abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88785587
Ik heb een collega die het nodig vindt om een paar keer per dag vervelende uitspraken te doen over buitenlanders. Vandaag vertelde hij me bijvoorbeeld een verhaal over een conflict met zijn buurman en zei hij op een gegeven moment "Ja, het is geen Turk hoor, dattie meteen begint te schreeuwen ofzo, maar...". En laatst had hij het erover dat het winkelcentrum bij mij in de wijk "ook al zo'n geneppesboel ( :? ) is geworden" (er zit een Turkse supermarkt in :') ).

Hij maakt dagelijks een paar van dit soort tenenkrommende opmerkingen en ik weet niet wat ik ermee aan moet. Vandaag probeerde ik hem erop aan te spreken, maar daar praat hij een beetje omheen ("Ja, er zijn ook wel Nederlanders die meteen beginnen te schreeuwen..."). Mijn andere collega's zijn het blijkbaar al zo gewend dat ze het niet eens meer horen (ik werk er zelf nog maar een paar maanden).

Ik word echt kwaad om zijn opmerkingen en af en toe wil ik het liefst opstaan en uit de kamer weglopen. Ik probeer nu te vermijden dat ik met hem alleen ben, want dan komt er steevast zo'n verhaal. En ik ben van plan om de eerstvolgende keer te vragen of hij dat soort opmerkingen in mijn bijzijn achterwege wil laten omdat ik er niet tegen kan, maar ik betwijfel of de boodschap aankomt. Hij lijkt nogal een bord voor zijn kop te hebben.

Adviezen hoe hiermee om te gaan...?
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:18:42 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_88785684
Waarschijnlijk stoort de andere collega's het niet zo. Maar waarom erger jij je er aan dan?
pi_88785701
ik zou baklava meenemen ipv een appeltaart..

Je kunt het via je baas spelen maar of dat je zo verstandig is, spreek hem er gewoon keihard op aan en zodra die er omheen klets, er meteen mee confronteren en spreek af dat je dat soort opmerkingen niet accepteerd..

Moet je wel ff ballen voor tonen, maar uiteindelijk wordt je daar zelf gelukkiger van ipv gefrustreerd
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88785706
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:18 schreef BasEnAad het volgende:
Waarschijnlijk stoort de andere collega's het niet zo. Maar waarom erger jij je er aan dan?
Omdat hij het tig keer per dag doet, en heel nadrukkelijk. En omdat zijn opmerkingen soms erg ver gaan. Denk dat de meeste zelfs Wilders te ver gaan. :')
pi_88785725
Dus het is eigenlijk gewoon een R&P topic.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88785739
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:19 schreef RanTheMan het volgende:
ik zou baklava meenemen ipv een appeltaart..
Ik heb baklava getrakteerd op mijn verjaardag. Dat heeft 'ie gewoon opgegeten. :')

quote:
Je kunt het via je baas spelen maar of dat je zo verstandig is, spreek hem er gewoon keihard op aan en zodra die er omheen klets, er meteen mee confronteren en spreek af dat je dat soort opmerkingen niet accepteerd..

Moet je wel ff ballen voor tonen, maar uiteindelijk wordt je daar zelf gelukkiger van ipv gefrustreerd
Wil ik ook doen en heb ik dus vandaag ook een poging toe gedaan die niet echt aankwam.
pi_88785769
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:20 schreef Stokstaart het volgende:
Dus het is eigenlijk gewoon een R&P topic.
Kan ook ja, ik twijfelde.
pi_88785771
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:15 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb een collega die het nodig vindt om een paar keer per dag vervelende uitspraken te doen over buitenlanders. Vandaag vertelde hij me bijvoorbeeld een verhaal over een conflict met zijn buurman en zei hij op een gegeven moment "Ja, het is geen Turk hoor, dattie meteen begint te schreeuwen ofzo, maar...". En laatst had hij het erover dat het winkelcentrum bij mij in de wijk "ook al zo'n geneppesboel ( :? ) is geworden" (er zit een Turkse supermarkt in :') ).

Hij maakt dagelijks een paar van dit soort tenenkrommende opmerkingen en ik weet niet wat ik ermee aan moet. Vandaag probeerde ik hem erop aan te spreken, maar daar praat hij een beetje omheen ("Ja, er zijn ook wel Nederlanders die meteen beginnen te schreeuwen..."). Mijn andere collega's zijn het blijkbaar al zo gewend dat ze het niet eens meer horen (ik werk er zelf nog maar een paar maanden).

Ik word echt kwaad om zijn opmerkingen en af en toe wil ik het liefst opstaan en uit de kamer weglopen. Ik probeer nu te vermijden dat ik met hem alleen ben, want dan komt er steevast zo'n verhaal. En ik ben van plan om de eerstvolgende keer te vragen of hij dat soort opmerkingen in mijn bijzijn achterwege wil laten omdat ik er niet tegen kan, maar ik betwijfel of de boodschap aankomt. Hij lijkt nogal een bord voor zijn kop te hebben.

Adviezen hoe hiermee om te gaan...?
Gewoon lekker meedoen, en zo luid mogelijk, mischien schrikt ie van je.
pi_88785822
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:21 schreef Foxgod het volgende:

[..]

Gewoon lekker meedoen, en zo luid mogelijk, mischien scrikt ie van je.
Misschien wel een optie, om het gewoon ook te doen maar dan zó overdreven dat het niet serieus te nemen is. :')

Het stoort me vooral ook omdat hij het méént. Het zijn geen flauwe grappen, hij denkt er gewoon zo over.
pi_88785894
Heb je hem al eens aangesproken op zijn gedrag ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88785975
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:24 schreef Stokstaart het volgende:
Heb je hem al eens aangesproken op zijn gedrag ?
Dat zeg ik net. Ik heb hem vandaag gevraagd waar zijn opmerking op sloeg en zijn reactie was "dat er vast ook wel Nederlanders zijn die meteen beginnen te schreeuwen" (maar Turken doen het blijkbaar per definitie :? ). Dat schoot dus niet echt op. Toen wist ik ff niet meer wat te zeggen.
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:26:08 #12
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_88785980
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Misschien wel een optie, om het gewoon ook te doen maar dan zó overdreven dat het niet serieus te nemen is. :')

Het stoort me vooral ook omdat hij het méént. Het zijn geen flauwe grappen, hij denkt er gewoon zo over.
Een keer je man meenemen en hem dan precies hetzelfde laten doen. Als dat geen ? op zijn voorhoofd oplevert weet ik het ook niet meer _O-
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:27:00 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88786001
OR.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_88786016
Gewoon vertellen wat je van zijn opmerkingen vindt, hem vertellen dat je er aanstoot aan neemt, en hem vertellen dat als hij bij een beschaafd bedrijf wil werken, hij zich beschaafd dient te gedragen.

Als het geen beschaafd bedrijf is waar je bij werkt, zou ik een andere baan gaan zoeken. Waar je mee omgaat raak je besmet. Kijk naar je collega's, die zijn al op het punt beland dat het ze niks meer kan schelen.

Probeer vrienden met je baas te worden. Dan heb je een stok achter de deur. Dan kun je hem vertellen dat als hij zich niet weet in te houden, jij eens met de baas gaat praten omdat zijn gebral de teamspirit verpest en daardoor het bedrijf onnodig geld kost.

Als 'ie dan nog niet ophoudt, dan moet je eens met de baas gaan praten over het functioneren van die kerel. Ik kan me niet voorstellen dat hij goed kan functioneren met zo'n gebrekkig IQ. Ontslag is goedkoper voor het bedrijf.
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:28:49 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88786077
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:26 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat zeg ik net. Ik heb hem vandaag gevraagd waar zijn opmerking op sloeg en zijn reactie was "dat er vast ook wel Nederlanders zijn die meteen beginnen te schreeuwen" (maar Turken doen het blijkbaar per definitie :? ). Dat schoot dus niet echt op. Toen wist ik ff niet meer wat te zeggen.
Volgende keer heel duidelijk in een of twee zinnen aangeven dat je er niet van gediend bent.
The love you take is equal to the love you make.
pi_88786133
Ik heb collega's die ik trouwens gewoon kutneger noem . Ze hebben voor mij ook weer bepaalde "koosnaampjes" .
Snap die heisa niet zo .
Groetjes, Ezio.
pi_88786172
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Eh ja, hij geeft je een open doel en je schiet niet in?

Had hem gevraagd waarom hij dan 'turken' er bij haalt, als er ook wel anderen waren die begonnen zouden zijn met schreeuwen. Dan is 'ie meteen uitgeluld, want hij kan dan alleen maar zeggen dat hij discrimineert (zal 'ie nooit doen), of dat hij niet weet waarom hij het deed (en dan staat 'ie er dom op).

Waarschijnlijker is dat 'ie helemaal geen antwoord geeft (als 'ie slim is). En dan zeg jij alleen maar: "dat dacht ik al".

Als 'ie zich dan NOG niet schaamt voor zijn woorden, dan heeft 'ie echt een plaat voor zijn kop.

Dan zou ik sowieso eens met de baas gaan praten over de invloed van die kerel op het team...
pi_88786180
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:30 schreef Stokstaart het volgende:
Ik heb collega's die ik trouwens gewoon kutneger noem . Ze hebben voor mij ook weer bepaalde "koosnaampjes" .
Snap die heisa niet zo .
Dat is voor de lol neem ik aan. Deze gast meent het en haalt te pas en te onpas de afkomst van mensen erbij. Komt er een mooie Marokkaanse collega langs, zegt een andere collega dat dat een leuke meid is, merkt hij op "Ja, één van de weinige". De godganse dag door dat soort opmerkingen overal tussendoor. :r
pi_88786227
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:31 schreef RetepV het volgende:

[..]

Eh ja, hij geeft je een open doel en je schiet niet in?

Had hem gevraagd waarom hij dan 'turken' er bij haalt, als er ook wel anderen waren die begonnen zouden zijn met schreeuwen. Dan is 'ie meteen uitgeluld, want hij kan dan alleen maar zeggen dat hij discrimineert (zal 'ie nooit doen), of dat hij niet weet waarom hij het deed (en dan staat 'ie er dom op).

Waarschijnlijker is dat 'ie helemaal geen antwoord geeft (als 'ie slim is). En dan zeg jij alleen maar: "dat dacht ik al".

Als 'ie zich dan NOG niet schaamt voor zijn woorden, dan heeft 'ie echt een plaat voor zijn kop.
Zoiets bedenk ik op dat moment dus niet, ben te zeer geïrriteerd dan door wat hij zegt om een ad remme reactie te verzinnen.
pi_88786251
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:30 schreef Stokstaart het volgende:
Snap die heisa niet zo .
Tja, dan ben je ook niet echt slim, is het niet?

Zie jij het verschil niet tussen 'generaliseren' en 'typeren'? Wat jij doet is 'typeren', wat die kerel doet is 'generaliseren'. En hij generaliseert op basis van uiterlijkheden. Dus is het discriminatie.
pi_88786295
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:31 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is voor de lol neem ik aan. Deze gast meent het en haalt te pas en te onpas de afkomst van mensen erbij. Komt er een mooie Marokkaanse collega langs, zegt een andere collega dat dat een leuke meid is, merkt hij op "Ja, één van de weinige". De godganse dag door dat soort opmerkingen overal tussendoor. :r
Vanuit moreel oogpunt heb je gewoon gelijk . Wat hij doet kan niet . Maar gevoelsmatig gaat de erfenis verder dan dat he ?
Volgens mij ben je stiekem verliefd op hem :D
Groetjes, Ezio.
pi_88786296
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zoiets bedenk ik op dat moment dus niet, ben te zeer geïrriteerd dan door wat hij zegt om een ad remme reactie te verzinnen.
Maar nu weet je wat je de volgende keer moet zeggen. :)

Ad-remheid moet je ook leren...
pi_88786341
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:34 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Vanuit moreel oogpunt heb je gewoon gelijk . Wat hij doet kan niet . Maar gevoelsmatig gaat de erfenis verder dan dat he ?
Volgens mij ben je stiekem verliefd op hem :D
Tief op joh. :D Ik vind het een vreselijke vent. :{w
pi_88786389
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:33 schreef RetepV het volgende:

[..]

Tja, dan ben je ook niet echt slim, is het niet?

Zie jij het verschil niet tussen 'generaliseren' en 'typeren'? Wat jij doet is 'typeren', wat die kerel doet is 'generaliseren'. En hij generaliseert op basis van uiterlijkheden. Dus is het discriminatie.
Meh.
Ga eens kijken in een willekeurige multi-culti wijk op een pleintje waar allerlei nationaliteiten door elkaar een potje voetbal spelen .
Ondanks die termen is er vaak JUIST sprake van wederzijds respect . :)
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:37:23 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88786392
Ben je op je werk bekend met beleid/protocollen op gebied van ongewenste omgangsvormen tussen collega's?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')