Zou ik niet doen. 1x een tik teveel en de leidingen breken af en dan heb je een groot probleemquote:Op zondag 14 november 2010 21:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een andere mogelijke tijdelijke oplossing is natuurlijk om de radiator van de muur te halen en te ondersteunen. Dan kun je 'm wel een stuk van de muur halen zonder 'm te moeten afkoppelen. Zeker omdat de buizen aan één zijde zitten.
Kunnen wel wat hebben hoor. Ik heb er hier één die 5 jaar op de koppelingen hing zonder ondersteuning. En die trok ik als ik er achter moest zijn soms wel 20+ cm van de muur af.quote:Op zondag 14 november 2010 22:00 schreef Diemux het volgende:
[..]
Zou ik niet doen. 1x een tik teveel en de leidingen breken af en dan heb je een groot probleem
Dan moet je het een Pool laten doen.quote:Op zondag 14 november 2010 22:07 schreef Budah het volgende:
Thanks voor alle adviezen! Dat moet goed komen. Ik denk dat ik toch wel voor volledig loskoppelen ga. Mijn stukadoor wordt niet zo blij van een radiator waar hij achter moet werken
Wat jij beschrijft als makkelijker, komt als moeilijker op mij overquote:Op zondag 14 november 2010 23:09 schreef klipper het volgende:
Het kan nog makkelijker.
Bij de retouraansluiting zit een voetventiel ( te zien op tweede foto ), deze kun je dichtzetten.
Eerst de dop eraf draaien en dan met een passende imbus of schroefendraaier deze dicht draaien.
Vervolgens de thermostaatknop volledig dichtdraaien, dus niet toe de vorstaanslag maar tot het streepje eventueel de beveiliging eerst verwijderen.
De radiator aftappen en als je merkt dat er geen water meer uitkomt en de afsluiters dus goed functioneren, dan draai je de koppelingen los, eenmaal bij het voetventiel en eenmaal bij de thermostaatkraan.
Radiator verwijderen en op kraan en voetventiel een 3/4 kap draaien, op het voetventiel om de schroefdraad te beschermen en op de thermostaatkraan om het schroefdraad te beschermen en tegen wateroverlast bij het per ongeluk opendraaien van de knop of het ervanaf stoten.
De stucadoor kan gewoon zijn werk doen en jij kan vrij simpel naderhand de radiator terughangen.
quote:Op maandag 15 november 2010 22:43 schreef Budah het volgende:
[..]
Wat jij beschrijft als makkelijker, komt als moeilijker op mij over
Die 3/4 kappen zullen niet lukken, de doorsnede van de kap en koppeling is wel hetzelfde maar de draad is anders. Dus als je je aan die poging waagt zul je geheid je schroefdraad vakkundig naar de vaantjes helpenquote:Op zondag 14 november 2010 23:09 schreef klipper het volgende:
Radiator verwijderen en op kraan en voetventiel een 3/4 kap draaien, op het voetventiel om de schroefdraad te beschermen en op de thermostaatkraan om het schroefdraad te beschermen en tegen wateroverlast bij het per ongeluk opendraaien van de knop of het ervanaf stoten.
3/4 van een malleable fitting werkt wel.quote:Op maandag 15 november 2010 23:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die 3/4 kappen zullen niet lukken, de doorsnede van de kap en koppeling is wel hetzelfde maar de draad is anders. Dus als je je aan die poging waagt zul je geheid je schroefdraad vakkundig naar de vaantjes helpen![]()
Om een kap de gebruiken zul je al de thermostaat kraan eraf moeten halen en dan de kap op de (meestal 1/2 duimse) draad plaatsen. Maar dan zul je 'm alsnog moeten leeglaten, dus ben je weer bij 't begin
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |