Ik heb die ook. Het is normaal dat de korrels geel worden: de urine wordt door de silicakorrels opgenomen. Alleen de poep moet je er 's avonds uitscheppen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:23 schreef LostFormat het volgende:
Hoi, schopje want klein vraagje
In onze kattenbak zit nu voor het eerst van die silicaatkorrels (van de jumbo, een klein zakje van een euro of 3 a 4) Ik ben er wel tevreden mee want ik ruik echt niks meer en poes vind het ook okay. Maar de korrels worden gewoon geel van de plasjes en er ontstaan geen klonten die je er uit kan scheppen. Ik dacht dat dit wel de bedoeling was? Of is de vulling gewoon aan vervanging toe als het merendeel verkleurd is? Volgens de verpakking was zo'n zakje goed voor 1 kat en 1 maand. Denk niet dat ik dat red op dit tempo en vind het dan ook wel wat prijzig worden..
Okay, thanks. Ik weet genoeg. Vind dit wel een handige oplossing omdat je niet zo hoeft te slepen met al dat grind en maar eens in de maand zo'n minizakje hoeft te kopen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:26 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb die ook. Het is normaal dat de korrels geel worden: de urine wordt door de silicakorrels opgenomen. Alleen de poep moet je er 's avonds uitscheppen.
Er staat idd 1 maand 1 zak 1 kat op, wij gebruiken deze nu ongeveer anderhalve maand, met 2 katten. En na een kleine 2 weken begint het een beetje te stinken en dat is het teken dat de korrels niet meer genoeg opnemen. Ik denk dat dat met 1 kat na 3 a 4 weken gebeurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |