abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 november 2010 @ 12:42:07 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 november 2010 @ 12:52:57 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88551607
Wij hebben deze (net de bakken verschoond :P )

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_88552016
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:23 schreef AskBrad het volgende:
[ afbeelding ]
dan ging ik eerder voor deze Cat_Tank. werkt precies hetzelfde als die groene, maar dan zonder het babypoeder/gras/bloemetjes geurtje.
Die staat niet op zooplus, dus die heb ik ook niet gezien. Maar volgens mij is die ik nu besteld heb ook wel goed, als ik de reviews mag geloven dan ;)

En als dat toch tegenvalt ga ik de andere suggesties proberen, al zal ik er wel even mee moeten doen, heb twee zakken besteld :P
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_88557009
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:48 schreef KingOfMars het volgende:
[ afbeelding ]

Snap nog steeds niet dat mensen uberhaupt wat anders wíllen gebruiken. Ideaal spul.
Ik zweer erbij. ^O^

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Check eens wat hier op nr1 staat *)
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbakvulling

Ge-wel-dig spul die Tigerino silicaat kristal korrels!
[ afbeelding ]

Als je het via de duitse site besteld is het iets goedkoper:
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenstreu

En via deze site heb je een 10% kortingscoupon:
http://www.retailmenot.com/view/zooplus.de
Ook geprobeerd want bestellen is makkelijk, maar die is echt van mindere kwaliteit. Snelle vies en meer geur.

Dus ik blijf mooi mijn vitakraft magic clean gebruiken. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88566565
Wij hebben voor ons oudje die niet meer naar buiten wil een kattenbak en we gebruiken gewoon de kattenbakvulling van de aldi.
  † In Memoriam † woensdag 10 november 2010 @ 22:30:36 #31
7074 moussy
kuttekop
pi_88575838
quote:
[ afbeelding ]

Snap nog steeds niet dat mensen uberhaupt wat anders wíllen gebruiken. Ideaal spul.
Perfect spul dat! En de hond had na 1 hap afgeleerd uit de kattenbak te eten :D :P
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_88577446
Biokat's classic hier; doe ik ongeveer een maand mee (Twee weken met een halve zak, daarna verschonen) met één kat. Klontert uitstekend en geen last van geuren.
pi_88582494
Ik gebruik zelf houtkorrel. Werkt prima maar wel elke dag even de natte plekken weghalen (en uiteraard de poep). Voordeel is dat het in de groene bak kan en niet zo verschrikkelijk zwaar is met tillen en dat is wel handig als je meerdere katten hebt. :P

Ik gebruik zelf liever niet de soorten die je een tijdje erin kunt laten zitten i.v.m. grotere kans op besmetting van allerlei minder leuke ziektes waar je met meerdere katten gewoon grotere kans op hebt. Hier elke dag kattenbak verschonen en 2 x per week de bakken volledig uitsoppen om de besmettingskans zo klein mogelijk te houden.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_88594308
Ik gebruik hier Biocat Fresh (de groene dus) voor mijn 2 poesjes. Nou moet ik toegeven dat ik de (3) bakken bijna nooit verschoon. Het zijn binnenkatten die dus geen kans maken op ziekten die in de bak kunnen blijven hangen. We hebben 2 bakken binnen staan zonder kap er op, en met deze kattenbakvulling hebben we geen last van luchtjes in huis. Hij klontert goed, en absorbeert veel van de urinelucht. Alleen de ontlasting stinkt soms, maar die haal ik er dan meteen uit. Ik tevreden, katjes lijken er ook blij mee te zijn.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_88595185
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 02:18 schreef trovey het volgende:
Ik gebruik zelf houtkorrel. Werkt prima maar wel elke dag even de natte plekken weghalen (en uiteraard de poep). Voordeel is dat het in de groene bak kan en niet zo verschrikkelijk zwaar is met tillen en dat is wel handig als je meerdere katten hebt. :P

Ik gebruik zelf liever niet de soorten die je een tijdje erin kunt laten zitten i.v.m. grotere kans op besmetting van allerlei minder leuke ziektes waar je met meerdere katten gewoon grotere kans op hebt. Hier elke dag kattenbak verschonen en 2 x per week de bakken volledig uitsoppen om de besmettingskans zo klein mogelijk te houden.
Mweh. ik weet niet zeker over houtkorrels.
Bacterieen en gedoe doen het goed als het vochtig is. Houtkorrels blijven natuurlijk wel vochtig, dus daar groeit wel meer. Klonterend gedoe blijft zo droog dat bacterieen minder kans hebben om te overleven.
pi_88602383
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:08 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik gebruik hier Biocat Fresh (de groene dus) voor mijn 2 poesjes. Nou moet ik toegeven dat ik de (3) bakken bijna nooit verschoon. Het zijn binnenkatten die dus geen kans maken op ziekten die in de bak kunnen blijven hangen. We hebben 2 bakken binnen staan zonder kap er op, en met deze kattenbakvulling hebben we geen last van luchtjes in huis. Hij klontert goed, en absorbeert veel van de urinelucht. Alleen de ontlasting stinkt soms, maar die haal ik er dan meteen uit. Ik tevreden, katjes lijken er ook blij mee te zijn.
Binnenkatten hebben vrijwaart je helaas niet van ziekte....mensen kunnen ook ziektes meenemen. Helaas zit in mijn kttengroepje chronische ziekte en dat is destijds meegenomen door de dochter van de fokker. Was op een boerderij geweest waar net de soort heerste waarvoor de standaard inenting dus niet helpt. Ook FIP kan vanzelf ontstaan, daar hoef je ook geen buitenkatten voor te hebben en geloof me....FIP is een ziekte die je je kat niet toewenst. ;(

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:32 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Mweh. ik weet niet zeker over houtkorrels.
Bacterieen en gedoe doen het goed als het vochtig is. Houtkorrels blijven natuurlijk wel vochtig, dus daar groeit wel meer. Klonterend gedoe blijft zo droog dat bacterieen minder kans hebben om te overleven.
Daarom ook elke dag de plekken eruithalen en regelmatig helemaal schoonmaken. ;) Mensen met klontvormende kattengrit worden helaas vaak wat te makkelijk met het totaal schoonmaken want je ruikt niets en ziet verder ook niets aan het grit terwijl de bacterieen uit de poep welig tieren tussen het grit, zeg niet dat mensen dat hier doen maar zie het helaas wel vaak genoeg om me heen gebeuren en dat is dan niet zo'n goed idee als de infectiedruk door het aantal katten wat hoger is daarom gebruik ik grit wat je zeer regelmatig volledig moet verversen.
Optimist tot in de kist
pi_88602852
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:00 schreef trovey het volgende:

Daarom ook elke dag de plekken eruithalen en regelmatig helemaal schoonmaken. ;) Mensen met klontvormende kattengrit worden helaas vaak wat te makkelijk met het totaal schoonmaken want je ruikt niets en ziet verder ook niets aan het grit terwijl de bacterieen uit de poep welig tieren tussen het grit, zeg niet dat mensen dat hier doen maar zie het helaas wel vaak genoeg om me heen gebeuren en dat is dan niet zo'n goed idee als de infectiedruk door het aantal katten wat hoger is daarom gebruik ik grit wat je zeer regelmatig volledig moet verversen.
Ik heb daarvoor dit gekocht http://www.litter-robot.com/ :)
pi_88602940
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:13 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik heb daarvoor dit gekocht http://www.litter-robot.com/ :)
Dat gaat hier een beetje duur worden met 7 katten en meer kattenbakken dan katten :P (omdat de dames en de heren niet wensen te plassen en te poepen op dezelfde bak }:| )
Optimist tot in de kist
pi_88603041
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:15 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat gaat hier een beetje duur worden met 7 katten en meer kattenbakken dan katten :P (omdat de dames en de heren niet wensen te plassen en te poepen op dezelfde bak }:| )
Met zo'n ding hebben ze altijd een schone bak, dus voor hun is het niet dezelfde bak :)

(in theorie)
pi_88603310
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:18 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Met zo'n ding hebben ze altijd een schone bak, dus voor hun is het niet dezelfde bak :)

(in theorie)
Begrijp het maar toch die prijs ;( , zal er dan minstens eentje op elke verdieping moeten plaatsen met mijn oudjes (houden niet van te ver lopen naar de bak op hun leeftijd :') ) en dan is het toch een even een te grote investering, bovendien vinden mijn artrosegewrichten het slepen van die zware klontvormende kattengrit niet zo leuk, twee trappen op ga ik niet redden. ;(
Optimist tot in de kist
pi_88603380
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:26 schreef trovey het volgende:

[..]

Begrijp het maar toch die prijs ;( , zal er dan minstens eentje op elke verdieping moeten plaatsen met mijn oudjes (houden niet van te ver lopen naar de bak op hun leeftijd :') ) en dan is het toch een even een te grote investering, bovendien vinden mijn artrosegewrichten het slepen van die zware klontvormende kattengrit niet zo leuk, twee trappen op ga ik niet redden. ;(
Tip. Albert (van AH dus) tilt die dingen tot in de keuken. Gewoon effe 4-5 zakken bestellen. Die studentjes kunnen het wel aan ;)
pi_88603473
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:28 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Tip. Albert (van AH dus) tilt die dingen tot in de keuken. Gewoon effe 4-5 zakken bestellen. Die studentjes kunnen het wel aan ;)
Die leveren hier dus niet meer (Oosten des lands) :'), ik heb mijn broer die de houtkorrelzakken het huis in sleept :P ....maar die klaagt helaas ook bij de zware zakken en je moet een gegeven paard niet in de mond kijken daarom maar lichte zakken. ;)
Optimist tot in de kist
  donderdag 11 november 2010 @ 22:14:22 #43
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88614670
Als je écht geen zin hebt in stank en gesleep met kattengrit is misschien een automatisch-kattentoilet iets voor je
Kost zo'n 350 euro.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  maandag 15 november 2010 @ 14:55:05 #44
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_88738763
Jeetje, als ik dit zo lees lijken sommigen van jullie wel erg lui wat betreft het schoonmaken van de kattenbak.
Hier schep ik elke dag de drollen eruit (die gaan in het toilet) en eens per week verschoon ik het grit in de kattenbak (plastic zak om de bak en gieten maar, zak gaat in de container).
Als de bak leeg is spoel ik 'm even uit onder de douche, even droog maken en nieuw grit erin.
Ik gebruik op het moment Catsan.

Ik heb ook begrepen dat veel katten grove geperste houtkorrels niet fijn vinden om op te plassen en dat ook niet elke kat die silicaatkorrels fijn vinden.
pi_88755365
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:34 schreef AskBrad het volgende:
[ afbeelding ]

kost ongeveer 10 euro voor 20 kilo en het ruikt nog lekker ook!
klontert goed.
dat dus! hier ook biokats, werkt top, bij 2 zakken gratis verzendkosten dus niet vanuit de supermarkt slepen met zwaar kattengrit!

http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbakvulling/biokats/21379
pi_88755905
quote:
[ afbeelding ]

Bingo. :Y

Ik heb een schurfthekel aan huizen waar het naar kattenzeik stinkt en heb regelmatig aan mensen gevraagd of je kunt ruiken dat ik 2 katten heb.
Niet het geval.

Ideaal spul, het droogt de drollen (en dus de geur) in no time uit, elke dag even de ieuw eruitscheppen en klaar.
Ik doe ongeveer een maand met een zak, ongeveer 8 euro.
Te doen dus.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 15 november 2010 @ 21:58:54 #47
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88758328
Ik deed 3 wkn met 2 katten per zak van die magic dingen, inmiddels 1 kat > 1 maand omdat ie buiten komt en daar kennelijk het gros doet. Nu is het af en toe de korrels flink roeren en .. wachten.

Ik vind 3 wkn voor euro of 7 best goed te doen, kocht ze altijd per 4 in, kreeg ik korting bij m'n toenmalige hofleverancier.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 15 november 2010 @ 22:45:00 #48
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_88761142
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:22 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Bingo. :Y

Ik heb een schurfthekel aan huizen waar het naar kattenzeik stinkt en heb regelmatig aan mensen gevraagd of je kunt ruiken dat ik 2 katten heb.
Niet het geval.

Ideaal spul, het droogt de drollen (en dus de geur) in no time uit, elke dag even de ieuw eruitscheppen en klaar.
Ik doe ongeveer een maand met een zak, ongeveer 8 euro.
Te doen dus.
Laten de katten met deze kattenbakvulling veel korrels achter op de vloer? Of blijft dit ook minder tussen de pootjes zitten dan de 'normale' korrels?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 november 2010 @ 08:50:38 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88768486
Ze lopen wel wat uit de bak maar het valt erg mee. Het zijn vrij grove korrels dus ze gaan niet echt tussen de kussentjes van hun poten zitten volgens mij.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:53:53 #50
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')