Wat isquote:is een manier van medisch geassisteerde voortplanting waarbij één spermacel rechtstreeks wordt ingebracht in een eicel, de bevruchting gebeurt dus kunstmatig.
quote:Voor het kunnen uitvoeren vanis het nodig de gameten van man en vrouw te isoleren. Bij de man gebeurt dit door het opvangen van ejaculaat, meestal na masturbatie, in een recipiënt. De spermacellen worden vervolgens onder de microscoop geëvalueerd en een normaal gebouwde, beweeglijke spermacel wordt geïsoleerd. De staart wordt manueel onbeweeglijk gemaakt met behulp van een micropipet.
De vrouwelijke gameten (eicellen) worden uit de ovaria (eierstokken) geprikt na hyperstimulatie door hormonen. Eigenlijk ondergaat de vrouw dezelfde behandeling als gebruikelijk is voor in-vitrofertilisatie (IVF).
De eicellen worden na de pick-up uit de eierstokken onder de microscoop bekeken en ontdaan van hun cumuluscellen. Dit proces gebeurt deels manueel met een micropipet, deels enzymatisch.
Wanneer zowel de vrouwelijke als mannelijke gameten geprepareerd zijn, wordt een spermacel in de pipet opgezogen, waarna de pipet door de wand (zona pellucida) van de eicel heen wordt geprikt, alwaar de spermacel in de eicel wordt injecteerd.
Bij een goede bevruchting zullen eicel en spermacel versmelten en gaan delen. We spreken dan van een zygote.
Carrière van wie?quote:Racing Genk
Sint-Truiden
Racing Genk
PSV
Anderlecht
Nottingham Forest
Roeselare
KVSK United
Je hebt de goede voor jequote:Op woensdag 17 november 2010 14:23 schreef Yankee het volgende:
hmmm zo'n geflopte verdediger....hoe heet die gek nog maar..
Ik had graag bij Anderlecht PSV en Nottingham Forrest gevoetbald.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:23 schreef Yankee het volgende:
hmmm zo'n geflopte verdediger....hoe heet die gek nog maar..
19 wedstrijden in 1 jaar Psvquote:Op woensdag 17 november 2010 14:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had graag bij Anderlecht PSV en Nottingham Forrest gevoetbald.
Verder heb ik geen idee.
Davy Oyen inderdaad.quote:
Geregistreerd en geantwoord binnen een minuut, da's sterk.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |