Het is inderdaad eng als je het voor het eerst ziet. Maar weet een ding: laat je nooit afschrikken door formules en getallen. Het zijn geregeld 'schapen in wolfskleren'. Dat zie je pas wanneer je het geheel wat uitgebreider en van dichtbij bekijkt. Bekijk je je aantekeningen eenmaal thuis nog een, twee of drie keer, dan zul je snel ontdekken dat er een soort structuur in zit, een logisch verband. En zo valt het vaak pas na een tijdje op z'n plek.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:55 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Dit is eng.. Dit is gewoon eng..
Nee zit in het pakketquote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:19 schreef Sodium het volgende:
[..]
Is het een vrije keuze voor jullie geweest?
Ik herken je problemen. Zelf ben ik via LTS 15 jaar ---> Fulltime werken ---> 22 jaar toelatingsexamen HBO ---> 26 jaar Master Wageningen gekomen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:00 schreef Reflectionne het volgende:
Pff jaja, laat ik me daar maar niet mee bezig houden!
Ik moet leren differentieren voor m'n vak, de anderen hebben het wel gehad, ik niet.. Nu moet ik het mezelf leren :| Het wil nog niet echt!
Gewoon na de les oefeningen pompen, nog meer oefeningen, nog meer oefeningen. Na een tijdje ga je echt precies weten welke stappen je moet volgen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:00 schreef Reflectionne het volgende:
Ik moet leren differentieren voor m'n vak, de anderen hebben het wel gehad, ik niet.. Nu moet ik het mezelf leren :| Het wil nog niet echt!
Herkenbaar, herkenbaar. Veel zij-instromers hebben een zogenaamde wiskunde-deficiency. Je kunt eventueel het 'Voorbereidingspakket wiskunde' aanschaffen (WUR-shop: ¤9.15). Dat is een heldergeschreven reader met veel voorbeelden en redelijk wat oefenopgaven (incl antwoorden). Verder kun je overwegen een mooi basisboek te kopen/in de bieb te lenen. Als je interesse hebt, heb ik nog wel een mooi basisboek voor je waarbij men begint met de vraag wat getallen zijn en eindigt in complexe wiskunde. Laat maar weten.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:00 schreef Reflectionne het volgende:
Dat is ook heftig ja! Wel knap van jequote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:03 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ik herken je problemen. Zelf ben ik via LTS 15 jaar ---> Fulltime werken ---> 22 jaar toelatingsexamen HBO ---> 26 jaar Master Wageningen gekomen.
Dat is op zich mooi. Maar soms ontbreekt er bij mij bepaalde kennis. Mijn tip van de dag, de .... voor dummies boeken. Helder en bottom up beschreven.
Done that.. (en dat beviel!)quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:38 schreef Zith het volgende:
[..]
Gewoon na de les oefeningen pompen, nog meer oefeningen, nog meer oefeningen. Na een tijdje ga je echt precies weten welke stappen je moet volgen.
wat doe jij dan? voor mij is besliskunde 1 inderdaad ook verplicht, en besliskunde 2 is keuze uit dat vak of een ander vak. Maar 2 is echt een stuk minder leukquote:
2 dagen? :pquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:19 schreef maen het volgende:
[..]
wat doe jij dan? voor mij is besliskunde 1 inderdaad ook verplicht, en besliskunde 2 is keuze uit dat vak of een ander vak. Maar 2 is echt een stuk minder leuk
maar Reflectionne, goed bezig met je wiskunde! ik wou dat ik zo volhoudend was...
Haha oke, in dat geval, bedanktquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:53 schreef maen het volgende:
ja :p meestal geef ik het bij opgave 1 die niet lukt al op, of ik pak de antwoorden erbij.
Wat? oefenen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:29 schreef maen het volgende:
argh weer n onvoldoendeik vind het bijna niet meer leuk!
misschien moet ik toch eens jullie aanpak gaan gebruiken, is vast ook toepasbaar op de economie...
Balen.. maar dat geeft zeker zo'n nutteloos gevoel.. alle moeite voor niksquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:56 schreef maen het volgende:
nee, dit was gelukkig pas de 1e keer dat ik het deed... maar mijn score van vorige periode is nu dus echt 0... dan vraag je je toch af waarom je steeds zoveel moeite ervoor doet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |