abonnement Unibet Coolblue
pi_89050509
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2010 14:37 schreef DaFan het volgende:
Ok let op.

[ afbeelding ]

D1 =
=ALS(RIJEN($D$1:D1)>AANTAL.ALS($A$1:$A$3;$C$1);"";INDEX($B$1:$B$3;KLEINSTE(ALS($A$1:$A$3=$C$1;RIJ($B$1:$B$3)-RIJ($B$1)+1);RIJEN($D$1:D1))))

Deze kan je naar beneden slepen.

D7 =
=ALS(KOLOMMEN($D$7:D7)>AANTAL.ALS($A$1:$A$3;$C$7);"";INDEX($B$1:$B$3;KLEINSTE(ALS($A$1:$A$3=$C$7;RIJ($B$1:$B$3)-RIJ($B$1)+1);KOLOMMEN($D$7:D7))))

Deze kan je naar rechts slepen.

Beide formules bevestigen met CTRL-SHIFT-ENTER!
Nadat ik de vorige keer deze uitstekende uitleg heb gekregen. Waarvoor nogmaals hulde! Probeer ik hem nog iets specifieker maker, maar krijg het zelf met geen mogelijkheid voor elkaar.

In bovenstaande voorbeeld zoekt de formule in de cel naar de waarde (in dit geval de naam 'piet') en geeft vervolgens weer wat er achter die naam in een tabel op een andere sheet te vinden is.

Nu is de tabel in de andere sheet als volgt:

1
2
3
4
5
6
7
Naam:     Tijd in:      Tijd uit:      Datum:
Piet         11:00       12:00         01-01-2010
Sjaak      09:00       12:00         02-01-2010
Piet         12:00       15:00         01-01-2010
Piet         09:00       12:00         02-01-2010
Henk       09:00       12:00         01-01-2010
Piet         15:00       22:00         01-01-2010

Ik krijg nu het volgende te zien:
1
2
3
4
Piet         11:00       12:00         01-01-2010
Piet         12:00       15:00         01-01-2010
Piet         09:00       12:00         02-01-2010
Piet         15:00       22:00         01-01-2010

Het zou erg mooi zijn als ik dit te zien krijg:
1
2
Piet         11:00       22:00         01-01-2010
Piet         09:00       12:00         02-01-2010

Kortom van elke datum de eerste 'tijd in' en laatste 'tijd uit'.

Als iemand hier raad mee weet ziou ik erg gelukkig worden. :D
pi_89053304
Hoi Cracka-ass. Bedankt voor het compliment ;)

Ik heb het even geprobeerd maar het wordt veel en veel te lastig en groot :P
Dit schijnt met een draaitabel wel goed te kunnen maar ik werk nu met 2010 en damn ik kom er nu binnen een paar minuten niet achter hoe het werkt :')

Edit: Als iemand anders wil kijken; eigenlijk hoef je alleen een lijst met unieke data te vinden per persoon. Daarna kan je gemakkelijk de hoogste/laagste vinden.

[ Bericht 13% gewijzigd door DaFan op 23-11-2010 15:46:51 ]
pi_89054377
Ik was er al een beetje bang voor.

Helaas ;(

Thanks voor de effort in ieder geval. _O_
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:17:16 #79
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_89060538
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:06 schreef sjak het volgende:

[..]


*O* Dat werkt! Het liefst zou ik kleuren willen laten kiezen maar ik hoor wel als iemand dat voor me weet... Tot zover bedankt!
Ik had je verkeerd begrepen.
Dat is ook geen probleem.

Dan moet je :
.ShowCategoriesDialog
toevoegen.
pi_89066682
Cracka-ass, ik kan je bericht niet quoten. Zal wel iets aan mijn javascript moeten doen, maar ik heb wel een oplossing voor je.


Dus in H2: {=MIN(ALS($A$2:$A$7=F2;ALS($D$2:$D$7=G2;$B$2:$B$7)))}
met ctrl+shift+enter bevestigen als array formule


Dus in I2: {=MAX(ALS($A$2:$A$7=F2;ALS($D$2:$D$7=G2;$C$2:$C$7)))}
met ctrl+shift+enter bevestigen als array formule
pi_89066910
Krijg m niet ge-edit. Dit moet m zijn:

Dus in H2: {=MIN(ALS($A$2:$A$7=F2;ALS($D$2:$D$7=G2;$B$2:$B$7)))}
met ctrl+shift+enter bevestigen als array formule


Dus in I2: {=MAX(ALS($A$2:$A$7=F2;ALS($D$2:$D$7=G2;$C$2:$C$7)))}
met ctrl+shift+enter bevestigen als array formule
pi_89074689
Hendrik dat deel is vrij simpel, het probleem zit er meer in hoe je nu aan die unieke data per naam komt (zonder over te typen natuurlijk uit een rijtje van 6). Denk dat ik m morgen op MrExcel ik vind m ook lastig maar interessant!
pi_89092932
Ik ga ook even stoeien met die formules. Misschien kom ik er zelf wel uit. :') !
pi_89093550
Ik heb een excel file met daarin wedstrijd datums, tijden, en de teams die tegen elkaar moeten. Hoe zet ik dit over naar mijn Outlook agenda zonder al die dingen afzonderlijk over te typen.

Bij voorbaat dank.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:07:33 #85
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89093765
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:00 schreef Darkzell het volgende:
Ik heb een excel file met daarin wedstrijd datums, tijden, en de teams die tegen elkaar moeten. Hoe zet ik dit over naar mijn Outlook agenda zonder al die dingen afzonderlijk over te typen.

Bij voorbaat dank.
Ik denk dat dit script je wel in de juiste richting kan helpen: [Excel] Het grote Excel vragen topic #24
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_89094229
Mijn excel kennis gaat niet verder als het simpele formule's opstellen enzo.

Is het niet gewoon mogelijk om het excel bestand (evt opgeslagen als bepaalde filetype) te importeren in outlook en dan gewoon aan te wijzen welke kolommen welke informatie bevat. Of is dit weer iets te makkelijk gedacht?
pi_89094760
Ik heb het voor elkaar gekregen. Ik heb op de pagina waar ik de gegevens wil hebben de dagen van de maand genoteerd (en verborgen) bijv: 01-04-2010 t/m 31-04-2010

Het enige wat nu nog mooi zou zijn is dat als hij geen gegevens kan vinden ipv 0:00 " " weergeeft. Kortom een leeg veld.

Thanks nog voor de formule. :D
pi_89094895
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:20 schreef Darkzell het volgende:
Mijn excel kennis gaat niet verder als het simpele formule's opstellen enzo.

Is het niet gewoon mogelijk om het excel bestand (evt opgeslagen als bepaalde filetype) te importeren in outlook en dan gewoon aan te wijzen welke kolommen welke informatie bevat. Of is dit weer iets te makkelijk gedacht?
Misschien wel maar wil je het echt elke keer handmatig importeren (en eerst je oude dingen weggooien?).
Het hele idee van macro's is toch werk minimaliseren :D
pi_89094914
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:35 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik heb het voor elkaar gekregen. Ik heb op de pagina waar ik de gegevens wil hebben de dagen van de maand genoteerd (en verborgen) bijv: 01-04-2010 t/m 31-04-2010

Het enige wat nu nog mooi zou zijn is dat als hij geen gegevens kan vinden ipv 0:00 " " weergeeft. Kortom een leeg veld.

Thanks nog voor de formule. :D
Tja kijk als ze elke dag werken is dat wel een idee natuurlijk :') :P
Dat had je er niet bijgezegd!

Goed werk ^O^
pi_89098359
Sorry!
pi_89099091
Beste fokkers,

Ik ben bezig met een voorraad/gebruiksbeheer.
Hierbij hou ik rekening met producten die worden gekocht (gaan naar het magazijn),
en vanuit het magazijn wordt er geleverd naar meerdere locaties.
Deze leveringen verlopen via bestelformulieren.

Nu ben ik op zoek naar een manier om in excel de bestellijst na te bootsen, en dat door middel van een druk op de knop de getallen die ik hierin invoer worden opgeteld bij de voorraadwaardes, en dat deze getallen vervolgens verdwijnen (zodat ik voor de volgende week bv. de bestel lijst opnieuw kan invoeren in dezelfde cellen, in plaats van 100+ mutaties te maken en deze bij elkaar op te tellen)

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest!

Ik heb al wat rond lopen zoeken en heb wel voorbeeld macro's gevonden, maar dat was allemaal kant en klaar dus kon er eigenlijk zeer weinig mee.

groetjes
pi_89109982
@cracka-ass

Als de niet wordt voldaan aan de zoekwaarden, dan ""


{=ALS(MIN(ALS($A$2:$A$7=F4;ALS($D$2:$D$7=G4;$B$2:$B$7)))=0;"";MIN(ALS($A$2:$A$7=F4;ALS($D$2:$D$7=G4;$B$2:$B$7))))}
pi_89110026
pi_89110450
@niddy, heb je een voorbeeld file, want dit is niet concreet genoeg.
hoeveel en welke velden vul je in en naar welke velden in welke file moeten de waarden?
heb je het in jouw voorbeeld over 1 of meerdere verschillende bestanden?
pi_89127055
Heren, Dames,

Ik ben bezig met een excel sheet voor werk. Heb op 1 sheet verschillende plaatjes (product foto's) die moeten gekopieerd worden naar een product sheet. Dat wil ik met een macro doen want er is 1 sheet die gebruikt word als "nieuw product" sheet en waar ze dus aan toegevoegd worden. Nou ben ik wel zo ver dat ik ze gekopieerd krijg, maar nu moeten ze terug naar de voorgaande sheet. Aangezien dit steeds een nieuwe sheet is (nieuw nummer enzo) kan ik niet zeggen van ga terug naar die en die sheet...

Hoe krijg ik dit voormekaar?

Macro probleem in Excel 2010
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_89130370
Kan je niet in een hulpcel de naam van de worksheet zetten, deze ophalen in de macro en als referentie gebruiken?
Dan hoef je alleen de cel aan te passen en de macro te runnen.
  vrijdag 26 november 2010 @ 09:56:05 #97
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_89168527
Heb een simpele vraag:
Ik heb een kolom met verschillende data, vanaf vandaag tot ergens in 2018, op deze kolom staat een autofilter.

Ik wil middels een macro filteren op de datum van vandaag. Met de Macro editor doet ie dit:
(gedeelte code)
1Selection.AutoFilter Field:=6, Criteria1:="26-11-2010"
Maar ik wil morgen filteren op datum 27-11-2010

Is er iets van een show now of show today?
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_89168669
quote:
7s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:56 schreef DaFan het volgende:
Kan je niet in een hulpcel de naam van de worksheet zetten, deze ophalen in de macro en als referentie gebruiken?
Dan hoef je alleen de cel aan te passen en de macro te runnen.
je bedoeld naam van de worksheet waar de foto's in staan? of naam van de sheet waar ik weer naar terug moet? want dat is lastig, want moet ook werken als er nieuwe producten (en dus nieuwe sheets) bijkomen...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:38:52 #99
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_89172202
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 09:56 schreef dabadbass het volgende:
Heb een simpele vraag:
Ik heb een kolom met verschillende data, vanaf vandaag tot ergens in 2018, op deze kolom staat een autofilter.

Ik wil middels een macro filteren op de datum van vandaag. Met de Macro editor doet ie dit:
(gedeelte code)

[ code verwijderd ]

Maar ik wil morgen filteren op datum 27-11-2010

Is er iets van een show now of show today?
Heb het denk ik al, hij kijkt naar de computerdatum en laat die zien + alle data die ervoor liggen. Exact wat ik denk nodig te hebben

1
2
3
4
Sub data()
' Filters by Due Date (displays any entry that matches current date or any date prior to current date)
Selection.AutoFilter Field:=6, Criteria1:="<=" & CLng(Date), Operator:=xlAnd
End Sub
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_89176689
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:01 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

je bedoeld naam van de worksheet waar de foto's in staan? of naam van de sheet waar ik weer naar terug moet? want dat is lastig, want moet ook werken als er nieuwe producten (en dus nieuwe sheets) bijkomen...
Dan pas je dan toch de cel aan waar je naar moet referren?
Of je telt eerst hoeveel cellen er gevuld zijn in een bepaald bereik en loopt dan door elke cel heen (waar in elke cel een sheetnaam staat)?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')