abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 november 2010 @ 10:52:08 #226
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89218044
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:44 schreef Dalliance het volgende:

@SeLang, het bericht dat je hebt geplaatst duidt aan dat ING een molensteen om haar hals heeft hangen. Ga je hier nog op inspelen en zo ja, hoe doe je dat dan? :)
Nee, puur wachten tot je de bal voor je neus ligt en dan inkoppen. Niet speculeren op wat *misschien* gaat gebeuren want dat weet je toch niet. Krijgt ING opnieuw gratis geld van de belastingbetaler of worden ze dit keer voor 100% genationaliseerd?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_89219071
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 10:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja onze nationale hoer zal er ook eens niet in zitten :')
En ook nog eens in de grootst mogelijke rotzooi (RMBS)
Lol fijn met die enorme (geklapte) huizenbubbel en hoge werkloosheid :')
pi_89220886
Misschien straks maar weer even wat emails naar kamerleden sturen. In dit geval preventief :P
pi_89221653
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:33 schreef tjoptjop het volgende:
Misschien straks maar weer even wat emails naar kamerleden sturen. In dit geval preventief :P
Nee, dat gaat helpen. De enige reply die je krijgt is van de afwezigheidsbot. :')

Dat de politieke partijen de bailouts als zoete koek slikken vind ik moeilijk te verkroppen maar ergens ook weer begrijpelijk gezien de algemene onwetendheid rondom de crisis. Wat ik echt niet snap zijn de met overheidsgeld gesubsidieerde denktanks, lobby-isten en adviesraden. Waarom vertrouwen zij allen blind op het uitgevoerde beleid en laten ze nooit eens wat tegengas horen?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_89221775
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:00 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Nee, dat gaat helpen. De enige reply die je krijgt is van de afwezigheidsbot. :')

Dat de politieke partijen de bailouts als zoete koek slikken vind ik moeilijk te verkroppen maar ergens ook weer begrijpelijk gezien de algemene onwetendheid rondom de crisis. Wat ik echt niet snap zijn de met overheidsgeld gesubsidieerde denktanks, lobby-isten en adviesraden. Waarom vertrouwen zij allen blind op het uitgevoerde beleid en laten ze nooit eens wat tegengas horen?
Omdat zij waarschijnlijk het beleid zijn
pi_89222588
http://www.powned.tv/uitzendinggemist/vrijdag.html

@18.58, meneer op de dag van de belegger vertelt waar je in moet beleggen. :') :') :')
Greece
pi_89222936
Goud, booz en vrouwen :)
pi_89223104
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:46 schreef Blandigan het volgende:
Goud, booz en vrouwen :)
Overigens was het wel waar dat de prostitutie tijdens de crisis een positieve impuls kreeg naar aanleidng van de bankencrisis in the city.
Greece
pi_89224331
Hoe moeilijk is het om de exposure van banken in de PIGS landen te laten zien? Ik bedoel, zet een het week lang op de hoofdpagina van de krant en er gaan vanzelf kamer vragen over komen of een lampje branden (hoop ik dan .. )

En wat is eigenlijk de katalysator geweest voor het feit dat Ierland nu opeens weer zo in het nieuws is? Die problemen verschijnen niet zo maar en iedereen (behalve de hoge heren) wist van deze problemen. And all out of a sudden .. poef.. wereld nieuws. Hoe komt dat toch? Het riekt soms naar enorme media manipulatie..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 27 november 2010 @ 14:54:09 #235
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89225019
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:29 schreef sitting_elfling het volgende:

En wat is eigenlijk de katalysator geweest voor het feit dat Ierland nu opeens weer zo in het nieuws is?
Vooral dit denk ik

....wat vooral werd getriggerd door het nieuws dat verliezen van Ierse banken (die de staat voor 100% garandeert) groter waren dan gedacht.

Btw: dat gaan we nog vaker zien, ook in NL (ING :') )
Mijn reisverslagen
pi_89225883
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:35 schreef Mendeljev het volgende:
http://www.powned.tv/uitzendinggemist/vrijdag.html

@18.58, meneer op de dag van de belegger vertelt waar je in moet beleggen. :') :') :')
Jammer dat we haar reactie niet te zien krijgen :+
pi_89226744
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:54 schreef SeLang het volgende:

....wat vooral werd getriggerd door het nieuws dat verliezen van Ierse banken (die de staat voor 100% garandeert) groter waren dan gedacht.
Een bank weet op het moment dat cijfers slechter zijn dan wat de verwachting is, wat voor gevolgen dit toch kan hebben? Kunnen ze dit niet intern eerst met de overheid overleggen? (ook al breekt dit 1001 regels..)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 november 2010 @ 21:11:30 #238
862 Arcee
Look closer
pi_89236613
quote:
22.35-23.20 uur REPORTER

Onderzoeksjournalistiek programma,
aflevering:De toekomst van onze
pensioengelden.

KRO Reporter neemt ons pensioenstelsel
onder de loep.De pensioenfondsen roepen
dat ze nog nooit zo veel kapitaal in
kas hebben gehad,maar ze vertellen er
niet bij dat dat kapitaal de komende
jaren snel weer zal slinken als gevolg
van de vergrijzing.

Als we straks mogen stoppen met
werken,is er dan nog geld om onze oude
dag te bekostigen?
Vanavond dus. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:14:18 #239
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89236722
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:11 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vanavond dus. ^O^
Ik moet wachten tot het op Uitzending Gemist staat }:|
Mijn reisverslagen
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:21:25 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89236987
Het voordeel van de pensioenfondsen is dat ze gewoon kunnen stoppen met indexeren. Dat scheelt al een hele slok op de borrel.
Eigenlijk kan zo'n pensioenfonds helemaal niet kapot, want ze hebben enkel bezittingen. Ook hebben ze verplichtingen naar hun klanten, maar daar staat nergens hard vastgelegd hoeveel ze moeten betalen.
Rendeert het allemaal zeer slecht, dan zitten ze straks nog maar op 80% van de (inflatiegecorrigeerde) uitkeringen. Maar omvallen doen ze daar niet van. Ook niet een klein beetje ofzo.
The End Times are wild
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:28:04 #241
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89237225
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:21 schreef LXIV het volgende:
Het voordeel van de pensioenfondsen is dat ze gewoon kunnen stoppen met indexeren. Dat scheelt al een hele slok op de borrel.
Eigenlijk kan zo'n pensioenfonds helemaal niet kapot, want ze hebben enkel bezittingen. Ook hebben ze verplichtingen naar hun klanten, maar daar staat nergens hard vastgelegd hoeveel ze moeten betalen.
Rendeert het allemaal zeer slecht, dan zitten ze straks nog maar op 80% van de (inflatiegecorrigeerde) uitkeringen. Maar omvallen doen ze daar niet van. Ook niet een klein beetje ofzo.
Dat soort dingen zie je ook nu al gebeuren. Als ze niet dan en dan terug op dekkingsgraad zitten dan stijgen de pensioenen niet meer mee.

Uiteindelijk gaan mensen veel minder pensioen krijgen dan ze verwachten. Die realisatie zal over een paar jaar een omslag in mentaliteit geven waardoor mensen weer zelf potjes gaan aanleggen als aanvullend pensioen.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:29:22 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89237264
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat soort dingen zie je ook nu al gebeuren. Als ze niet dan en dan terug op dekkingsgraad zitten dan stijgen de pensioenen niet meer mee.

Uiteindelijk gaan mensen veel minder pensioen krijgen dan ze verwachten. Die realisatie zal over een paar jaar een omslag in mentaliteit geven waardoor mensen weer zelf potjes gaan aanleggen als aanvullend pensioen.
Het is natuurlijk ook terecht dat mensen minder pensioen krijgen wanneer hun ingelegde geld slechter rendeert als verwacht. Daar is niks mis mee. Maar zo'n pensioenfonds kan dus niet failliet, want ze hebben hard vermogen en enkel zachte verplichtingen.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 november 2010 @ 21:35:29 #243
862 Arcee
Look closer
pi_89237526
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:29 schreef LXIV het volgende:
Het is natuurlijk ook terecht dat mensen minder pensioen krijgen wanneer hun ingelegde geld slechter rendeert als verwacht.
Maar of dat voor de babyboomers ook altijd duidelijk was? Nu kunnen ze er niets meer aan veranderen, dus ik vind niet terecht dat zij (enorm) gekort worden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:36:26 #244
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89237570
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook terecht dat mensen minder pensioen krijgen wanneer hun ingelegde geld slechter rendeert als verwacht. Daar is niks mis mee. Maar zo'n pensioenfonds kan dus niet failliet, want ze hebben hard vermogen en enkel zachte verplichtingen.
Dat vind ik ook hoor. Het is immoreel om daar een jongere generatie mee op te zadelen.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:37:36 #245
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89237616
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar of dat voor de babyboomers ook altijd duidelijk was? Nu kunnen ze er niets meer aan veranderen, dus ik vind niet terecht dat zij (enorm) gekort worden.
Maar je vindt het wel eerlijk dat een jongere generatie die zelf veel mindere voorzieningen gaat krijgen daarvoor opdraait?
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 november 2010 @ 21:42:30 #246
862 Arcee
Look closer
pi_89237805
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:37 schreef SeLang het volgende:
Maar je vindt het wel eerlijk dat een jongere generatie die zelf veel mindere voorzieningen gaat krijgen daarvoor opdraait?
De belangrijkste vraag is eerst hoe babyboomers is verteld dat hun pensioen in elkaar steekt. Wisten zij wel of niet dat hun op te bouwen pensioen afhankelijk is van een beleggingsresultaat?
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:55:19 #247
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89238298
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

De belangrijkste vraag is eerst hoe babyboomers is verteld dat hun pensioen in elkaar steekt. Wisten zij wel of niet dat hun op te bouwen pensioen afhankelijk is van een beleggingsresultaat?
Ik vind dat niet relevant. Ze mogen het pensioenfonds aanklagen dat die verkeerde inschattingen hebben gemaakt maar uiteindelijk kun je van een kale kip geen veren plukken. Je kunt wel hebben voorspeld dat de AEX in 2011 op 10.000 staat maar als dat niet uit is gekomen dan zit er nu eenmaal minder geld in de pot. Dat is dan hun eigen probleem. Ik zou het onterecht vinden als jongeren dat verschil zouden moeten bijlappen.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 27 november 2010 @ 22:11:45 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89238964
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

Tja, de mensen die in 2000 in de AEX belegden hadden waarschijnlijk ook een beter rendement verwacht. Dat viel ook tegen. En veel mensen uit 1930 gingen in 1960 een onverwachtte welvaart tegemoet.

Wat mensen moeten begrijpen is dat een pensioen geen absolute zekerheid biedt over de toekomst. Dat kan ook nooit het geval zijn. Niemand weet hoe de toekomst er uit ziet.
The End Times are wild
pi_89241583
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 22:11 schreef LXIV het volgende:
Wat mensen moeten begrijpen is dat een pensioen geen absolute zekerheid biedt over de toekomst. Dat kan ook nooit het geval zijn. Niemand weet hoe de toekomst er uit ziet.
Geen absolute zekerheid maar wel enige zekerheid. We weten namelijk wat aandelen over een lange periode van tijd opbrengen en op basis van dat gegeven kan iedereen zijn of haar conclusies trekken. Laat nou het euvel precies afhangen van die conclusie. Veel pensioenfondsen beloven namelijk rendementen die hoger liggen dan het marktgemiddelde en gaan daar de mist in omdat hun klanten daar blind op vertrouwen en jarenlang te weinig hebben betaald voor het beoogde pensioen.
Greece
pi_89241823
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 23:21 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Geen absolute zekerheid maar wel enige zekerheid. We weten namelijk wat aandelen over een lange periode van tijd opbrengen en op basis van dat gegeven kan iedereen zijn of haar conclusies trekken. Laat nou het euvel precies afhangen van die conclusie. Veel pensioenfondsen beloven namelijk rendementen die hoger liggen dan het marktgemiddelde en gaan daar de mist in omdat hun klanten daar blind op vertrouwen en jarenlang te weinig hebben betaald voor het beoogde pensioen.
Volgens mij is het probleem in Nederland niet de rendementvoorspelling (in NL zijn ze daar vrij behoudend in itt bijv de VS waar ze vrolijk 8% rendement stellen :') ) maar de hoge kosten. Kosten van 1 tot 2 procent per jaar zijn echt funest voor je rendement.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')