abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88640251
Het vorige deel: Slank #1247: waaien weg!
De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
pi_88640293
Ik probeer een hotel te boeken maar je hebt overal een creditcard nodig. :(
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:51:10 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_88640355
Kwakstem O+

Milady: oh kweenie, had niet echt last van zwaar eten geloof ik, het is meer dat het de hele dag door een beetje pruttelt en knort en trekt en doet :P En aangezien ik ook wat slapjes ben leek een stevige avondmaaltijd met (gezonde?) linzen me een goed idee? :o
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:51:34 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_88640365
Ow, ik heb laatst via zo'n weekendweg-achtige site geboekt en daar had ik geen cc voor nodig.

En, kwak, mooie stem O+.

Ik wil ook zo kunnen zingen ;(. Of überhaupt kunnen zingen :'). M'n nichtje is afgestudeerd operazangeres en als zij haar strot opentrekt, word ik echt acuut jaloers.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_88640480
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ow, ik heb laatst via zo'n weekendweg-achtige site geboekt en daar had ik geen cc voor nodig.

Die zijn duur ;(
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_88640484
linzen liggen wel zwaar op de maag/darmen?
pi_88640618
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
linzen liggen wel zwaar op de maag/darmen?
Ja dat geloof ik ook.

Beter rijst en kip, dat soort dingen... uien zijn ook best een aanslag op je darmen :X
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:01:30 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_88640719
Hmh. Ik kan nog naar de supermarkt, misschien dat ik dan nog wat lichters ga halen dan.

Bedankt voor het advies ladies :Y)

Ik had ook nog gebakken chorizo met aardappelpuree als mogelijkheid, maar dat lijkt me op de één of andere manier niet veel beter :')
pi_88640749
Hoi *zwaaipoppetje*

zie dat nieuwe layout is ingevoerd ... ben smilies kwijt
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
pi_88640819
Kwak! Wat mooi O+
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:09:51 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_88640979
Alles opgeruimd, zit nog op kopieën te wachten en dan ga ik lekker naar huis O+.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:46:36 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_88641811
Godsamme, ik mag vanaf 1 januari 17 euro per máánd meer betalen voor m'n zorgverzekering :{.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:59:43 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_88642102
Dat zuigt XM, maar je ging er qua salaris toch flink op vooruit? :).

Ik ben thuis. Weekeeeeeeeeeeeeend!!!! *O*.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:02:04 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_88642155
Jawel, maar die vooruitgang maak ik liever niet direct over naar die gluiperd van een zorgverzekeraar.
pi_88642182
jullie maken me helemaal aan het blozen dames :@
Kwak
pi_88642311
@XM: veranderingen op t werkvlak? heb ik wat belangrijks gemist?
Kwak
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:10:37 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_88642330
Neuh, onze CAO verliep 1 juli 2009 (!) en we hebben nu al een nieuwe :'). Dus krijg met terugwerkende kracht een aantal procenten loonsverhoging :).
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:10:47 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_88642331
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jawel, maar die vooruitgang maak ik liever niet direct over naar die gluiperd van een zorgverzekeraar.
Je zult er netto toch wel meer dan 17 euro op vooruitgaan? ;).

Maar daar gaat het helemaal niet om natuurlijk: het zuigt dat die premies maar blijven stijgen :{w.

En ik heb een puistje. Ieniemienie, dat wel, maar morgen zal 'ie wel groter zijn. Bweh.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:12:12 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_88642359
Dat is het idd Vik. Meer betalen voor minder. En daar kan ik niet zo goed tegen :).

En, beetje tandpasta opdoen, dan droogt ie misschien nog wel uit!
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:29:06 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_88642713
-aurum- zo op het oog eet je een beetje te weinig!
Doe eens door de calorie checker halen...

Lijstje:
O: boterham achterham, beker melk
T's: appel, peer, mandarijn
L: 2 boterhammen achterham, gekookt ei, beschuit kaas
S: 1.15 uur wandelen
T's: 450 gram kwark, blokje choco
D: hutspot met klapstuk en braadworst
T: sjipzzz
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:31:09 #21
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88642763
als je niet teveel chips eet uniek, is het een mooi lijstje vind ik!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88642939
Neen, wat een prachtige foto van het mooiste stukje Arnhem heb je gisteravond geplaatst, het leek wel een schilderij. O+

Hé Kwak, leuk dat je er weer bent, ik maakte me al zorgen.
Alles goed met de drukte en met je vriendje?
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:45:48 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_88643168
Zo, opgetut! :s)

Laterz :W
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:59:04 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_88643607
Daglijst
o. roggenbrood met 30+ kaas
t. banaan + mandarijn
l. 3 boterhammen met beleg
t. kakifruit + appel + kitkat
d. rode curry, groente, rijst + tiramisu
t. 2 tequilla

Kuthumeur }:| Auto wéér stuk, naheffing van 400 euro hier, naheffing van 380 euro daar, onverwachte verbouwing van ¤ 7000 :X , andere verbouwing die blijft liggen, broodnodig aan vakantie toe maar spaarpot is leeg :{
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 19:00:37 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_88643652
Tink :o Onverwachte verbouwing? En huuu da's een boel geld alles bij mekaar! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')