Ah oke. Dat moet haalbaar zijn, ja. Mocht het niveau je tegenvallen, dan zou je overigens altijd kunnen overwegen om gewoon je afstuderen naar voren te schuiven en dus te verlengen. Het is fijn om voor je afstuderen meer tijd te hebben dan gemiddeld, namelijk. Voor het niveauverschil hbo-wo hoeft je niet echt bang te zijn; je doet bachelorvakken. Zolang je je niet laat verleiden de literatuur te laten liggen tot de tentamenvoorbereidingsweek, moet het wel goedkomen.Wordt vast een leerzame periode.quote:Op donderdag 30 december 2010 10:51 schreef Reflectionne het volgende:
@sodium ik ben vooral 'bang' voor het niveau.. die 18 extra zijn wel gewoon in een extra periode, ik doe niet meer vakken dan normaal per periode hoor.. dus op zich moet het gewoon kunnen. Ik ben van plan jan12 af te studeren terwijl normale procedure in feb beginnen is.. daar is mijn maand..al bedenk ik me nu dat ik alleen de eerste periode ga doen, dus ben eerder klaar..
Donderdag de 13e doen?quote:Op zondag 2 januari 2011 11:47 schreef Reflectionne het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal![]()
Misschien is het handig om de datum voor de borrel te prikken, voor iedereen de opgegeven data (per ongeluk) toch weer volpland met andere dingen.
quote:
Overleefd welquote:Op maandag 3 januari 2011 13:41 schreef maen het volgende:
en, heb je het overleefd?
ik zit alweer tegen de eerste deadline van 2011 aan, het wil nog niet.. dat oud&nieuw hakt er toch wel in!
Heel herkenbaar, hoor. Je bent zeker niet de enige die tegen onduidelijkheden (bv in formules) aanloopt; uit ervaring weet ik dat het normaal is geregeld tegen zaken in de lesstof aan te lopen. Als het goed is, moet dat je motiveren om meer over het onderwerp te gaan lezen/op te zoeken. En dat is simpelweg de bedoeling, want op die manier ben je bewuster met de stof bezig. Als je alles de eerste keer zou snappen, is de uitdaging weg. Paniek ook niet als je achter begint te lopen. In de voorbereidingsweek heb je meestal voldoende tijd om eventuele achterstanden in te halen.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:11 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Overleefd welMaar het is véél, snel en lastig! Maar ik had wel van te voren de presentatie uitgeprint en de reader gekocht. Ben nu ijverig de stof aan het lezen die ik moet lezen (ook voor het eerst dat ik dat direct doe, ipv vlak voor het tentamen).. Ik doe m'n best het bij te houden, loop alleen tegen een aantal dingen aan die ik nog nooit gezien heb (in formules bv)..
Inderdaad, zit je lekker met de docent zijn uitleg mee te schrijven, staat er op het einde oppeens zoiets op je papiertjequote:Op maandag 3 januari 2011 19:10 schreef Sodium het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, hoor. Je bent zeker niet de enige die tegen onduidelijkheden (bv in formules) aanloopt; uit ervaring weet ik dat het normaal is geregeld tegen zaken in de lesstof aan te lopen.
primaquote:@Zith: mogelijk zou ik toch graag je boek willen lenen voor de komende vier/vijf weken. Ik zie het deze week even aan en PM je dan in/na het weekend. Is dat oke?
De Vlaam lijkt me een goed plan, moeten we alleen nog een tijd afspreken. 21.00 uur ofzo?quote:Op maandag 3 januari 2011 09:15 schreef Reflectionne het volgende:
Jeuj een datum geprikt!! Waar? Is de Vlaam een idee?
Ik heb zo m'n eerste college sinds 11 maanden én m'n eerste college aan de WUR..
Lieve reactie van jequote:Op maandag 3 januari 2011 19:10 schreef Sodium het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, hoor. Je bent zeker niet de enige die tegen onduidelijkheden (bv in formules) aanloopt; uit ervaring weet ik dat het normaal is geregeld tegen zaken in de lesstof aan te lopen. Als het goed is, moet dat je motiveren om meer over het onderwerp te gaan lezen/op te zoeken. En dat is simpelweg de bedoeling, want op die manier ben je bewuster met de stof bezig. Als je alles de eerste keer zou snappen, is de uitdaging weg. Paniek ook niet als je achter begint te lopen. In de voorbereidingsweek heb je meestal voldoende tijd om eventuele achterstanden in te halen.
@Zith: mogelijk zou ik toch graag je boek willen lenen voor de komende vier/vijf weken. Ik zie het deze week even aan en PM je dan in/na het weekend. Is dat oke?
Dit is eng.. Dit is gewoon eng..quote:Op maandag 3 januari 2011 19:12 schreef Zith het volgende:
[..]
Inderdaad, zit je lekker met de docent zijn uitleg mee te schrijven, staat er op het einde oppeens zoiets op je papiertje
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Maar na een aantal herhalingen en oefeningen valt het kwartje oppeens en daarna gaat het juist leuk worden die opgaves te maken omdat je zo overzichterlijk met getallen kan gochelen en precies weet wat je doet
[..]
prima
Het is inderdaad eng als je het voor het eerst ziet. Maar weet een ding: laat je nooit afschrikken door formules en getallen. Het zijn geregeld 'schapen in wolfskleren'. Dat zie je pas wanneer je het geheel wat uitgebreider en van dichtbij bekijkt. Bekijk je je aantekeningen eenmaal thuis nog een, twee of drie keer, dan zul je snel ontdekken dat er een soort structuur in zit, een logisch verband. En zo valt het vaak pas na een tijdje op z'n plek.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:55 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Dit is eng.. Dit is gewoon eng..
Nee zit in het pakketquote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:19 schreef Sodium het volgende:
[..]
Is het een vrije keuze voor jullie geweest?
Ik herken je problemen. Zelf ben ik via LTS 15 jaar ---> Fulltime werken ---> 22 jaar toelatingsexamen HBO ---> 26 jaar Master Wageningen gekomen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:00 schreef Reflectionne het volgende:
Pff jaja, laat ik me daar maar niet mee bezig houden!
Ik moet leren differentieren voor m'n vak, de anderen hebben het wel gehad, ik niet.. Nu moet ik het mezelf leren :| Het wil nog niet echt!
Gewoon na de les oefeningen pompen, nog meer oefeningen, nog meer oefeningen. Na een tijdje ga je echt precies weten welke stappen je moet volgen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:00 schreef Reflectionne het volgende:
Ik moet leren differentieren voor m'n vak, de anderen hebben het wel gehad, ik niet.. Nu moet ik het mezelf leren :| Het wil nog niet echt!
Herkenbaar, herkenbaar. Veel zij-instromers hebben een zogenaamde wiskunde-deficiency. Je kunt eventueel het 'Voorbereidingspakket wiskunde' aanschaffen (WUR-shop: ¤9.15). Dat is een heldergeschreven reader met veel voorbeelden en redelijk wat oefenopgaven (incl antwoorden). Verder kun je overwegen een mooi basisboek te kopen/in de bieb te lenen. Als je interesse hebt, heb ik nog wel een mooi basisboek voor je waarbij men begint met de vraag wat getallen zijn en eindigt in complexe wiskunde. Laat maar weten.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:00 schreef Reflectionne het volgende:
Dat is ook heftig ja! Wel knap van jequote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:03 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ik herken je problemen. Zelf ben ik via LTS 15 jaar ---> Fulltime werken ---> 22 jaar toelatingsexamen HBO ---> 26 jaar Master Wageningen gekomen.
Dat is op zich mooi. Maar soms ontbreekt er bij mij bepaalde kennis. Mijn tip van de dag, de .... voor dummies boeken. Helder en bottom up beschreven.
Done that.. (en dat beviel!)quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:38 schreef Zith het volgende:
[..]
Gewoon na de les oefeningen pompen, nog meer oefeningen, nog meer oefeningen. Na een tijdje ga je echt precies weten welke stappen je moet volgen.
wat doe jij dan? voor mij is besliskunde 1 inderdaad ook verplicht, en besliskunde 2 is keuze uit dat vak of een ander vak. Maar 2 is echt een stuk minder leukquote:
2 dagen? :pquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:19 schreef maen het volgende:
[..]
wat doe jij dan? voor mij is besliskunde 1 inderdaad ook verplicht, en besliskunde 2 is keuze uit dat vak of een ander vak. Maar 2 is echt een stuk minder leuk
maar Reflectionne, goed bezig met je wiskunde! ik wou dat ik zo volhoudend was...
Haha oke, in dat geval, bedanktquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:53 schreef maen het volgende:
ja :p meestal geef ik het bij opgave 1 die niet lukt al op, of ik pak de antwoorden erbij.
Wat? oefenen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:29 schreef maen het volgende:
argh weer n onvoldoendeik vind het bijna niet meer leuk!
misschien moet ik toch eens jullie aanpak gaan gebruiken, is vast ook toepasbaar op de economie...
Balen.. maar dat geeft zeker zo'n nutteloos gevoel.. alle moeite voor niksquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:56 schreef maen het volgende:
nee, dit was gelukkig pas de 1e keer dat ik het deed... maar mijn score van vorige periode is nu dus echt 0... dan vraag je je toch af waarom je steeds zoveel moeite ervoor doet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |