Wanneer ga je verhuizenquote:
Ja daar zijn we ook zelf blij meequote:Op woensdag 10 november 2010 20:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
wow met de kerst zit je al daar, vetjes
tis maar wat je gewend bentquote:Op woensdag 10 november 2010 20:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
Onder een steen? Dat kijkt echt niet lekker
jij bent ook aan het kijken op ned. 3quote:Op woensdag 10 november 2010 20:52 schreef Lavenderr het volgende:
Wat verschrikkelijk toch, die eerwraak. . Begrijp het gewoon niet. Hoe krom kun je denken dat als je dochter verkracht wordt-vaak nog door een familielid ook- je haar vervolgens wil vermoorden om de 'eer' van de familie te redden?
Welke eer?
Dat je de verkrachter van een klif af zou willen duwen kan ik nog begrijpen..quote:Op woensdag 10 november 2010 20:52 schreef Lavenderr het volgende:
Wat verschrikkelijk toch, die eerwraak. . Begrijp het gewoon niet. Hoe krom kun je denken dat als je dochter verkracht wordt-vaak nog door een familielid ook- je haar vervolgens wil vermoorden om de 'eer' van de familie te redden?
Welke eer?
Ja, maar ik denk dat ik maar overschakel naar de paranormale kinderen. Kan er niet tegen, die barbaarsheid.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:54 schreef Toverheks het volgende:
[..]
jij bent ook aan het kijken op ned. 3
Ja ik ook, maar toch niet het slachtoffer? Hoe werkt dat in die bovenkamers? Beseffen deze mensen niet hoe krom dit is?quote:Op woensdag 10 november 2010 20:55 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat je de verkrachter van een klif af zou willen duwen kan ik nog begrijpen..
Je dochter vanuit Nederland meenemen naar India omdat er daar niemand een haan naar kraait als ze "zoek raakt".quote:Op woensdag 10 november 2010 20:52 schreef Lavenderr het volgende:
Welke eer?
Wat tof!!quote:Op woensdag 10 november 2010 20:10 schreef Laysa het volgende:
[..]
we hopen er ergens tussen 10 december en 15 december te zitten
Ja, dat gebeurt ook regelmatig en de daders worden dus nooit bestraft.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:58 schreef Gert het volgende:
[..]
Je dochter vanuit Nederland meenemen naar India omdat er daar niemand een haan naar kraait als ze "zoek raakt".![]()
Het is denk ik niet te begrijpen als je uit een cultuur komt waarin eerwraak niet (in die vorm) bestaat.
Moeilijk, moeilijk probleem, wat je al zegt cultuur, traditie. Doe je weinig aan vrees ikquote:Op woensdag 10 november 2010 21:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat gebeurt ook regelmatig en de daders worden dus nooit bestraft.
Nee, ik denk dat het voor mensen in het Westen niet te begrijpen is. En eigenlijk niet te begrijpen voor iedereen met een normaal stel hersens plus gevoel.
Maar ja, traditie en cultuur he. En vooral dat laatste heb ik begrepen uit het programma. Familieeer gaat boven alles. En ach, daar offer je dan je dochter voor op
Of je offert je dochter op, of je offert je hele familie-eer op, en dan gaan alle leden van die familie voortaan als laf en oneervol door het leven. Traditie en cultuur ja, wij kénnen dergelijk eergevoel niet en de status die dat heeft, en kunnen het daarom ook niet begrijpen. Ik geloof niet dat men in die culturen over het algemeen minder normale hersens heeft.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat gebeurt ook regelmatig en de daders worden dus nooit bestraft.
Nee, ik denk dat het voor mensen in het Westen niet te begrijpen is. En eigenlijk niet te begrijpen voor iedereen met een normaal stel hersens plus gevoel.
Maar ja, traditie en cultuur he. En vooral dat laatste heb ik begrepen uit het programma. Familieeer gaat boven alles. En ach, daar offer je dan je dochter voor op
Nee, dat was ook meer uit frustratie dat ik dat zei. Kan het gewoon niet begrijpen. En zat me kwaad te maken vanwege die arme meiden.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:36 schreef Gert het volgende:
[..]
Of je offert je dochter op, of je offert je hele familie-eer op, en gaan alle leden van die familie voortaan als laf en oneervol door het leven. Traditie en cultuur ja, wij kénnen dergelijk eergevoel niet en de status die dat heeft, en kunnen het daarom ook niet begrijpen. Ik geloof niet dat men in die culturen over het algemeen minder normale hersens heeft. Zedelijke eer: voor een vrouw bestaat die eer uit kuis zijn voor het huwelijk, voor een man het hebben van kuise vrouwelijke familieleden.
Uit wiki. Die zin zegt al wel veel.
De seksuele revolutue is nog niet overal aan komen waaien hè.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |