abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 10 november 2010 @ 00:13:38 #1
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_88541268
quote:
'I shot Fortuyn for Dutch Muslims,' says accused
Andrew Osborn The Guardian, Friday 28 March 2003 02.16 GMT Article history

The long-awaited trial of Pim Fortuyn's alleged killer got under way in the Netherlands yesterday with a stark admission from the main defendant that he had assassinated the anti-immigration politician as a favour to the country's Muslim minority and other vulnerable sections of society.
Fortuyn, a flamboyant, openly gay politician who called Islam "backward" and favoured zero immigration, was shot dead last May, plunging the Netherlands into political crisis.

Tipped to become the country's next prime minister, Fortuyn's death galvanised support for his fledgling political movement and prompted politicians from across the spectrum to support an unprecedented immigration clampdown.

Volkert van der Graaf, a 34-year-old animal rights activist, was arrested within minutes of the killing.

A pistol was found on him and his clothes were splattered with Fortuyn's blood; a subsequent search of his home uncovered bullets matching those at the crime scene.

However, he refused to make a statement for seven months, declined to appear in court for procedural hearings and only began to cooperate with the authorities three months ago.

Although he allegedly confessed in November to killing Fortuyn, Van der Graaf had never made a full public confession until yesterday and had never fully explained what motivated him.

"I confess to the shooting," he told a packed Amsterdam courtroom yesterday, which included Fortuyn's two brothers, Marten and Simon.

"The idea was never concrete until the last moment, the day before the attack. I could see no other option than to do what I did."

Studiously avoiding eye contact with his victim's relatives he argued that Dutch Muslims had become "scapegoats" for Fortuyn and alleged that he had exploited "the weak parts of society to score points".

"I saw it as a danger, but what should you do about it?" he said. "I hoped that I could solve it [the problem] myself."

Controversially, Fortuyn had claimed that hardline Muslim views on women and gays were diluting his country's liberal society, and he had argued that Muslim immigrants should accept Dutch values.

Such views sparked a lively debate in the media and Van der Graaf said he had followed that debate with growing concern. He also admitted sending Fortuyn death threats before murdering him.

Van der Graaf, a figure of hate for Fortuyn's many admirers, was heckled throughout yesterday's proceedings. Separated from the court by a bulletproof screen, members of the public repeatedly interrupted to brand him a murderer, chanting: "Life! Life!"

One woman stood up to demand that he be jailed forever saying he had "devastated the country", before she was dragged away by court officials. Fortuyn's brother, Simon, also had harsh words for Van der Graaf whom he said was a control freak and "also a jerk".

The trial, which is taking place amid tight security in a courthouse nicknamed "the bunker", is expected to last up to four days and a verdict to be pronounced by the three presiding judges next month.

Van der Graaf could be jailed for life, which is 20 years in the Netherlands, if the judges decide he is of sound mind and that the murder was premeditated.

The trial is being closely watched by Fortuyn's political heirs but the movement he founded is a shadow of its former self. Elections earlier this year saw it haemorrhage two-thirds of its support.
http://www.guardian.co.uk/world/2003/mar/28/thefarright.politics

Het is niet echt nieuw nieuws, maar voor mij is het wel nieuw.
Ik had altijd wel het idee dat 'ie dacht dat 'ie een "reddende engel"complex had, ook vond ik persoonlijk dat hele bontgebeuren een beetje een stomme reden om iemand dood te schieten.
Maar ik dacht dat:
A: Volkert per definitie een doorgedraaid persoon was, met een focus op dierengebeuren zoals je vaker ziet bij mensen met een bepaald type persoonlijkheidsstoornis.
B: dat de islam- en migratiekritiek van Fortuijn op de achtergrond wel meespeelden bij de moordoverwegingen van Volkert Van der Graaf, maar dat hij dat in ieder geval nooit uitgesproken had. Ook omdat dit de moord op Fortuijn een politieke moord zou maken en op politieke moorden staat een levenslange gevangenisstraf.

Is dit voor jullie ook nieuw? Of ben ik de enige die gemist heeft dat Volkert gewoon uitgesproken heeft dat hij Fortuijn vermoordde om islamieten te beschermen? Is dit uit de Nederlandse kranten gehouden en vinden jullie dat terecht of onterecht? Vergeet niet dat de zitting pas maanden later plaatsvond en dat de rust toen al weer een beetje was teruggekeerd in Nederland.

En dan ten tweede: vinden jullie ook dat het dan toch merkwaardig is dat ontkend werd dat de moord op Fortuijn een politieke moord was, (notabene dacht ik zelfs in het vonnis van de rechter, maar corrigeer me als ik dit fout heb). Als dit geen argumentatie is voor een politieke moord ...tja...wat dan wel nog?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_88541468
Dit lijkt mij idd een gevalletje "uit de kranten houden"
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 10 november 2010 @ 00:30:07 #3
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_88541719
Ik wist het niet iig.
  woensdag 10 november 2010 @ 00:31:36 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88541763
Dat is wel nieuw want toen werd er verteld dat het aan de milieu plannen van Fortuyn lag
  woensdag 10 november 2010 @ 00:36:57 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_88541881
Is er geen officieel transcript openbaar van die verklaringen dan!?
  woensdag 10 november 2010 @ 00:41:16 #6
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_88541973
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 00:36 schreef Yi-Long het volgende:
Is er geen officieel transcript openbaar van die verklaringen dan!?
Ik weet niet in hoeverre rechtbankverslagen van moordzaken openbaar zijn.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 10 november 2010 @ 00:43:44 #7
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_88542023
wat een raar artikel :? Dit lijkt niet overeen te komen met de berichtgeving rond de moord zoals ik het me herinner. Maar goed: in de berichtgeving destijds was niet heel veel aandacht voor feiten rond de motieven

ow en:

quote:
Van der Graaf could be jailed for life, which is 20 years in the Netherlands, if the judges decide he is of sound mind and that the murder was premeditated.
Da's gewoon feitelijk onjuist.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_88542039
Toevallig naar deze zaak gekeken laatst op de uni. Volgens mij stond daarin ook dat VvdG probeerde minderheden te beschermen. Ik weet het alleen niet meer zeker. Volgende keer wat beter opletten :P
  woensdag 10 november 2010 @ 00:48:56 #9
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_88542123
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 00:43 schreef teamlead het volgende:
wat een raar artikel :? Dit lijkt niet overeen te komen met de berichtgeving rond de moord zoals ik het me herinner. Maar goed: in de berichtgeving destijds was niet heel veel aandacht voor feiten rond de motieven

ow en:

[..]

Da's gewoon feitelijk onjuist.
Dat klopt dat is inderdaad onjuist.
Als je naar de rest van het artikel kijkt dan gaat om
1. Een journalist
2. Een grote Britse krant
3. Een letterlijk citaat van Van der Graaf.
4. Niet weersproken of aangeklaagd door Van der Graaf, terwijl hij behoorlijk wat mensen aanklaagde (zie mogelijk verband met moord op milieu ambtenaar Chris van der Werken waarvoor o.a. Telegraaf is aangeklaagd).
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_88542124
Dat er zoiets achter zat is wel logisch, toch?

Maar wat boeit het verder. Het heeft weinig geholpen, of niet Volkert?
pi_88542180
"Verdachtes voornemen tot doding van het slachtoffer werd ingegeven door zijn verwachting dat het slachtoffer een groot gevaar zou vormen voor de zwakkeren. Deze verwachting kan niet uit verdachtes persoonlijkheidsstoornis worden verklaard. Voorzover verdachte zich door het slachtoffer verontrust voelde, is die vrees niet als pathologisch motief aan te merken. Verdachte heeft zonder aanwijsbaar ziekelijke beperking geprobeerd het slachtoffer gewapend te benaderen met de bedoeling hem te doden" Klein stukje uit het vonnis tegen VvdG
  woensdag 10 november 2010 @ 01:11:49 #12
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_88542477
quote:
15s.gif Op woensdag 10 november 2010 00:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat er zoiets achter zat is wel logisch, toch?

Maar wat boeit het verder. Het heeft weinig geholpen, of niet Volkert?
Ik had die hufter liever zien wegrotten in zijn cel dan 'm na 12 jaar zien vrijkomen, wat nu het geval is. Met z'n nieuwe identiteit naar Zuid-Amerika zoals nu het plan is.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 10 november 2010 @ 01:13:45 #13
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_88542504
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 00:52 schreef Hazzard het volgende:
"Verdachtes voornemen tot doding van het slachtoffer werd ingegeven door zijn verwachting dat het slachtoffer een groot gevaar zou vormen voor de zwakkeren. Deze verwachting kan niet uit verdachtes persoonlijkheidsstoornis worden verklaard. Voorzover verdachte zich door het slachtoffer verontrust voelde, is die vrees niet als pathologisch motief aan te merken. Verdachte heeft zonder aanwijsbaar ziekelijke beperking geprobeerd het slachtoffer gewapend te benaderen met de bedoeling hem te doden" Klein stukje uit het vonnis tegen VvdG
"De zwakkeren" wat is dat voor politiek correct geneuzel, daar kun je alles mee bedoelen. Ook dieren bijvoorbeeld. Wat was het daadwerkelijke motief. En als ik de citaten van Van der Graaf lees, dan was hij er eigenlijk heel duidelijk over.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_88542936
quote:
15s.gif Op woensdag 10 november 2010 00:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat er zoiets achter zat is wel logisch, toch?

Maar wat boeit het verder. Het heeft weinig geholpen, of niet Volkert?
Integendeel. :'( Volkert bedankt!
pi_88543619
Dankzij Volkert hebben we nu Geert. Al had ik liever Pim gehad ;( Hopelijk blijft Volkert niet lang leven na zijn vrijlating.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88544055
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 07:12 schreef bijdehand het volgende:
Hopelijk blijft Volkert niet lang leven na zijn vrijlating.
Ga je er zelf wat aan doen dan??
pi_88544101
Op Wikipedia staat ook iets dergelijks.

quote:
Tijdens de rechtszaak in maart en april 2003 bekende Van der Graaf de aanslag op Pim Fortuyn. Hij gaf als motief dat hij in Fortuyn een groeiend gevaar voor de samenleving zag, met name voor kwetsbare groepen zoals asielzoekers, moslims en mensen met een WAO-uitkering, aldus de verklaring van het Openbaar Ministerie.[1][2]

Het OM:
Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen. Hij zag voor zichzelf geen andere mogelijkheid om dat gevaar te stoppen dan door Fortuyn om het leven te brengen.


Zelf verklaarde Volkert van der Graaf, blijkens het uiteindelijk vonnis waarin hij werd schuldig bevonden aan moord:
Ik erken dat ik op 6 mei 2002 te Hilversum [slachtoffer] heb doodgeschoten. (...). Ik zag [slachtoffer] als een gevaar voor de samenleving. Ik zag voor mijzelf geen andere mogelijkheid dan wat ik heb gedaan. (...)
Bron
pi_88544143
quote:
En dan ten tweede: vinden jullie ook dat het dan toch merkwaardig is dat ontkend werd dat de moord op Fortuijn een politieke moord was
Dat vind ik al acht jaar merkwaardig.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 10 november 2010 @ 08:30:43 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88544153
zal wel om die bontkraagjes gaan... oh wacht...

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 10-11-2010 10:10:13 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 10 november 2010 @ 08:37:12 #20
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_88544253
Behoorlijk oud nieuws.
pi_88544254
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:30 schreef Re het volgende:
zal wel om die bontkraagjes gaan... oh wacht...
Dan had hij er wel in Slotervaart of Kanaleneiland op losgeknald ja. :P

Maar goed, het is natuurlijk vreemd, een intelligent persoon die zijn strijd voor dierenrechten en tegen milieuvervuilers in de rechtszaal voert, en zeker niet zonder succes, maar dan zomaar ineens besluit dat die éne politicus níet aangeklaagd moet worden, maar gewoon dood moet.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 10 november 2010 @ 09:33:58 #22
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_88545277
Er zijn wel eens topics voorbijgekomen op FOK met de vraag wat jij zou doen als je teruggeflitst kon worden in de tijd. Veel reacties waren dat zij Hitler zouden vermoorden als ze de kans kregen.

Volkert was ervan overtuigd dat Pim een nieuwe Hilter was. In zijn ogen heeft hij er goed aan gedaan om de moord de plegen en heeft hij veel mensen beschermd tegen het kwaad.
Non possumus non loqui
  woensdag 10 november 2010 @ 10:04:30 #23
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_88546137
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:33 schreef Knip het volgende:
Er zijn wel eens topics voorbijgekomen op FOK met de vraag wat jij zou doen als je teruggeflitst kon worden in de tijd. Veel reacties waren dat zij Hitler zouden vermoorden als ze de kans kregen.

Volkert was ervan overtuigd dat Pim een nieuwe Hilter was. In zijn ogen heeft hij er goed aan gedaan om de moord de plegen en heeft hij veel mensen beschermd tegen het kwaad.
Eens, en in dat opzicht kan ik de actie ook goed begrijpen. Maar goed, wanneer je dat zegt, dan krijg je weer mensen die het verschil niet snappen tussen begrijpen en goedkeuren, of dat je het inhoudelijk niet eens hoeft te zijn met de mening van Volkert over Pim om toch te begrijpen dat hij wel tot die conclusie kwam en daar zijn acties uit voortkwamen.

Destijds ook al eens deze zelfde discussie gevoerd, met hetzelfde argument (je denkt dat je een potentiele Hitler uitschakelt), maar het blijkt toch steeds weer dat er heel veel mensen zijn die zich niet goed kunnen verplaatsen in dat soort denkbeelden en vergelijkingen, terwijl de daders dat uiteraard wel prima kunnen.

Zelfde nu met Wilders: er zijn uiteraard zeer veel mensen in NL en Europa die zeer argwanend kijken naar de opkomst van deze populistische haatzaaiende idioot, en de overeenkomsten zien tussen de opkomst van de NSDAP en de PVV, en daar zullen er ook heus wel een aantal tussen lopen die het een prima idee zou lijken om Geertje preventief uit te schakelen..,
pi_88547728
Ik heb het boek over hem gelezen met verslagen en getuigenverklaringen en alles.
Hieruit maakte ik op dat hij het deed om de zwakkeren in de samenleving te behoeden voor het grote gevaar. Wat zeer zeker ook meespeelde was dierenwelzijn.
Maar puur voor de moslim medemens is in mijn ogen kolder.
Tenzij je zwakkeren in de samenleving wil lezen als ''moslims/islam'' maar ik vind het ver gezocht.

Wat overigens niet wegneemt dat Volkert ook zijn eigen leven heeft weggegooid met het begaan van die barbaarse daad.
pi_88547812
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:33 schreef Knip het volgende:
Er zijn wel eens topics voorbijgekomen op FOK met de vraag wat jij zou doen als je teruggeflitst kon worden in de tijd. Veel reacties waren dat zij Hitler zouden vermoorden als ze de kans kregen.

Volkert was ervan overtuigd dat Pim een nieuwe Hilter was. In zijn ogen heeft hij er goed aan gedaan om de moord de plegen en heeft hij veel mensen beschermd tegen het kwaad.
dus die zweedse schutter die moslims afknalde is ook te begrijpen?
pi_88547873
Dit is op zich wel nieuw. Ik denk dat dat destijds vakkundig uit de pers is gehouden. En dat het men maar op "dierenactivisme" heeft gehouden.
Ook te belachelijk voor woorden dat je in Nederland voor politieke moord effectief slechts 12 jaar de bak in gaat.
pi_88547980
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:02 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Dit is op zich wel nieuw. Ik denk dat dat destijds vakkundig uit de pers is gehouden. En dat het men maar op "dierenactivisme" heeft gehouden.
Ook te belachelijk voor woorden dat je in Nederland voor politieke moord effectief slechts 12 jaar de bak in gaat.
ook dat ja, dierenactivisme werden we mee dood gegooid als motief...
  woensdag 10 november 2010 @ 11:07:47 #28
3542 Gia
User under construction
pi_88548039
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 00:48 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dat klopt dat is inderdaad onjuist.
Als je naar de rest van het artikel kijkt dan gaat om
1. Een journalist
2. Een grote Britse krant
3. Een letterlijk citaat van Van der Graaf.
4. Niet weersproken of aangeklaagd door Van der Graaf, terwijl hij behoorlijk wat mensen aanklaagde (zie mogelijk verband met moord op milieu ambtenaar Chris van der Werken waarvoor o.a. Telegraaf is aangeklaagd).
Daarbij is levenslang in Nederland geen 20 jaar, maar levenslang.
pi_88548056
quote:
Van der Graaf could be jailed for life, which is 20 years in the Netherlands, if the judges decide he is of sound mind and that the murder was premeditated.
Gelul en journalistiek broddelwerk.

Verder staat er voor mij niks nieuws in. Het verandert niet mijn beeld van het motief van Van der G. of iets dergelijks.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_88548089
Volkert van de Graaf heeft in zijn leven heel veel rechtszaken gevoerd tegen boeren die wouden uitbreiden en deze bijna allemaal gewonnen. Hij heeft redelijk wat boerenbedrijven aan het faillissement geholpen.
pi_88548188
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:05 schreef ErikSchuitema het volgende:

[..]



ook dat ja, dierenactivisme werden we mee dood gegooid als motief...
Nee, juist Volkert vd Graaff heft zelf altijd ontkent dat dieren-activisme zijn motief was.... Dat was ook heel duidelijk onderdeel van de getuigenis waarin hij verklaarde wél op de hoogte te zijn geweest van Fortuyn's ideen over de nertsfokkerijen en deze te verafschuwen, maar die nooit meegewogen hebben en vervolgens juist als motief te noemen dat hij wilde opkomen voor de moslims...

Er zijn ook meerdere mensen gewest die hebben aangegeven juist te vermoeden dat Volkert vd Graaf mogelijk heel bewust en gericht als 'motief' zn dieren- en milieu-activisme uit de wind wilde houden en ook mogelijk of hij verdere direkte banden had met radicale criminele dieren- en milieu-activisten, die voor geweld niet terugschrikken.
Iets dat imho in de rechtzaak ook weinig verder onderzocht leek te zijn, ook vermoedens dat Volkkert ook al voorheen criminele acties uitgevoerd zou kunnen hebben en dus een 'structureel terorist' is en géén eenmalige dader hebben weinig aandacht gekregen.

Dan is het natuurlijk altijd handig om over 'moslims' te beginnen... juist als de betreffende dader juist daarin weinig intersse verder had, en er ook niks strafbaars te vinden is wat betreft politieke betrokkenheid op dat terrrein.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 10 november 2010 @ 11:26:15 #32
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_88548682
Volgens mij is dit onzin, sinds wanneer weet een Britse krant het beter dan de Nederlandse pers?
pi_88549462
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 01:11 schreef Tarak het volgende:

[..]


Ik had die hufter liever zien wegrotten in zijn cel dan 'm na 12 jaar zien vrijkomen, wat nu het geval is. Met z'n nieuwe identiteit naar Zuid-Amerika zoals nu het plan is.
Had hij niet levenslang?

Hij is gestoord uiteraard, maar vanuit zijn oogpunt is het niet geheel onbegrijpelijk waarom hij de moord heeft gepleegd. Stel, jij zou in het verleden de kans hebben gehad om Hitler te vermoorden (niet bedoeld als Godwin), met in je achterhoofd alle gruweldaden die hij zou begaan, dan had je dat misschien ook wel overwogen. Pim was voor Volkert blijkbaar een soort Hitler die gestopt moes worden op de meest extreme manier.

Maar Volkert had ook wel kunnen nagaan dat er zo weer een nieuwe Fortuyn op zou staan en dat de achterban ook blijft bestaan. Compleet nutteloos wat hij deed, naast dat het gestoord is.
pi_88549481
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 07:12 schreef bijdehand het volgende:
Dankzij Volkert hebben we nu Geert. Al had ik liever Pim gehad ;( Hopelijk blijft Volkert niet lang leven na zijn vrijlating.
Wat een feest.
pi_88549486
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Volgens mij is dit onzin, sinds wanneer weet een Britse krant het beter dan de Nederlandse pers?
Sinds ze geen belang hebben bij het verdraaien van de waarheid, i.t.t. de Nederlandse regering destijds.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 10 november 2010 @ 12:29:34 #36
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_88550850
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]



Had hij niet levenslang?
Nee, 18 jaar. Mohammed B. heeft levenslang gekregen.
  woensdag 10 november 2010 @ 13:18:40 #37
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_88552553
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:59 schreef ErikSchuitema het volgende:

[..]



dus die zweedse schutter die moslims afknalde is ook te begrijpen?
Een aanslag op individuele burgers is toch wat anders dan een aanslag op een invloedrijk politicus. Jouw voorbeeld is misschien beter te vergelijken met de straatgevechten in Berlijn in de vroege jaren dertig die veel onvrede opriepen onder de burgers en waardoord de roep om een sterke man groter werd.
Non possumus non loqui
pi_88552721
Nou hij heeft het beoogde effect niet kunnen bewerkstelligen. En dit nieuws zal alleen maar voedingsbodem zijn voor nog meer moslimhaat.
pi_88552751
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:21 schreef IHVK het volgende:
Nou hij heeft het beoogde effect niet kunnen bewerkstelligen. En dit nieuws zal alleen maar voedingsbodem zijn voor nog meer moslimhaat.
Waarom, Volkert heeft niks te maken met moslims.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88552803
Guardian zegt dat levenslang 20 jaar is in Nederland.

Kwaliteitsjournalistiek!
pi_88552848
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 12:29 schreef freako het volgende:

[..]

Nee, 18 jaar. Mohammed B. heeft levenslang gekregen.
Oh ja. Dan heb ik die door elkaar gehaald.

Maar zei Volkert ook niet eens dat hij het zo weer zou doen? Dan mag Geert wel oppassen.
pi_88552887
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:59 schreef ErikSchuitema het volgende:

[..]



dus die zweedse schutter die moslims afknalde is ook te begrijpen?
Nee, want dat gaat om willekeurige burgers, dit was geen willekeurig iemand.
pi_88552971
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:23 schreef IHVK het volgende:
Guardian zegt dat levenslang 20 jaar is in Nederland.

Kwaliteitsjournalistiek!
Ze zijn inderdaad erg goed geïnformeerd. :')

Maar je zult ook op FOK! ook regelmatig wel gemerkt hebben hoeveel mensen er wel denken dat levenslang neerkomt op twintig jaar zitten. :X
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 10 november 2010 @ 13:28:37 #44
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88553038
Nou, die heeft mooi gefaald dan :')
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 10 november 2010 @ 14:47:20 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_88556361
gegokt en verloren. ik heb nu al te doen met de ouders en schoonouders van volkert
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_88556909
Kan de topictitel verandert worden naar:
Volkert kwam op voor opgerekte Marokkanen aarsjes?
uit angst zelf geen wrijving meer te ondervinden
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 10 november 2010 @ 16:10:44 #47
3542 Gia
User under construction
pi_88559621
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh ja. Dan heb ik die door elkaar gehaald.

Maar zei Volkert ook niet eens dat hij het zo weer zou doen? Dan mag Geert wel oppassen.
Alsof Volkert de enige zou zijn die Wilders zou belagen. Wilders loopt niet voor niks met een colonne bodyguards om zich heen.

Te triest voor woorden dat dat nodig is.
pi_88564497
Volkert v/d G. is geen moslim, geen allochtoon en ook niet door islamieten ingehuurd om Fortuyn uit te schakelen. Dus al zou dit bericht waar zijn, het heeft geen waarde.

Wilders heeft zijn succes vooral aan 9/11, de bomaanslagen in Europa en de moord op Van Gogh te danken. En het kwam hem natuurlijk ook goed uit dat Fortuyn uit de weg is geruimd. Die moord kan net zo goed gepleegd zijn door Wilders' Israëlische vrienden, zodat ze hun Mossad-mannetje aan de macht konden brengen in dit kikkerlandje.
  woensdag 10 november 2010 @ 18:35:37 #49
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_88564875
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]



Oh ja. Dan heb ik die door elkaar gehaald.

Maar zei Volkert ook niet eens dat hij het zo weer zou doen? Dan mag Geert wel oppassen.
Wie is Geert? Zeg gewoon Wilders en Dhr. Wilders. Maar toch geen Geert, het is geen maatje van je. Kotsziek word ik er van.
  woensdag 10 november 2010 @ 18:42:39 #50
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_88565125
Ik wist het, maar ik lees dan ook geen kranten.
pi_88565142
quote:
3s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:24 schreef Politicoloog het volgende:
Die moord kan net zo goed gepleegd zijn door Wilders' Israëlische vrienden, zodat ze hun Mossad-mannetje aan de macht konden brengen in dit kikkerlandje.
:')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88568630
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:21 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]



Ga je er zelf wat aan doen dan??
Wil je nu dat ik een doodsbedreiging ga doen? :')
Maar nee, ik ga niks doen. Maar als die vent vermoord gaat worden, dan zal ik dat zeker niet erg vinden. ^O^
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88569274
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:05 schreef bijdehand het volgende:
Wil je nu dat ik een doodsbedreiging ga doen? :')
Maar nee, ik ga niks doen. Maar als die vent vermoord gaat worden, dan zal ik dat zeker niet erg vinden. ^O^
Zo denk ik ook erover, maar dan niet wat betreft Volkert v/d G. maar wel andere losers die ik als kiespijn zal missen. :)
pi_88569383
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:20 schreef Politicoloog het volgende:

[..]



Zo denk ik ook erover, maar dan niet wat betreft Volkert v/d G. maar wel andere losers die ik als kiespijn zal missen. :)
Ja, dat mag he :D
Ik ben in principe tegen moord, maar sommige mensen hebben zulke vreselijke dingen gedaan dat ze niets anders verdienen...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88569596
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, dat mag he :D
Ik ben in principe tegen moord, maar sommige mensen hebben zulke vreselijke dingen gedaan dat ze niets anders verdienen...
Als Volkert v/d G. een moord had gepleegd op een politicus in een islamitische staat dan was ie ook opgehangen. En zo hoort het ook, vooral als je zeker weet dat hij de dader is.
pi_88569658
Nee, dit is niet nieuw. Volgens mij was de volgende dag al duidelijk dat Volkert van mening was dat hij een fascistisch gevaar voor buitenlanders en allochtonen uit de weg werkte.
pi_88570081
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:29 schreef Monidique het volgende:
Nee, dit is niet nieuw. Volgens mij was de volgende dag al duidelijk dat Volkert van mening was dat hij een fascistisch gevaar voor buitenlanders en allochtonen uit de weg werkte.
Ja, die man is ook van een koude kermis thuisgekomen. Elke keer als je iemand neerschiet dan staat er een erger iemand op.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88570134
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:28 schreef Politicoloog het volgende:

[..]



Als Volkert v/d G. een moord had gepleegd op een politicus in een islamitische staat dan was ie ook opgehangen. En zo hoort het ook, vooral als je zeker weet dat hij de dader is.
Ja. Ik zie het zo gebeuren dat hij een enorm bedrag krijgt van de overheid, een nieuwe identiteit en een boerderijtje in Brazilie.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88570935
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef bijdehand het volgende:
Ja. Ik zie het zo gebeuren dat hij een enorm bedrag krijgt van de overheid, een nieuwe identiteit en een boerderijtje in Brazilie.
Ja, dat soort taferelen krijg je als de overheid te soft optreedt tegen moordenaars: misdaad loont. En als iemand wraak neemt op Volkert v/d G. dan gaan er nog veel meer levens onnodig kapot omdat de overheid heeft gefaald.
pi_88571353
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:57 schreef Politicoloog het volgende:

[..]



Ja, dat soort taferelen krijg je als de overheid te soft optreedt tegen moordenaars: misdaad loont. En als iemand wraak neemt op Volkert v/d G. dan gaan er nog veel meer levens onnodig kapot omdat de overheid heeft gefaald.
'Wil je een luxe leventje leiden op de Carribean? Genoeg geld voor een vroeg pensioen en elke dag lekker weer? Vermoord dan nu een politicus!'
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88571453
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:57 schreef Politicoloog het volgende:

[..]



Ja, dat soort taferelen krijg je als de overheid te soft optreedt tegen moordenaars: misdaad loont. En als iemand wraak neemt op Volkert v/d G. dan gaan er nog veel meer levens onnodig kapot omdat de overheid heeft gefaald.
Ik hoop dat iemand wraak neemt, en dat de politie diegene niet op kan sporen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88574031
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]



Ik hoop dat iemand wraak neemt, en dat de politie diegene niet op kan sporen.
goed idee een gestoorde idioot laten rondlopen ^O^
pi_88574155
Nee, dit is niet nieuw voor me. Zie ook de datum van het nieuwsbericht dat je quote.
  woensdag 10 november 2010 @ 22:01:42 #64
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_88574190
Als ik een moord zou plegen, om wat voor reden dan ook, dan zou ik tijdens een rechtszaak ook het bashen van moslims als reden aanduiden. Dikke kans op strafvermindering.
AFC AJAX
  woensdag 10 november 2010 @ 22:05:10 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_88574393
quote:
3s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:24 schreef Politicoloog het volgende:
Volkert v/d G. is geen moslim, geen allochtoon en ook niet door islamieten ingehuurd om Fortuyn uit te schakelen. Dus al zou dit bericht waar zijn, het heeft geen waarde.

Wilders heeft zijn succes vooral aan 9/11, de bomaanslagen in Europa en de moord op Van Gogh te danken. En het kwam hem natuurlijk ook goed uit dat Fortuyn uit de weg is geruimd. Die moord kan net zo goed gepleegd zijn door Wilders' Israëlische vrienden, zodat ze hun Mossad-mannetje aan de macht konden brengen in dit kikkerlandje.
aha, jij mag wel de 'joden' aan de moord op minister fortuyn koppelen? MAAR NIET DE 'MOSLIMS' AAN VOLKERT...

fijne gedachtengang.

of weet je iets zeker, wat wij allemaal nog niet weten?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_88576703
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

aha, jij mag wel de 'joden' aan de moord op minister fortuyn koppelen? MAAR NIET DE 'MOSLIMS' AAN VOLKERT...

fijne gedachtengang.

of weet je iets zeker, wat wij allemaal nog niet weten?
Minister Fortuyn :?

En nee, het was maar een theorie. Je kunt 'joden' ook vervangen door moslims of linkse kerk.
Wie had er baat bij de moord op Fortuyn? Wie is beter geworden van die moord en wie slechter?
Op die manier kun je Wilders dus ook aan Volkert v/d G. linken.

Waarom zou je Volkert v/d G. op zijn woord moeten geloven dat ie het deed om de islamieten te beschermen.
Zijn de moslims beter geworden van die moord? En zijn de moslims niet zelf in staat om Fortuyn te vermoorden? Mohammed B. bewijst het tegendeel.

Zo kan een niet-jood ook een anti-semitische politicus vermoorden en roepen ik deed het om de joden te beschermen. Wie weet is de moordenaar wel ingehuurd door een vijand v/d joden, en hadden ze ook nog eens baat bij de moord op die politicus omdat ie een gevaar vormde voor hun belangen. Ze besluiten om die politicus uit de weg te ruimen: twee vliegen in één klap.
  woensdag 10 november 2010 @ 23:09:03 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_88577553
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:49 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Minister Fortuyn :?

En nee, het was maar een theorie. Je kunt 'joden' ook vervangen door moslims of linkse kerk.
Wie had er baat bij de moord op Fortuyn? Wie is beter geworden van die moord en wie slechter?
Op die manier kun je Wilders dus ook aan Volkert v/d G. linken.

Waarom zou je Volkert v/d G. op zijn woord moeten geloven dat ie het deed om de islamieten te beschermen.
Zijn de moslims beter geworden van die moord? En zijn de moslims niet zelf in staat om Fortuyn te vermoorden? Mohammed B. bewijst het tegendeel.

Zo kan een niet-jood ook een anti-semitische politicus vermoorden en roepen ik deed het om de joden te beschermen. Wie weet is de moordenaar wel ingehuurd door een vijand v/d joden, en hadden ze ook nog eens baat bij de moord op die politicus omdat ie een gevaar vormde voor hun belangen. Ze besluiten om die politicus uit de weg te ruimen: twee vliegen in één klap.
alles wat je nu bedenkt is dus al gebeurd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 11 november 2010 @ 00:06:32 #68
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_88579832
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:29 schreef Monidique het volgende:
Nee, dit is niet nieuw. Volgens mij was de volgende dag al duidelijk dat Volkert van mening was dat hij een fascistisch gevaar voor buitenlanders en allochtonen uit de weg werkte.
Is destijds al bekend geweest. Maar werd niet breed uitgemeten.

De machthebbers en de linkse kerk waren dolgelukkig dat Fortuyn doodgeschoten werd. Ze dachten dat alles weer terug bij het oude zou komen, dat het domme stemvee weer gewoon cda / pvda ging stemmen uit gewoonte, zodat men allemaal zijn baantjes en invloed zou behouden.

En toen stond er iemand op die de massa's net zo gemakkelijk kon bespelen, maar wiens ideeen minder fris waren.

Sinds Bolkestein en Fortuyn was de geest uit de fles en konden mensen eindelijk zeggen wat ze dachten. Maar ook de verder toegenomen ontlinksing van de pers en ook de opkomst van de nieuwe digitale media die niet gebonden zijn aan een of andere zuil hebben zeker meegespeeld aan de verdere democratisering en progressie.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_88580162
De ironie is natuurlijk wel dat Volkert met zijn actie er juist voor het tegendeel heeft gezorgd.
  donderdag 11 november 2010 @ 00:40:13 #70
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_88581119
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 00:14 schreef -Strawberry- het volgende:
De ironie is natuurlijk wel dat Volkert met zijn actie er juist voor het tegendeel heeft gezorgd.
Precies.

Ik hoop dat hij spoedig doch erg vervelend/pijnlijk aan zijn eind komt :)
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')