Ik merk van mezelf dat als ik zeg maar een kennis of een vriendin op bezoek heb waarmee ik op de bank zit te kletsen, ik het na een 1,5 /2 uur wel weer welletjes vind.
En soms blijven die mensen wel erg lang zitten. Ik word dan ongedurig en wil wel weer es wat anders gaan doen.
Ik bedoel dus niet mensen die "een beetje thuis" zijn bij je, die hun eigen gang gaan of blijven eten ofzo.
Maar iemand die je gevraagd hebt om een bakkie te komen halen, of die spontaan langskomt.
Als ik zelf bij iemand ben blijf ik nooit zo lang, dan ga ik na 1 of 2 uur maximaal weer weg, tenzij ik te eten word gevraagd ofzo en het nog steeds veel te gezellig is.
Snappen jullie het een beetje??? Ik vraag me af, ben ik een uitzondering dat ik het 'visite zitten' niet zo lang volhoud??
Helaas zijn mijn ouders nou typisch van die mensen die op een verjaardag bij ooms/tantes gelijk vier uur blijven plakken, ik ga dus niet vaak meer mee. Ik ben 21 dus dat kan ik onderhand wel zelf uitmaken, vind ik.
Op een gegeven moment verveel ik me daar kapot (ik heb een familie met veel zeur-tantes) en wordt ik gewoon gek.
Bij vriendinnen maakt het wat minder uit, maar ook daar vind ik het na twee uurtjes welletjes. Op een gegeven moment ben je gewoon uitgepraat. Er zit wel één bijna chat-verslaafde in mijn vriendenkring, daar kan ik wel heel lang blijven plakken als we samen achter de computer kruipen om met de rest van Nederland te gaan chatten/fokken (ik heb er een speciale kloon voor). Best lollig.
quote:Dat is heel begrijpelijk, dat weet je dan ook van elkaar dus je houdt die dag vrij denk ik.
Op woensdag 29 mei 2002 21:35 schreef Slayher het volgende:
ligt eraan waar degene woont als hier in de buurt wonen dan blijf ik er meestal een uurtje of zo. Maar heb ook een goede vriendin in Emmen wonen en daar blijf ik eigelijk de hele dag. Eigelijk doet ze hetzelfde als ze ook hier is.
Bij mij gaat het eigenlijk hoofdzakelijk om een vriendin met een klein kindje die uren blijft plakken terwijl ik soms niet meer weet hoe ik haar de deur weer uit krijg. Ik vind het ook erg lastig om te zeggen want we kennen elkaar nog niet zo heel erg lang, maar dat moet ik vast wel een keer gaan doen.
Mijn kind wordt intussen moe, dus die leg ik in bed, maar haar kind valt op den duur op haar schoot in slaap en dan blijft ze maar zitten.......
Ik kan dan ook niet zeggen dat ik boodschappen moet doen, want mijn dochtertje slaapt dan soms wel 2 uur lang en dat weet ze
Daar komt bij dat die vriendin ook vaak klaagt dat ze haar huishouden niet bij kan houden en soms zelfs geen tijd heeft om haar kind in bad te doen (!) Ik zou dus eigenlijk wel eens tegen haar kunnen zeggen dat ze die tijd zou krijgen door niet overal zo lang op de bank te zitten. Ik neem tenminste aan dat ze dat niet alleen bij mij doet ?!?
quote:Dat lijkt me ook, anders word je gek
Op woensdag 29 mei 2002 21:40 schreef postinggirl het volgende:
Bij mij precies hetzelfde als bij de topicstarter.Helaas zijn mijn ouders nou typisch van die mensen die op een verjaardag bij ooms/tantes gelijk vier uur blijven plakken, ik ga dus niet vaak meer mee. Ik ben 21 dus dat kan ik onderhand wel zelf uitmaken, vind ik.
quote:Hmm, ben ik gelukkig al niet de enige. Ik was al bang dat ik wat sociaal onaangepast was.
Bij vriendinnen maakt het wat minder uit, maar ook daar vind ik het na twee uurtjes welletjes.
quote:Maar dat is heel wat anders vind ik, als je samen ergens mee bezig bent dan vliegt de tijd............
Op een gegeven moment ben je gewoon uitgepraat. Er zit wel één bijna chat-verslaafde in mijn vriendenkring, daar kan ik wel heel lang blijven plakken als we samen achter de computer kruipen om met de rest van Nederland te gaan chatten/fokken (ik heb er een speciale kloon voor). Best lollig.
Voor een saaie bespreking met wat vrienden over plannetjes om sites te lanceren en zo: 3-4 uur, maar meestal taai ik na 2 uur al stilletjes af. Zo saai..
Of als we met z'n tweetjes zijn: vaak een halve middag, desnoods ook 's avonds als ik uitgenodigd wordt om mee te eten of even buiten een café opzoeken. Dat zijn de leukste bezoekjes.
Bij een verjaardag: Ongeveer 4 uur.. En als het zo'n typisch Hollandse verjaardag is, dan hoop ik dat er snel voor afleiding gezorgd gaat worden, want anders blijf ik niet langer.
Bij mij op bezoek:
De vrienden van m'n ouders blijven meestal de hele middag en avond in de huiskamer om operette te spelen, met typische make-up, instrumenten, video-opnames van andere shows etc. etc. Gelukkig is mijn slaapkamer van alles voorzien, behalve van vers voedsel en sanitair. Maar genoeg om het uit te houden.
Mijn vrienden komen tegenwoordig vrijwel nooit meer over de vloer en ik bij hen ook niet meer, en dan nog blijven ze maar even. Ik ben niet zo'n gezelligerd en m'n bezoek zou zich te pletter schrikken van de bende. En ze wonen bijna allemaal ver buiten m'n dorp, dat zich ook niet bij de eerste en snelste verbinding zoals een snelweg bereikbaar is.
Wel speelden we vroeger AD&D in de huiskamer, dat duurde dan de hele avond en was best gezellig. Helaas is dat door tijdsgebrek en zo afgelopen.
Maar echt behoefte aan massaal bezoek heb ik niet. Daarvoor is mijn eigen kamer ook niet voor ingericht.
Ik hoop mijn leven te beteren
quote:Allemaal bedankt voor de reacties
Op woensdag 29 mei 2002 22:14 schreef Karin het volgende:
Ik ben meer het type plakker. Ik weet niet wat dat is maar ze moeten mij vaak de deur uitzetten. En dat zeg ik ook meteen als ik bij mensen kom die ik nog niet zo goed ken "als jullie me zat zijn moet je me de deur uitzetten hoor, ik ben een plakker". De meeste mensen weten dat ondertussen wel en zeggen het gewoon eerlijk als het tijd is om te gaan. Als ik gewoon ergens lekker zit heb ik moeite om weer op te stappen. En voor je het weet is het zo een paar uur verder.
Misschien doe ik mijn vriendin ook wel meer recht als ik gewoon tegen haar zeg dat het tijd wordt om op te zouten, zij kan tenslotte niet weten wat er in mijn hoofd omgaat en dat ik nog andere dingen in de planning heb... Ik zal het eens voorzichtig proberen de volgende keer!
maar als ik ergens op bezoek ga , hangt het er vanaf bij wie ik op bezoek ga maar blijf toch altijd wel even een tijdje zitten.
meestal wel een uurtje of 3/4
quote:Jahoor gewoon zeggen de volgende keer. Zal ze toch niet raar vinden als je gewoon eerlijk bent? Kan ik altijd wel waarderen in iemand, gewoon zeggen wat (of iemand in dit geval) je dwarszit.
Op donderdag 30 mei 2002 21:12 schreef Dinus het volgende:[..]
Allemaal bedankt voor de reacties
Misschien doe ik mijn vriendin ook wel meer recht als ik gewoon tegen haar zeg dat het tijd wordt om op te zouten, zij kan tenslotte niet weten wat er in mijn hoofd omgaat en dat ik nog andere dingen in de planning heb... Ik zal het eens voorzichtig proberen de volgende keer!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |