Natuurlijk mag die huisbaas langskomen wanneer 'ie dat wil. Je hoeft hem alleen niet binnen te laten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:16 schreef OMGitsNoelle het volgende:
We huren een compleet zelfstandige woning. Een week geleden hebben we ons huurcontract opgezegd per 31 Januari 2011. Vervolgens wilde de huisbaas weten wanneer hij langs zou kunnen komen, indien hij geïnteresseerden had voor onze huidige woning. Mijn vriend zei werkdagen na half 6. Hierna verwachtten wij (wat ons logisch lijkt?) nog een telefoontje van de huisbaas waar hij even netjes aankondigt op WELKE dagen hij langs zou komen. Dit gebeurde niet, en ineens stond hij gister iets voor half 6 voor de deur met 6 geïnteresseerden voor onze woning. Ik was niet voorbereid hierop, omdat er niks was afgesproken. De huisbaas is er maar vanuit gegaan dat wij elke werkdag om half 6 klaar zitten, te wachten of hij wel of niet langs komt...? We hebben ook nog een leven namelijk... Dit kan/mag toch niet?
Ik kan nergens een goed, compleet antwoord vinden. Hopelijk hier wel!
Je had toch ook kunnen zeggen dat je de afspraak zo niet begrepen hebt en dat je graag wilt dat hij je van tevoren informeert? Heb je kennelijk gisteren niet gedaan. Ik zou hem even bellen en het alsnog doen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:22 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Kan inderdaad een misverstand zijn, maar het is daarnaast een kwestie van manieren... Dat hij zomaar aanneemt, dat wij elke werkdag na werk/school in een opgeruimd huis op de bank gaan wachten of hij wel of niet langs komt, voordat we verder kunnen met ons leven, is een beetje asociaal.
En klopt, in de eerste instantie heb ik de deur dicht gelaten, omdat het huis niet compleet op orde was. Na 5 keer aanbellen gewoon maar open gedaan. Als hij vandaag weer langs komt, laten we misschien beter de deur dicht, zodat hij beter na gaat denken voor hij langs komt volgende keer...
Waarom niet nu al bellen dat hij ook vanavond niet komt?quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:33 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Compleet zelfstandige woning, ja. Vriend woont hier al sinds Maart 2009.
Nee, we hebben gister niks gezegd omdat hij sneller weg was dan we dachten, hij heeft ons ook geen "gedag" gezegd. En hem achterna rennen was geen optie. Misschien is bellen voor ons beter en niet zo "kinderachtig", maar ik hou niet zo van asociale mensen. Die kunnen beter leren van hun eigen fouten, dan wanneer je het ze vertelt. (onaangekondigd langskomen + deur dicht = volgende keer anders doen).
Anyways, als hij vanavond weer onaangekondigd komt, zullen we hem morgen opbellen dat hij even vantevoren laat weten..
Dan ga je dus zitten afwachten, en ga je je weer ergeren aan zijn 'asociale gedrag'.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:33 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Compleet zelfstandige woning, ja. Vriend woont hier al sinds Maart 2009.
Nee, we hebben gister niks gezegd omdat hij sneller weg was dan we dachten, hij heeft ons ook geen "gedag" gezegd. En hem achterna rennen was geen optie. Misschien is bellen voor ons beter en niet zo "kinderachtig", maar ik hou niet zo van asociale mensen. Die kunnen beter leren van hun eigen fouten, dan wanneer je het ze vertelt. (onaangekondigd langskomen + deur dicht = volgende keer anders doen).
Anyways, als hij vanavond weer onaangekondigd komt, zullen we hem morgen opbellen dat hij even vantevoren laat weten..
Ik denk dat het duidelijk was wat ik wilde bereiken? Als je even mijn eerste bericht had gelezen, kon je zien dat ik gewoon even duidelijk wilde hebben of we hem binnen moeten laten of niet.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:47 schreef Holenbeer het volgende:
wat wil je nu bereiken met dit topic?
even een belletje naar die beste man en afspreken hoe in het vervolg te handelen en weg alle frustraties
ik had je laatste post niet gelezen omdat ik toen zelf aan het posten wasquote:Op dinsdag 9 november 2010 13:49 schreef OMGitsNoelle het volgende:
[..]
Ik denk dat het duidelijk was wat ik wilde bereiken? Als je even mijn eerste bericht had gelezen, kon je zien dat ik gewoon even duidelijk wilde hebben of we hem binnen moeten laten of niet.
And again: ik heb mijn antwoord daarop al, dus einde topic
ok vandaar, primaquote:Op dinsdag 9 november 2010 13:53 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
ik had je laatste post niet gelezen omdat ik toen zelf aan het posten was
ondanks dat, veel plezier met deze kennis.
Ja, hij mag best onaangekondigd langskomen. Maar ze hoeft hem niet binnen te laten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:03 schreef HugoBaas het volgende:
Je hetb zelf gezegd werkdagen na half 6. En hij is de huisBAAS dus ja hij mag onaangekondigd langskomen. Helemaal nadat je zelf hebt aangegeven dat het werkdagen kan.
Wat snap je hier in godsnaam niet aan?
Denk dat jij iets niet helemaal snaptquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:03 schreef HugoBaas het volgende:
Je hetb zelf gezegd werkdagen na half 6. En hij is de huisBAAS dus ja hij mag onaangekondigd langskomen. Helemaal nadat je zelf hebt aangegeven dat het werkdagen kan.
Wat snap je hier in godsnaam niet aan?
Een huisbaas mag een studentenhuis ook niet betreden zonder toestemming van de huurder.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:09 schreef OMGitsNoelle het volgende:
[..]
Denk dat jij iets niet helemaal snaptWij betalen elke maand netjes op tijd de huur. Hij heeft geen sleutel van het huis, en dat is voor een reden. Het is geen studentenhuis ofzo, waar de huisbaas maar binnen mag vallen wanneer hij wilt. Het is compleet zelfstandig, hij verhuurt het gehele huis aan ons.
Dat wij hebben gezegd dat we alleen op werkdagen na half 6 thuis zijn, is alleen maar om beschikbaarheid aan te geven. Het wilt niet zeggen dat wij elke werkdag na half 6 voor de komende 3 maanden thuis hoeven zijn. Als jij je beschikbaarheid op je werk aangeeft, moet je dan ook ten allen tijde op je werk zijn dan, of kondigen ze het van tevoren netjes aan wanneer je moet werken? Dat dacht ik ook...
Ga ergens anders je frustraties uiten
Ow, okee, dat wist ik niet. Ik had het ergens gelezen op zoek naar antwoord op mijn vraag. Leek me al zo onwaarschijnlijk...quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een huisbaas mag een studentenhuis ook niet betreden zonder toestemming van de huurder.
Euhh nee, als ik op mijn werk aangeef wanneer ik beschikbaar ben dan hoeven ze inderdaad niets aan te kondigen. Zou helemaal lekker wordenquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:09 schreef OMGitsNoelle het volgende:
[..]
Denk dat jij iets niet helemaal snaptWij betalen elke maand netjes op tijd de huur. Hij heeft geen sleutel van het huis, en dat is voor een reden. Het is geen studentenhuis ofzo, waar de huisbaas maar binnen mag vallen wanneer hij wilt. Het is compleet zelfstandig, hij verhuurt het gehele huis aan ons.
Dat wij hebben gezegd dat we alleen op werkdagen na half 6 thuis zijn, is alleen maar om beschikbaarheid aan te geven. Het wilt niet zeggen dat wij elke werkdag na half 6 voor de komende 3 maanden thuis hoeven zijn. Als jij je beschikbaarheid op je werk aangeeft, moet je dan ook ten allen tijde op je werk zijn dan, of kondigen ze het van tevoren netjes aan wanneer je moet werken? Dat dacht ik ook...
Ga ergens anders je frustraties uiten
Dus als jij zegt dat je beschikbaar bent, en ze hebben je die dag niet nodig (en ze kondigen dat niet aan), sta je er gewoon voor niks? Tsja, als je verder geen leven is, is dat best ideaal.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:16 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Euhh nee, als ik op mijn werk aangeef wanneer ik beschikbaar ben dan hoeven ze inderdaad niets aan te kondigen. Zou helemaal lekker worden
Niet zo huilen om iemand die langskomt he tjeeezzz.
Oh alsjeblieft, stop eens met die nog-argumenten als "geen leven"quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:17 schreef OMGitsNoelle het volgende:
[..]
Dus als jij zegt dat je beschikbaar bent, en ze hebben je die dag niet nodig (en ze kondigen dat niet aan), sta je er gewoon voor niks? Tsja, als je verder geen leven is, is dat best ideaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |