een kaartje voor Prince vinden 'we' wel normaal
quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En dat gebeurt niet meer als de btw wordt verhoogd?! Onzin natuurlijk. Festivals als Lowlands en Pinkpop zullen daar juist het minste last van hebben. Die verkopen toch wel uit. Moeten ze maar zorgen voor goede artiesten en bands. Daar verandert hogere of lagere btw echt niets aan.
BTW verhoging --> betere (commerciėlere) line-up om uitverkocht te geraken --> geen alternatieve bandjesquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Waarom niet? Door die btw-verhoging?
Tuurlijk. Maar wellicht dat mensen dan minder snel geneigd zijn naar een festival te gaan waar onbekendere bands spelen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:17 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Volgens mij gaan mensen juist naar Lowlands voor die onbekende bandjes dus dat is onzin dat dat niet snel geboekt gaat worden.
op jouw kosten?quote:
ik ben 16quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:24 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Doe dan, zo duur is het allemaal niet daar.
En toch blijven we dingen die duurder worden kopen waarom zou dat met concertkaartjes ineens anders zijn?quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:21 schreef Timo20 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Zoals ik al zei: festivals zullen minder makkelijk uitverkopen door hogere btw. We zeuren toch altijd dat alles duurder wordt. En dan zou dit wel goed zijn??
Natuurlijk, ontken ik dat? Ik zeg alleen dat dat ten koste gaat van de kwaliteit. Als dat trouwens niet al aan de hand was bij Llowlands...quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En toch blijven we dingen die duurder worden kopen waarom zou dat met concertkaartjes ineens anders zijn?
Is trouwens 13% verhoging, geen 19%.
Alsof het aan de VVD ligt. Als links volk het voor het zeggen had, zou je voor andere dingen meer moeten betalen. Alsof die het zonder bezuinigingen zouden kunnen...quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:23 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar wellicht dat mensen dan minder snel geneigd zijn naar een festival te gaan waar onbekendere bands spelen.
Maar ik heb al door dat Roel geen festival ganger is. Als een kaartje voor U2 of Bruce springsteen 19% duurder wordt bedenk je je toch wel 2 keer voordat je zo`n hoog bedrag ophoest. Die kaarten zijn nu al belachelijk duur, dat wordt met dat VVD![]()
![]()
beleid alleen maar duurder.
Dan betaal ik liever meer voor andere dingen, dat ik daarvoor langer moet sparen. Cultuur, daar blijf je vanaf.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Alsof het aan de VVD ligt. Als links volk het voor het zeggen had, zou je voor andere dingen meer moeten betalen. Alsof die het zonder bezuinigingen zouden kunnen...
Omdat we concertkaartjes niet per se nodig hebben maar een luxe zijn. Brood wordt ook duurder maar moeten we blijven kopen--------> eerste levensbehoefte.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En toch blijven we dingen die duurder worden kopen waarom zou dat met concertkaartjes ineens anders zijn?
vvd heeft zich nu wel beetje laten inpalmen. Het lage btw tarief is bijvoorbaat al een zoethoudertje om weg te geven als stimulering. Concerten hoeven niet gestimuleerd te worden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Alsof het aan de VVD ligt. Als links volk het voor het zeggen had, zou je voor andere dingen meer moeten betalen. Alsof die het zonder bezuinigingen zouden kunnen...
op kaartje van 50 euro scheelt het maar 6,13. zijn maar 2,5 festival biertje minder.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:25 schreef Cee het volgende:
Jongens jongens, koop gewoon 10 biertjes minder, neem je eigen aanmaaklimonade mee, klaar. Geld bespaard.
wie is de grootste partij van het land? exact. En het ligt ook aan de PVV natuurlijk maar dat noem ik geen partij....quote:
Dat dus. Als ze bezuinigen op de hypotheek rente aftrek voor huizen boven de 5 ton dan had je deze bezuinigingen niet nodig gehad. concerten en theaters zijn nu nog betaalbaar (voor veel mensen). Als je dat duurder maakt dan gaat er dalijk niemand meer heen en zorg je er bijna voor dat mensen alleen maar werken om hun rekeningen te betalen en niets leuks meer kunnen doen (of een stuk minder toch)quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:29 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dan betaal ik liever meer voor andere dingen, dat ik daarvoor langer moet sparen. Cultuur, daar blijf je vanaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |