Businesspost? Dat doen veel gemeentes al lang. Dat is gesubsidieere arbeid, een onderdeel van de sociale werkplaats. Ook handig, volledige banen wegdrukken via gesubsieerde arbeidsplaatsen. De een haal je met subsidie uit de WW/Bijstand, de ander duw je van een volledige baan de WW/Bijstand in. Schiet je echt veel mee op.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:12 schreef tjoptjop het volgende:
Het ironische is wel dat ik net een brief kreeg van de gemeente die verstuurd is door zo'n andere partij
Businesspost inderdaad, ken het bedrijf verder niet.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Businesspost? Dat doen veel gemeentes al lang. Dat is gesubsidieere arbeid, een onderdeel van de sociale werkplaats. Ook handig, volledige banen wegdrukken via gesubsieerde arbeidsplaatsen. De een haal je met subsidie uit de WW/Bijstand, de ander duw je van een volledige baan de WW/Bijstand in. Schiet je echt veel mee op.
Goh nooit geweten dat veolia iets met onze overheid van doen heeft.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:12 schreef tjoptjop het volgende:
OV-chipkaart, je bedoelt dat ding wat de NS, GVB, RET e.d. gebruikt? je weet dat dat allen overheidsbedrijven zijn? Dus zelfs met monopolie ben je er niet van verzekerd, alleen kun je dan niet naar de concurrent gaan.
Omdat het dus halfbakken is. Ik vind het niet zo vreemd dat het niet werkt. De overheid moet gewoon kiezen, of helemaal vrij laten, of gewoon het weer zelf gaan doen. Waarbij mijn voorkeur uitgaat naar vrij maken. Maar alles beter dan dit huidige corporatisme.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Goh nooit geweten dat veolia iets met onze overheid van doen heeft.
Maar met het aanbesteden van oude nuts diensten is ons voorgespiegeld dat het voor de consument alleen maar beter zou uitpakken. Dat dat niet waar blijkt te zijn dat irriteert me nogal. Vooral omdat er bij meerdere nutsdiensten die (semi) geprivatiseerd zijn gewoon blijkt dat er niets van de genoemde voordelen voor de consument optreden.
Monopolie hoeft ook niet, maar een staatsbedrijf wat zorgt dat de post aankomt zou wel makkelijk zijn. Iedereen heeft het maar over die vertraging, maar het winstbejag zorgt er ook voor dat post helemaal niet of bij de verkeerde bezorgd wordt.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik behoor niet tot die utopisten hoorMaar ik vind het buitengewoon vreemd dat in de huidige tijd van informatieverspreiding er nog een overheidsmonopolie op postbezorging zou moeten zijn.
Heb jij dan goed uitgevoerde voorbeelden (uitgezonderd telecom) waarbij in landen nutsvoorzieningen goed geprivatiseerd zijn en de door de marktutopisten de voorgespelde voordelen zijn opgetreden. Of is het de vrije marktdoctrine die men maar vaak genoeg gezegd heeft en we daarom maar aannemen dat de werkelijkheid ook ermee overeen komt.quote:Op woensdag 10 november 2010 15:06 schreef tjoptjop het volgende:
Omdat het dus halfbakken is. Ik vind het niet zo vreemd dat het niet werkt. De overheid moet gewoon kiezen, of helemaal vrij laten, of gewoon het weer zelf gaan doen. Waarbij mijn voorkeur uitgaat naar vrij maken. Maar alles beter dan dit huidige corporatisme.
Bij de TNT dient de reguliere post (onder normale omstandigheden) voor 17:00 bij iedereen bezorgt te zijn.quote:
Daarom zou TNT er alles aan moeten doen om die betrouwbaarheid in stand te houden. In plaats van mee te doen met die race naar beneden. Pakketjes bij TNT is inmiddels gewoon kut, gevolg is dat ik dus inmiddels pakketten verstuur via UPS itt vroeger toen ik nog TNT/TPG gebruiktequote:Op woensdag 10 november 2010 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Monopolie hoeft ook niet, maar een staatsbedrijf wat zorgt dat de post aankomt zou wel makkelijk zijn. Iedereen heeft het maar over die vertraging, maar het winstbejag zorgt er ook voor dat post helemaal niet of bij de verkeerde bezorgd wordt.
De waarde van betrouwbare postbezorging is nou eenmaal niet terug te brengen tot de prijs van een verzending. Dus zorgt de markt daar niet voor, punt. We kunnen ook het riool wel privatiseren, en dan enthousiast roepen dat 99% van de drollen op de juiste plek terecht komt, maar ik ben liever een paar euro meer kwijt voor die 0,999999 % erbij. En die gaat de markt je niet bieden want daar verdienen ze niks aan.
Nu maak jij weer de aanname dat ik voor privatisering van alle nutszaken ben, nogmaals ik val niet in je rijtje marktfundamentalisten.quote:Op woensdag 10 november 2010 15:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb jij dan goed uitgevoerde voorbeelden (uitgezonderd telecom) waarbij in landen nutsvoorzieningen goed geprivatiseerd zijn en de door de marktutopisten de voorgespelde voordelen zijn opgetreden. Of is het de vrije marktdoctrine die men maar vaak genoeg gezegd heeft en we daarom maar aannemen dat de werkelijkheid ook ermee overeen komt.
Ja, zelfs een van de grotere concurenten. Naast Sandd en Selektmail. Daarnaast nog wat kleiner grut dat geen landelijke dekking heeft (niet dat Sandd of Selektmail die hebben, de post voor de boerderijen bieden ze gewoon bij TNT aan).quote:Op woensdag 10 november 2010 14:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Businesspost inderdaad, ken het bedrijf verder niet.
Maar zij bezorgen dus ook?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |