abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88618670
Hallo allemaal,

Ik hoor hier en daar dat Afrikaans eten best lekker is. Vooral eten bij een ethiopisch restaurantje schijnt leuk te zijn. Eten met je handen, met een soort pannenkoekje, en bier uit een houten kom. Lijkt mij zeker eens leuk om te doen!
Iemand die in, liefst Amsterdam een goeie toko weet waar ik met mn vriendin eens kan gaan eten? En weet iemand of het ook nog lekker is? Wat zijn lekkere gerechten?
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:01:51 #2
324919 Eyjaf
Fock Geert, ik ben wilder.
pi_88618786
Tot nu toe is mij geen enkel Marokkaans of Egyptisch restaurant mij tegen gevallen.
pi_88618857
Ja dat is natuurlijk ook Afrikaans, maar ik doel niet zozeer op die Arabische/Oosterse gerechten zegmaar..
pi_88619127
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:03 schreef steefann het volgende:
Ja dat is natuurlijk ook Afrikaans, maar ik doel niet zozeer op die Arabische/Oosterse gerechten zegmaar..
Marokkaans, Egyptisch en Arabisch/Oosters is niet met elkaar te vergelijken. Ethiopisch heeft verder veel weg van Marokkaanse en Egyptische gerechten dan bijv. "West-Afrikaanse" gerechten. Afrika is verder groot dus "Afrikaans" zegt vrij weinig.
pi_88619260
Er schijnt een goed Zuid Afrikaans restaurant in Amsterdam te zitten, ik zal morgen ff vragen aan mijn beste maat (hij is ook Zuid Afrikaans) :)
pi_88619896
Ik heb hier wel eens gegeten, en dat was erg lekker:
http://www.smulweb.nl/14/restaurant/Amsterdam/&keuken_id=D
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_88620839
Ibbsa heet het geloof ik
pi_88621342
Ik weet dat er ook eentje in de Nieuwe Spiegelstraat zit, in de galerij schuin tegenover pasta e basta

Edit: inmiddels gesloten lees ik net. Ik kom er niet vaak nl ;)
pi_88621712
Er zit er ook 1 in de JP Heijestraat, goeie recensies bji IENS. Weet alleen de naam effe niet.
pi_88621763
Ik zou zeker een keer naar De Zambiaan in A'dam-Noord gaan.

Nshima met Kappenta is een uitstekend gerecht.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  vrijdag 12 november 2010 @ 02:20:50 #11
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88622185
Wat is dat?
pi_88624937
Fenan Klein Afrika in West :Y

http://www.iens.nl/restaurant/24701/amsterdam-fenan-klein-afrika

Je krijgt er inderaad injeras(luchtige, ietwat zurige pannenkoekjes die ook meteen dienst doen als bestek). De gerechten worden opgediend op één groot dienblad, met een mix van kleine bijgerechten waar je gezamenlijk van eet...
pi_88663823
Op de Overtoom zit ook een fijne Ethiopiër, ongeveer halverwege geloof ik, aan de Vondelparkkant. Is inderdaad heel leuk en lekker eten. Wel vooral leuk als je met een wat grotere groep bent, vind ik.
pi_88669235
Rond de J.P. Heijestraat stikt het van de Ethiopiërs.
pi_88672792
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:12 schreef Monopoly het volgende:
Er schijnt een goed Zuid Afrikaans restaurant in Amsterdam te zitten, ik zal morgen ff vragen aan mijn beste maat (hij is ook Zuid Afrikaans) :)
in rotterdam zit aan het einde vd Meent :Y een 'shaka zulu' :D restaurant met negers. })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88693749
Ibssa zit een paar huizen naast mijn huis :-)
ik heb er een aantal keren gegeten; best lekker en vrij goedkoop ( ¤9-¤12 voor hoofdgerecht ) en de mensen zijn heel aardig.
Verwacht alleen geen sfeervol restaurant; het is heel simpel en ook de aankleding van de gerechten is niet echt hoogstaand.
Toch is het zeker een aanrader; de kwaliteit is prima en voor de prijs hoef je het niet te laten
Het beste wat je kunt worden is jezelf
( Hans Ubbink )
pi_88693844
Ibis aan de Weesperzijde is ook erg goed http://www.iens.nl/restaurant/990/amsterdam-ibis
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_88700275
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:10 schreef Miss_sexyhouse het volgende:
Ibssa zit een paar huizen naast mijn huis :-)
ik heb er een aantal keren gegeten; best lekker en vrij goedkoop ( ¤9-¤12 voor hoofdgerecht ) en de mensen zijn heel aardig.
Verwacht alleen geen sfeervol restaurant; het is heel simpel en ook de aankleding van de gerechten is niet echt hoogstaand.
Toch is het zeker een aanrader; de kwaliteit is prima en voor de prijs hoef je het niet te laten
"Sfeervol" is vaak een gimmick. Ik wil goed eten en hoef niet het gevoel te krijgen dat ik in een ander land ben (alsof ik zou moeten weten hoe het daar eruit zou moeten zien).
  zondag 14 november 2010 @ 15:22:50 #19
128000 Rob_Gordon
Sonic Death Monkey
pi_88700875
Zoals al meerdere mensen zeiden, dat restaurant op de JP Heije (Abyssinia, zou dat kunnen?) is erg goed.
"The branches are bare, the sky tonight a milky violet."
pi_88723366
http://www.iens.nl/restaurant/1105/amsterdam-kilimanjaro

Kilimanjaro, vlak bij station Waterlooplein. Lekker gegeten, wel lang moeten wachten maar het was het wachten waard.
pi_88725293
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:58 schreef lirpA het volgende:
http://www.iens.nl/restaurant/1105/amsterdam-kilimanjaro

Kilimanjaro, vlak bij station Waterlooplein. Lekker gegeten, wel lang moeten wachten maar het was het wachten waard.
Het blijft Afrikaans natuurlijk :D
pi_88846425
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het blijft Afrikaans natuurlijk :D
De enorme porties waren dan wel erg on-Afrikaans.... Grapjes over derde wereld continenten zijn nooit leuk
pi_88846490
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:36 schreef lirpA het volgende:

[..]

De enorme porties waren dan wel erg on-Afrikaans.... Grapjes over derde wereld continenten zijn nooit leuk
Wat is er mis met de grappen over de West-Europese zakenvrouwen die geile negers tegenkwamen in de binnenlanden van Ghana?
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  donderdag 18 november 2010 @ 11:24:25 #24
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_88856042
La Libela is ook goed! Zit ook ergens in West. Had daar ooit een keer een eerste date met iemand, niet wetend dat je met je handen moet eten van één bord :') Met vrienden is het wel heel leuk om te doen.
http://www.lalibela.nl/

Oh, ze zijn tot half januari dicht wegens een verbouwing.
With the stars as her umbrella
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')