abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88738251
Beste mensen,

Vorige week een nieuwe textielen motorbroek gekocht, maar toen ik de rits wilde sluiten kwam er een stuk stof tussen. Toen ik die eruit wilde halen schoot één kant van de rits uit het hangertje zeg maar, de ritssluiting. Zoiets dus:

Alleen dan zitten de 2 ritshelften nog wel op de broek uiteraard. Heeft er iemand tips om de ritssluiting weer te maken? _O_
  maandag 15 november 2010 @ 14:44:16 #2
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_88738375
Ik snap wat je bedoelt en het kan best frustrerend zijn :(
Ik kreeg hem weer heel door veel te kloten/frutten/schelden. Mocht je hem weer in elkaar hebben, vergeet dan niet om de rits iets dicht te knijpen met een tang anders schiet ie zo weer los en kan je weer opnieuw beginnen.
Sometimes you see knopjes
pi_88738437
Maar op welke plek heb jij hem er weer in gezet dan, en hoe? :P En waar kneep je hem dicht?
  maandag 15 november 2010 @ 14:46:50 #4
103812 CBRemy
Niets Nuttigs
pi_88738471
Ik zou hem gewoon terugsturen. :+
pi_88738538
Gewoon terug naar de zaak waar je je broek gekocht hebt. Dit is gewoon garantie als je het mij vraagt. Bij (duurdere) rugzakken heb je trouwens vaak levenslang fabrieksgarantie op ritsen. Kan me zomaar voorstellen dat je bij een toch wel prijzige motorbroek ook zo'n soort regeling hebt.
pi_88738560
Ja, maar ik heb er al 5 weken op moeten wachten voor ik hem kreeg en heb hem dagelijks nodig. Dus geen zin om weer te laten terugsturen en weer een paar weken te moeten wachten, vandaar ;)
  maandag 15 november 2010 @ 14:49:25 #7
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_88738569
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:46 schreef BlackRhino het volgende:
Maar op welke plek heb jij hem er weer in gezet dan, en hoe? :P En waar kneep je hem dicht?
Hij is losgeschoten dus hij moet ook weer vast kunnen ;)
Die kant die los was geschoten dichtknijpen nadat je hem weer gemaakt hebt.
Sometimes you see knopjes
  Vis een optie? maandag 15 november 2010 @ 15:06:44 #8
70532 loveli
N
pi_88739187
He handigst is als je de sluiter van de onderkant over de rits kunt schuiven, dat is ritstechnisch het makkelijkste. Dan is stukje naad loshalen en later weer vastnaaien een optie. Maar... als je een waterdichte broek hebt met goretex enzo, moet je niet zelf gaan naaien ivm niet meer waterdicht.

Is van onderaf erop schuiven geen optie, dan rits een stukje dichtmaken (gewoon met je vingers, tandjes tussen elkaar priegelen), belangrijk is dat de onderkant weer goed dicht zit. Ergens moet iets ruimte zijn tussen de tanden om de rits weer tussen het sluiter te proppen, anders haal je helemaal aan de bovenkant een tandje weg, dan kun je uiteindelijk de rits een stukje minder ver sluiten.

Als beide zijden van de rits in de sluiter zitten, sluiter naar boven halen zodat de bovenste helft van de rits sluit. Onderste deel met de hand en wat scheldwoorden dichtfrommelen, voila.

En als je bovenaan een tandje moest verwijderen, dan met een draadje garen daar een barriere maken zodat je de rits niet weer eruit trekt.
crap in = crap out
  maandag 15 november 2010 @ 15:11:27 #9
103812 CBRemy
Niets Nuttigs
pi_88739381
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:06 schreef loveli het volgende:
He handigst is als je de sluiter van de onderkant over de rits kunt schuiven, dat is ritstechnisch het makkelijkste. Dan is stukje naad loshalen en later weer vastnaaien een optie. Maar... als je een waterdichte broek hebt met goretex enzo, moet je niet zelf gaan naaien ivm niet meer waterdicht.

Is van onderaf erop schuiven geen optie, dan rits een stukje dichtmaken (gewoon met je vingers, tandjes tussen elkaar priegelen), belangrijk is dat de onderkant weer goed dicht zit. Ergens moet iets ruimte zijn tussen de tanden om de rits weer tussen het sluiter te proppen, anders haal je helemaal aan de bovenkant een tandje weg, dan kun je uiteindelijk de rits een stukje minder ver sluiten.

Als beide zijden van de rits in de sluiter zitten, sluiter naar boven halen zodat de bovenste helft van de rits sluit. Onderste deel met de hand en wat scheldwoorden dichtfrommelen, voila.

En als je bovenaan een tandje moest verwijderen, dan met een draadje garen daar een barriere maken zodat je de rits niet weer eruit trekt.
Ik wilde het NET zeggen he .
pi_88739618

Repareren spaart geld! Wij helpen u besparen met de reparatieset voor ritssluitingen!

Leveringsomvang

* 12 trekkertjes voor metalen en kunststof ritssluitingen
* 4 beginstoppers
* 6 eindstoppers

22-delig

bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')