abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 november 2010 @ 10:40:51 #226
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_88626984
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, meer dat je überhaupt werk hebt. Bijvoorbeeld.
Das gewoon een kwestie van skills en solliciteren?
pi_88627103
Ik ben er ook echt heel blij mee JK. Heus.
pi_88627974
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Das gewoon een kwestie van skills en solliciteren?
Als er banen zijn ja, dat is in sommige sectoren nu een beetje moeilijk omdat bijvoorbeeld Henk en Ingrid geen nieuwe huizen meer kopen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 november 2010 @ 13:02:39 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_88631760
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Als er banen zijn ja, dat is in sommige sectoren nu een beetje moeilijk omdat bijvoorbeeld Henk en Ingrid geen nieuwe huizen meer kopen.
Omscholen. Ik snap het probleem niet. Ik was 10 jaar geleden ook Uurwerkmaker.
pi_88632064
Ik was 10 jaar geleden ook ICT'er.
pi_88632768
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Omscholen. Ik snap het probleem niet. Ik was 10 jaar geleden ook Uurwerkmaker.
Ik snap het probleem wel, genoeg architecten die nu werkloos zijn, de meesten daarvan hebben al 10 jaar studie achter de rug (bijv. HTS en Academie v/d Bouwkunst). Er zijn momenteel gewoon niet genoeg banen voor die mensen.
Omscholen kost naast tijd ook geld wat er niet is. Het zijn wel hoogopgeleide professionals die je niet zomaar met een LOI-cursusje om kunt scholen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 november 2010 @ 13:51:35 #232
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_88633338
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik snap het probleem wel, genoeg architecten die nu werkloos zijn, de meesten daarvan hebben al 10 jaar studie achter de rug (bijv. HTS en Academie v/d Bouwkunst). Er zijn momenteel gewoon niet genoeg banen voor die mensen.
Omscholen kost naast tijd ook geld wat er niet is. Het zijn wel hoogopgeleide professionals die je niet zomaar met een LOI-cursusje om kunt scholen.
Ach kom nou toch alsof er een groot maatschappelijk probleem is met werkloze architecten :')

Ik begrijp best dat er sommige mensen tussen wal en schip vallen, maar het scheelt al behoorlijk als je het heft in eigen neemt en er wat aan probeert te doen ipv bij het UWV janken.

En ook fijn dat je suggereert dat ik dus a. geen hoogopgeleide professional was en b. met een simpel LOI cursusje heb kunnen komen waar ik nu ben.
pi_88633370
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:47 schreef n00cL30n het volgende:
Riley begrijpt gewoon nu al dat dit geen weer is voor Sint Maarten. :')

Wat een heerlijke meid is ze toch! O+

[ afbeelding ]
ik las Ripley, en dacht: ja, die zou dat idd wel door mogen hebben ja!

moggeuh. trouwens.
Ja doei.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:08:43 #234
141482 Q.
JurassiQ
pi_88633952
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ome Dirk wil ze daar geen geld meer voor lenen.
For great justice!
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:09:22 #235
141482 Q.
JurassiQ
pi_88633985
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ach kom nou toch alsof er een groot maatschappelijk probleem is met werkloze architecten :')

Voor Hollandsche begrippen is het wel dramatisch in alles wat rondom de bouw zit. Voor Hollandsche begrippen dan.
For great justice!
pi_88634982
Vertel dat aan de plusminus 25 bouwvakkers die mijn straat en alle omliggende compleet hebben opengebroken (en wat nog bijna een half jaar zo gaat duren).

Dit overigens na een jaar van straat-open-straat-dicht-straat-open-straat-dicht ellende.

Wmb kan die hele sector zsm failliet op het moment!
pi_88635080
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja, dat is inderdaad een groot maatschappelijk probleem ja, want die architecten zijn werkloos doordat er veel minder wordt geïnvesteerd in bijvoorbeeld nieuwbouwwoningen. En het werk wat die architecten doorgaans gedaan zouden hebben, komt volgend jaar en het jaar daarop niet meer bij aannemers terecht. Daar gaan waarschijnlijk dus ook nog klappen vallen.
Het probleem is dus wel iets (understatement) groter dan die 10.000 werkloze architecten. :).

quote:
Ik begrijp best dat er sommige mensen tussen wal en schip vallen, maar het scheelt al behoorlijk als je het heft in eigen neemt en er wat aan probeert te doen ipv bij het UWV janken.
Want als je zegt dat er geen werk is in de architectuur momenteel, dan ben je gelijk een jankzak? Ik ken bulten werkloze architecten of bouwkundigen die zich een slag in de rondte solliciteren, ook buiten hun vakgebied, en nergens aan de bak komen. Ook niet in andere banen, want daar heb je niet de juiste ervaring, of te veel ervaring, of de verkeerde opleiding enz. :D.

quote:
En ook fijn dat je suggereert dat ik dus a. geen hoogopgeleide professional was en b. met een simpel LOI cursusje heb kunnen komen waar ik nu ben.
Ik had al het idee dat je daarover zou vallen, maar ik schat persoonlijk een architect hoger opgeleid in dan een uurwerkmaker, ja, ook al typ je het met een hoofdletter. ;).
pi_88635168
Maar goed, van iemand die zomaar een gloednieuwe SUV besteld alsof het niks is verwacht ik ook geen mededogen met werkloze architectenstinkerds.

[padaboem, tschj]
pi_88635261
Da's toch immers een beetje een linkse hobby he, dat architecteergeneuzel.
pi_88635313
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:45 schreef KingOfMars het volgende:
Da's toch immers een beetje een linkse hobby he, dat architecteergeneuzel.
Ja, die hele Woningwet uit 1901 die zoveel architecten aan het werk heeft geholpen was ook alleen maar een linkse hobby om de nooddruftige arbeider uit zijn lijden te verheffen met dingen als voldoende daglicht.
pi_88635385
Maar ff soort van serieus he.

Als er zoveel architecten zijn, waarom zijn al die vinexwijken dan zo griebuslelijk JK?
pi_88635757
Ok, dat gaat zo:
Ergens is er landbouwgrond. Dat wordt op een gegeven moment een woonwijk. Daar krijgt een projectontwikkelaar/aannemer lucht van en die koopt een klein stukje grond midden in de nieuwe wijk. De gemeente wil de wijk gaan ontwikkelen en ontdekken midden in de wijk die projectontwikkelaar.
Die laatste zegt tegen de gemeente: "Je mag die grond van ons kopen, maar dan willen wij de wijk ontwikkelen". Dat gebeurt, maar die ontwikkelaar wil natuurlijk zoveel mogelijk winst. De gemeente zegt bijvoorbeeld: 10.000 huizen, waarvan 2000 sociale huur. Dan bouwt die ontwikkelaar/aannemer natuurlijk 14.000 woningen waarvan 2000 sociale huur. De woningen komen dus veel te dicht op elkaar, maar ja, Henk en Ingrid willen wel allemaal een huisje met een tuintje: dus heelveel net iets te kleine woningen net iets te dicht op elkaar met een tuintje waar je net niks aan hebt.
Ohja, en de architect mag van dat alles nog wat proberen te maken voor een (relatieve) habbekrats.
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:10:59 #243
141482 Q.
JurassiQ
pi_88636213
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ok, dat gaat zo:
Ergens is er landbouwgrond. Dat wordt op een gegeven moment een woonwijk. Daar krijgt een projectontwikkelaar/aannemer lucht van en die koopt een klein stukje grond midden in de nieuwe wijk. De gemeente wil de wijk gaan ontwikkelen en ontdekken midden in de wijk die projectontwikkelaar.
Die laatste zegt tegen de gemeente: "Je mag die grond van ons kopen, maar dan willen wij de wijk ontwikkelen". Dat gebeurt, maar die ontwikkelaar wil natuurlijk zoveel mogelijk winst. De gemeente zegt bijvoorbeeld: 10.000 huizen, waarvan 2000 sociale huur. Dan bouwt die ontwikkelaar/aannemer natuurlijk 14.000 woningen waarvan 2000 sociale huur. De woningen komen dus veel te dicht op elkaar, maar ja, Henk en Ingrid willen wel allemaal een huisje met een tuintje: dus heelveel net iets te kleine woningen net iets te dicht op elkaar met een tuintje waar je net niks aan hebt.
Ohja, en de architect mag van dat alles nog wat proberen te maken voor een (relatieve) habbekrats.
Samengevat: het hele wereldje is een corrupte teringzooi.
For great justice!
pi_88636253
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:10 schreef Q. het volgende:
Samengevat: het hele wereldje is een corrupte teringzooi.
En architecten proberen er met uiterst beperkte middelen nog wat van te maken, tegen beter weten in.
pi_88636337
Ohja, veel gemeentes krijgen ook veel minder geld binnen om dezelfde reden waarom al die architecten werkloos thuis zitten en gaan dus dik bezuinigen de komende jaren.
Dus ja, als je het wat groter bekijkt is het wel erg dat er zoveel architecten werkloos zijn.
pi_88636407
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ohja, veel gemeentes krijgen ook veel minder geld binnen om dezelfde reden waarom al die architecten werkloos thuis zitten en gaan dus dik bezuinigen de komende jaren.
Dus ja, als je het wat groter bekijkt is het wel erg dat er zoveel architecten werkloos zijn.
Hetzelfde kun je natuurlijk zeggen over bijv. welzijnswerkers.
pi_88636648
Of straatvegers. Enz.
pi_88636754
Ja, erg fijn als je op die manier moet vernemen dat je overbodig bent natuurlijk. En dat gaat idd in de toekomst voor grote problemen zorgen maar dat maakt allemaal niet uit want dat zijn toch allemaal linkse hobby's.

Mensen, ogen, open, etc.
pi_88638017
En ondertussen is de PVV-fractie crimineler dan straatjeugd Gouda .

"Nee hoor mensen, slaap rustig verder terwijl ome Geert in de achterkamertjes aan het pluche blijft plakken, er is niets aan de hand."
pi_88638312
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En ondertussen is de PVV-fractie crimineler dan straatjeugd Gouda .

"Nee hoor mensen, slaap rustig verder terwijl ome Geert in de achterkamertjes aan het pluche blijft plakken, er is niets aan de hand."
Dat moet je 'm allemaal maar vergeven JK. Die meneer is er nog nieuw mee, overvallen door het succes en ach een foutje kan iedereen maken toch?

Uiteraard dient een Groen Linkser als Duyvendak direct op de eerste trein naar Siberie gezet te worden als blijkt dat -ie een keer iets te fanatiek actie heeft gevoerd in het verre verleden maar dat spreekt voor zich!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')