8.30 u. valt al bij al wel mee!
Laat gewoon inderdaad goed blijken dat je kijkt, kijk om de 2min. in je achteruitkijkspiegel en eens in je zijspiegels (als je niet kijkt ook goed, maar laat die indruk gewoon uitschijnen

).
Verder zijn files wel positief en ik ga je zeggen waarom.
Tijdens mijn examen had ik ook een file, de examinator zei me om dat stukje ring op te rijden waar ik vervolgens een kwartier vast stond in de ochtendspits, hij zei zelf van je mag hier weer afrijden.
In een file kun je niets doen of het is heel traag eens wat vooruit rijden en weer stoppen (basis dus, en verkeersborden moet je echt wel duidelijk gezien hebben dan

)
Een examen duurt ong. een uur, als je een kwartier in de file staat hoef je nog maar 45 min. goed je best te doen.
Probeer heel rustig te zijn en denk gewoon dat je taxichauffeur bent ofzo en die examinator je klant is.
En zorg er misschien verder voor dat je wat informatief materiaal in je auto hebt liggen, boeken die wat gelaagd zijn, zorg voor een foto van een knap meisje.
Die dingen helpen omdat de examinator dan een vermoeden heeft dat je verstandig bent aangezien er zware lectuur in de wagen ligt

(en dat je ook wel eens je vriendin wil weg brengen).