abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88549925
Weet iemand waar ik een aardmat kan kopen? Is dit bij de bouwmarkt (Gamma / Karwei etc.) te verkrijgen of moet ik naar een elektrotechnische speciaalzaak? Heb maar een klein stukje nodig voor de badkamer van 1 x 1 ofzo.

M'n elektricien laat het een beetje afweten :(
Geen dank voor mijn genade.
pi_88550500
Moet het zeg maar vrijdag hebben... zaterdag wordt de vloer gestort. :S
pi_88550553
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:01 schreef Rpol het volgende:
Weet iemand waar ik een aardmat kan kopen? Is dit bij de bouwmarkt (Gamma / Karwei etc.) te verkrijgen of moet ik naar een elektrotechnische speciaalzaak? Heb maar een klein stukje nodig voor de badkamer van 1 x 1 ofzo.

M'n elektricien laat het een beetje afweten :(
Voor die afmeting zou ik even langs een elektrotechnisch installatie bureau gaan, of even op een bouwwerk vragen, er zal daar best een stuk liggen
pi_88550775
Wanneer moet je zo'n aardmat eigenlijk aanbrengen? Is het niet zo dat in een nieuwbouw-woning het wapeningsstaal geaard is?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88551065
Het is geen nieuwbouw woning. Woning uit '52. Voor de zekerheid willen we maar een aardmat aansluiten op de badkamer. Kranen etc. hebben we ook geaard.
pi_88551471
Zowel bij nieuwbouw als renovatie moet de vloer geaard worden, dus TS is goed bezig

pi_88555420
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:48 schreef exlurker het volgende:
Zowel bij nieuwbouw als renovatie moet de vloer geaard worden, dus TS is goed bezig

[ afbeelding ]
Okay maar moet ik bij aankoop van een casco nieuwbouw woning nog een aardmat leggen of kan ik gelijk tegelen?
En als ik een redelijk nieuwe woning (>1990) koop en daar de bestaande badkamer uithaal, moet ik dan met een aardmat aan de gang?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_88556678
Wapeningsstaal wat jij zei mag ook volgens mij bij nieuwbouwwoningen... maar pin me d'r niet op vast.

Zo'n matje wordt meestal gebruikt net als in mijn geval waar ik mijn vloer met +/- 8cm ophoog en dan opnieuw betegel.
pi_88561509
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:19 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Okay maar moet ik bij aankoop van een casco nieuwbouw woning nog een aardmat leggen of kan ik gelijk tegelen?
En als ik een redelijk nieuwe woning (>1990) koop en daar de bestaande badkamer uithaal, moet ik dan met een aardmat aan de gang?
Als je bij cascobouw de aardedraad van de wapening naar het CAP in de badkamer kan brengen, dan is een aardingsmat overbodig, het zelfde geld bij renovatie van de badkamer
pi_88562150
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:56 schreef exlurker het volgende:

[..]

Als je bij cascobouw de aardedraad van de wapening naar het CAP in de badkamer kan brengen, dan is een aardingsmat overbodig, het zelfde geld bij renovatie van de badkamer
CAP = Centraal Aansluit Punt?
pi_88562571
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:11 schreef DroogDok het volgende:

[..]

CAP = Centraal Aansluit Punt?
CAP = Centraal Aard Punt, zie schema enkele posts hier boven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')