Dat dus, met een havo diploma kom je nergens. Je kan wel met een havo diploma naar de HAN, en nee de HAN kijkt niet naar of je een thuisstudie hebt gedaan of dagonderwijs.quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:07 schreef erikkll het volgende:
Met alleen een havo diploma heb je niets in handen. Geen werkgever wil je ermee aannemen. Wel kun je er een HBO opleiding mee beginnen.
Voor zover ik weet maakt het niet uit of je de havo thuis haalt of via het reguliere onderwijs, maar geen werkgever wil alleen een havist; je kunt nog beter een MBO diploma halen in een richting die jou leuk lijkt.
Havo geeft eigenlijk alleen maar toegang tot het HBO. Netzoals het VMBO toegang geeft tot het MBO.quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:19 schreef MMaria3 het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Is dat zo, dat je met alleen een HAVO diploma nog niet echt verder komt? Op de website van het LOI staat namelijk beschreven dat je met alleen een HAVO diploma goed terecht kunt bij banen in het middenkaderniveau. Daarnaast wil ik graag een aantal cursussen volgen in de richting van kapster/haarstyling en visagie. Met de eerste ben ik nu al bezig. Dit doe en wil ik in de toekomst ook doen met thuisstudie organisaties. Hiermee bereik je ook iets meer, toch? Daarnaast werk in niet fulltime, ik wil ook moeder zijn voor mijn kinderen. En anders kan ik uiteindelijk nog een thuisstudie HBO volgen, maar dat zou dan later worden omdat ik niet alleen en altijd maar wil studeren.
Oftewel een Colloquium doctum aanvragen voor de opleiding die je wil volgen bij de gewenste school en je er goed op voorbereiden.quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:43 schreef MMaria3 het volgende:
Bedankt voor alle informatie. Ik ga het direct uitzoeken!
Bij ons op de vavo is het vrije deel van C&M:quote:Op zondag 14 november 2010 19:07 schreef MMaria3 het volgende:
Bedankt voor alle informatie!
Ik had nog een vraag, wat een thuisstudie HAVO betreft, bij LOI staat bij het profiel Cultuur en Maatschappij dat je bij C. verdieping of verbreding vooralsnog alleen kunt kiezen voor Economie.
C. Verdieping of verbreding
Vooralsnog kun je alleen kiezen voor:
- Economie.
Mijn vraag hierover was of het verplicht is hiervoor te kiezen, of dat je het misschien kunt overslaan?
Groet, MMaria
Je was me net voor!quote:Op maandag 15 november 2010 10:02 schreef gertjetop het volgende:
Je kan toch ook gewoon boeken bestellen en staatsexamen aanvragen via de ib-groep? Scheelt je een hoop geld, want loi is echt super duur.
Maar ben je wel 21 of ouder?quote:Op maandag 15 november 2010 07:39 schreef MMaria3 het volgende:
Nee, ik ben nog geen moeder, maar ik denk dat ik het word in de komende tijd dat ik bezig ben met mijn HAVO studie. Daarom dat ik het zag zitten het nu te doen via een thuisstudie bij de LOI. Daarna ben ik van plan een HBO opleiding te volgen via LOI, of een aantal cursussen te halen in de richting die ik op wil. Ieder geval bedankt voor de reactie.
Jawel, met een havo diploma kan je studeren op de HAN.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:41 schreef erikkll het volgende:
zal ik het dan nog één keer duidelijk zeggen?
je hebt hoogstwaarschijnlijk helemaal niets aan een havo-diploma
Ik zal het even voor haar herformuleren:quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:43 schreef Djahani het volgende:
[..]
Jawel, met een havo diploma kan je studeren op de HAN.
Als je wilt werken met een HAVO diploma kan dat ook, wel uitzonderingen, bij de luchtmacht kan je namelijk met een HAVO diploma al gaan studeren.
Klopt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:44 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik zal het even voor haar herformuleren:
Als je werk zoekt heb veel minder aan een havo diploma dan aan een mbo opleiding
Dat klopt alleen als je werkt zoekt in de richting van je mbo studie. Als je een opleiding tandarts assistente hebt gestudeert, heb je echt niet meer kans op een baan bij rabobank dan een havist.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:44 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik zal het even voor haar herformuleren:
Als je werk zoekt heb veel minder aan een havo diploma dan aan een mbo opleiding
Klopt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:56 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Dat klopt alleen als je werkt zoekt in de richting van je mbo studie. Als je een opleiding tandarts assistente hebt gestudeert, heb je echt niet meer kans op een baan bij rabobank dan een havist.
Huh, je bent 16? waarom dan een thuisstudie? ga gewoon MBO=> HBO zoals alle anderen?quote:Op dinsdag 16 november 2010 07:56 schreef MMaria3 het volgende:
Klopt, duidelijk, maar het gaat mij er nu om dat ik inversteer in mijzelf en in mijn toekomst. Na mijn HAVO opleiding ben ik van plan of een HBO opleiding te volgen, of een aantal cursussen waarvoor je certificaten krijgt.
Nee, ik ben 16 jaar.
Groet, MMaria
Is het niet idee om daar wat mee te gaan doen, dan zomaar weg te vluchten in thuisstudies? Ik denk dat als je vanaf zo een jonge leeftijd alleen maar thuisstudies hebt gedaan, dat een werkgever daar wel raar van opkijkt.quote:Op maandag 22 november 2010 17:20 schreef MMaria3 het volgende:
Omdat mijn schoolverleden niet zo gelopen is als gebruikelijk
Nee ik weet niet wat er aan de hand is, ik weet wel dat er iets is. En dat het waarschijnlijk niet zo een fijn iets is.quote:Op maandag 22 november 2010 18:03 schreef MMaria3 het volgende:
Pardon? Jij leest één zinnetje en je weet gelijk wat er aan de hand is?
quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:19 schreef MMaria3 het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Is dat zo, dat je met alleen een HAVO diploma nog niet echt verder komt? Op de website van het LOI staat namelijk beschreven dat je met alleen een HAVO diploma goed terecht kunt bij banen in het middenkaderniveau. Daarnaast wil ik graag een aantal cursussen volgen in de richting van kapster/haarstyling en visagie. Met de eerste ben ik nu al bezig. Dit doe en wil ik in de toekomst ook doen met thuisstudie organisaties. Hiermee bereik je ook iets meer, toch? Daarnaast werk in niet fulltime, ik wil ook moeder zijn voor mijn kinderen. En anders kan ik uiteindelijk nog een thuisstudie HBO volgen, maar dat zou dan later worden omdat ik niet alleen en altijd maar wil studeren.
Goh hoe zou ik toch op die gedachte zijn gekomen he?quote:Op maandag 15 november 2010 07:39 schreef MMaria3 het volgende:
Nee, ik ben nog geen moeder, maar ik denk dat ik het word in de komende tijd dat ik bezig ben met mijn HAVO studie. Daarom dat ik het zag zitten het nu te doen via een thuisstudie bij de LOI. Daarna ben ik van plan een HBO opleiding te volgen via LOI, of een aantal cursussen te halen in de richting die ik op wil. Ieder geval bedankt voor de reactie.
Zo zei je het welquote:Op dinsdag 23 november 2010 08:35 schreef MMaria3 het volgende:
De reden dat ik een thuisstudie wil gaan volgen is helemaal niet omdat ik nu al kinderen wil
Daardoor ging ik (en anderen) er dus vanuit dat je van plan bent op korte termijn moeder te worden.quote:Nee, ik ben nog geen moeder, maar ik denk dat ik het word in de komende tijd dat ik bezig ben met mijn HAVO studie. Daarom dat ik het zag zitten het nu te doen via een thuisstudie bij de LOI.
Misschien dan een idee om proberen te voorkomen om moeder te worden tijdens je toekomstige schoolcarriere? Om deze ook niet mis te laten gaan of laten lopen en meer zekerheid te krijgen op goede toekomstige baan.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:12 schreef MMaria3 het volgende:
Dat klopt inderdaad. Dan heb ik dat verkeerd neergezet en is het verkeerd overgekomen. De reden dat ik een thuisstudie wil gaan volgen is omdat het verleden misgegaan is en er geen mogelijkheid meer is om zo een opleiding te volgen op een school. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik misschien moeder ga worden wanneer ik bezig ben met die thuisstudie. Precies zoals het er staat. Maar dat is niet de reden voor het volgen van de thuisstudie. Dat word erbij verzonnen.
Richting fotografie. Gelukkig heb ik alles al duidelijk op een rijtje. Dankjewel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |