abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88562297
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:01 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat zou dus ook mijn angst zijn, dat ik even niet oplet en terugval op wat ik mn ouders zag doen. Maar gelukkig heb ik dus ook een partner die me dan wel daarop zal wijzen. Hij heeft echt een hele doorsnee jeugd gehad. Hij legt me nu al dingen uit zoals dat kinderen vaak verplicht een hapje moeten proeven van eten wat ze niet willen eten enzo. Dat soort regeltjes ken ik helemaal niet. Dus hopelijk kan ik het met zijn hulp dan goed doen. Het zijn nu vooral de angsten waar ik aan werk, die ik minder wil hebben voor ik een kind krijg. Ik wil bijvoorbeeld leren autorijden voor het geval er wat met mn kind is, maar ik durf niet goed in een auto met een instructeur. Dus daar ben ik nu mee bezig.
Ha, dit is een leuke inderdaad. Dan moet je nl. een ander de leiding kunnen geven en vertrouwen.
Kip, al ga je dertig rijscholen af, zoek iemand waarmee het klikt. Als je dit niet hebt is de ruimte in zo'n auto wel erg klein en is de kans dat je afhaakt groot.
pi_88562494
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:15 schreef Stali het volgende:
Ha, dit is een leuke inderdaad. Dan moet je nl. een ander de leiding kunnen geven en vertrouwen.
Kip, al ga je dertig rijscholen af, zoek iemand waarmee het klikt. Als je dit niet hebt is de ruimte in zo'n auto wel erg klein en is de kans dat je afhaakt groot.
Ik ben bij twee geweest tot nu toe. De eerste noemde me meisje (ik ben goddorie 30 ja) en de tweede suggereerde dat ik maar pilletjes bij de huisarts moest gaan halen toen ik noemde dat ik wat moeite had met bij een vreemde in de auto te stappen. Op naar nummer drie w/
pi_88562811
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:19 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik ben bij twee geweest tot nu toe. De eerste noemde me meisje (ik ben goddorie 30 ja) en de tweede suggereerde dat ik maar pilletjes bij de huisarts moest gaan halen toen ik noemde dat ik wat moeite had met bij een vreemde in de auto te stappen. Op naar nummer drie w/
Vaak zijn het enorme paljassen of dominante exmilitairen. Dat combineert niet zo geweldig.
Maar dit gaat teveel offtopic. TS is al ruim 18 uur niet meer online geweest. Hoop dat ze nog post in dit topic.

Kip, als je eens mindere dag hebt, stuur dan gerust een PM. ;).
  donderdag 11 november 2010 @ 00:28:44 #104
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_88580740
,,

[ Bericht 99% gewijzigd door Vandaag... op 11-11-2010 00:29:54 ]
pi_88582437
Het is dat ik uit de buurt woon en geen eigen huis heb, anders had ik je nu nog opgehaald en had je hier kunnen slapen. Belachelijk dat mensen zo omgaan met hun kinderen.
pi_88582478
Ik voel me nu een stalker. :@ .

Even gekeken in haar profiel, ze is online geweest vanavond.
TS, laat even wat horen. Er zijn echt wel mensen die je een beetje willen helpen joh.
Pak het aan. En zorg echt dat je niet op straat beland.
pi_88801039
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 02:11 schreef Stali het volgende:
Ik voel me nu een stalker. :@ .

Even gekeken in haar profiel, ze is online geweest vanavond.
TS, laat even wat horen. Er zijn echt wel mensen die je een beetje willen helpen joh.
Pak het aan. En zorg echt dat je niet op straat beland.
Oh maar ik was niet online geweest, mischien komt het door firefox want die gaat automatisch naar de pagina waar ik het laatst geweest was. :)

Ik heb in ieder geval nog steeds geen hulp gezocht omdat ik niet weet waar ik precies terecht kan. Ik verblijf momenteel tijdelijk bij een vriend.
pi_88801150
Dan begin je toch gewoon ergens met bellen en laat je ze zeggen waar je terecht kan :? waarom zet je je er niet meer voor in om niet op straat terecht te komen?
pi_88801261
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:34 schreef Dipkip het volgende:
Dan begin je toch gewoon ergens met bellen en laat je ze zeggen waar je terecht kan :? waarom zet je je er niet meer voor in om niet op straat terecht te komen?
Ik wil het heel graag maar ergens durf ik niet. Ik vrees dat ik niet serieus genomen word en dat er een moeilijk proces bij komt. Momenteel ben ik nu gewoon bij een vriend.
pi_88802023
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:35 schreef Messedup het volgende:

[..]

Ik wil het heel graag maar ergens durf ik niet. Ik vrees dat ik niet serieus genomen word en dat er een moeilijk proces bij komt. Momenteel ben ik nu gewoon bij een vriend.
Zal ik morgen voor je rondbellen? Hoeft allemaal niet in dit topic te komen he? Niet dat je dit misschien denkt.
Ik wil je echt met alle plezier helpen.

Eerder zat je toch bij een vriendin? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Nu bij een vriend. Is dit een oplossing vind je?
pi_88802583
Nee, je zat al wel bij die vriend. Weet jullie relatie niet maar besef wel dat je slechts 1 ruzie van de keien verwijderd bent.
Zou daar toch niet alles op inzetten. Maar dat is jouw keuze uiteraard.
pi_88802755
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:47 schreef Stali het volgende:

[..]

Zal ik morgen voor je rondbellen? Hoeft allemaal niet in dit topic te komen he? Niet dat je dit misschien denkt.
Ik wil je echt met alle plezier helpen.

Eerder zat je toch bij een vriendin? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Nu bij een vriend. Is dit een oplossing vind je?
Als je dat zou willen doen, graag. :) En het klopt dat ik tijdelijk bij die vriend zit, hij vindt het niet erg want hij weet hoe de situatie is. En ik reis dagelijks naar Amsterdam voor mijn school en hij moet naar de uni dus ik hang niet 24/7 aan zijn lip. :)
pi_88802987
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:57 schreef Messedup het volgende:

[..]

Als je dat zou willen doen, graag. :) En het klopt dat ik tijdelijk bij die vriend zit, hij vindt het niet erg want hij weet hoe de situatie is. En ik reis dagelijks naar Amsterdam voor mijn school en hij moet naar de uni dus ik hang niet 24/7 aan zijn lip. :)
Okay, dan ik morgen vast lijntjes uitgooien wat er aan je situatie gedaan kan worden. Want ik heb echt geen idee nog. Omdat je negentien bent en ik vrees voor tussen wal en schip maar je bent ook nog geen 21 jaar, dus iemand moet financieel verantwoordelijk voor je zijn.

Wanneer kun je morgen online zijn? Denk dat het wel handig is om dan PMcontact te hebben over hoe verder. Eerst kijken wat er precies voor je geregeld kan worden.
pi_88803102
Beloof alsjeblieft 1 ding. Dat je niet op straat gaat zwalken als het misgaat en dan contact opneemt.
Zal je morgen mijn telefoonnummer geven, zodat je ook weet dat ik geen enge creep ben. ;).
pi_88803365
Stali zulks een tofheid ^O^
pi_88803576
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:03 schreef Stali het volgende:
Zal je morgen mijn telefoonnummer geven, zodat je ook weet dat ik geen enge creep ben. ;).
* DuchessX heeft Stali ontmoet en ze is heul erg tof en zeker geen creep! :Y

Succes en sterkte TS. En Stali je bent echt geweldig. De maatschappij dat ben jij, toch? ;)
#geen
pi_88803698
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:35 schreef Messedup het volgende:
Dat snap ik. Het is ook eng. Je bent bang weer afgewezen te worden. Maar het is zo veel moeilijker als je eenmaal geen dak boven je hoofd hebt, en Stali heeft gelijk, je hoeft maar een ruzie te krijgen ofzo, en het kan gebeuren. Ik hoop dat Stali het voor je kan uitzoeken, want het is echt belangrijk dat het gebeurt!
pi_88803786
Ah ja, DuchessX. :). En yvonne en iteejer trouwens ook. Dus na te vragen.

Moet nu wel maffen maar TS, stuur even een berichtje of laat hier wat horen. Ik ga in ieder geval bellen omtrent je situatie en wat de mogelijkheden zijn.
Je zit nu goed maar het is geen fundering.
pi_88807628
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:01 schreef Stali het volgende:

[..]

Okay, dan ik morgen vast lijntjes uitgooien wat er aan je situatie gedaan kan worden. Want ik heb echt geen idee nog. Omdat je negentien bent en ik vrees voor tussen wal en schip maar je bent ook nog geen 21 jaar, dus iemand moet financieel verantwoordelijk voor je zijn.

Wanneer kun je morgen online zijn? Denk dat het wel handig is om dan PMcontact te hebben over hoe verder. Eerst kijken wat er precies voor je geregeld kan worden.
Wauw dat er nog mensen als jou bestaan. Heel tof van je. :) Ik ben dagelijks wel op internet dus ik zal dan sowieso op fok komen kijken en mijn inbox checken. Dus je kan me dan gewoon een pm sturen en dan zal ik reageren.

Ik ben morgen denk ik in de avond online omdat ik school heb. Erg bedankt.
pi_88823069
Niet meteen het beste nieuws. Heb contact gehad met Bureau Jeugdzorg in Amsterdam. (Daar wilde je immers het liefst heen.) Zij bieden maar hulp tot 18 jaar. Vreemd want op verschillende sites heb ik vandaag anders gelezen. Tot 25 jaar zelfs. Nu schijnt dit alleen zo te zijn bij lopende klanten.

Ze wilde me uiteindelijk toch wel doorverbinden met het "aanmeldteam" om toch te kijken wat ze voor je kunnen doen. Alleen kreeg ik natuurlijk wel e.e.a. vragen die ik natuurlijk niet kon beantwoorden omdat ik niet eens je voornaam weet. ;).
Dit is wat jij in ieder geval alvast zelf kunt doen.

https://aanmelden.bjaa.nl/

Hier kun je je digitaal voor hulp aanmelden. Dan hoef je niet de drempel over om de telefoon te pakken. ;). Dan nemen zij sowieso contact op met jou.

Verder schijnt erg belangrijk te zijn waar jij ingeschreven staat. Want wat ik zo uit het hele verhaal begrijp willen ze je naar maatschappelijk werk in jouw woonplaats verwijzen.
Dus als jij echt in Amsterdam wilt wonen dan zou je je misschien uit kunnen laten schrijven bij je tante en vragen of je je bij een vriend/kennis mag laten inschrijven op zijn of haar adres in Amsterdam.

Na dit verhaal heb ik Stichting Streetcornerwork in Amsterdam gebeld. Lang verhaal kort, zij willen je zeker wel helpen.
Ze helpen jongeren tot 23 jaar, hebben geen eigen opvang, het is een tussenbureau met diverse vestigingen in de stadsdelen. Om je verder te helpen willen ze weten op welk laatste adres je stond ingeschreven. (Wederom inschrijving belangrijk.) Voor hulp kom je dus niet zomaar Amsterdam even in maar dat valt door middel van inschrijving op een adres wel te omzeilen.

Maar ken jij iemand die je een tijdelijke inschrijving kan aanbieden? Klasgenootje die misschien wilt helpen? Het heeft niets om het lijf, je hoeft niet daadwerkelijk op dat adres te slapen.

Anders moeten we kijken wat maatschappelijk werk in jouw omgeving voor je kan betekenen.
Mooier zou zijn als je naar Amsterdam kunt.
  woensdag 17 november 2010 @ 16:26:21 #121
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_88824369
TS even een heel goede tip:

Je doet dus nog een opleiding? maar waarom niet buiten amsterdam wonen (goedkoper wonen) en een 0,- leing aanvragen bij de IBG (moet je wel een prestatiebeurs hebben) Dan kan je met je ov-kaart reizen.

In sommige kritische gevallen zijn er gemeentes die gedeeltelijk of helemaal een opleiding voor sommigen betalen. Hangt er wel van af, wat voor gemeentes. Maar als je ze een beetje stalkt en met een zielig verhaal aan komt moet het lukken.

In de tussentijd véél werken, geld opsparen een studie klaarhebben, zodat je een echte baan kan hebben. Zolang dat niet gaat, moet je misschien tijdelijk stoppen met je studie en een jaar gaan werken (desnoods productiewerkm niks mis mee) en dan geld opsparen om toch je kamer én studie te betalen

dus niet afwachten, wachten en wachten maar áctie ondernemen. !
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_88824712
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:34 schreef Dipkip het volgende:
Eigenlijk ben ik best boos. Als iemand een beetje bibberig belt binnen tien seconden bij Jeugdzorg te horen krijgt: hulp tot achtien jaar. Punt. Je moet echt doordrammen.
Ik krijg in ieder geval de indruk dat er zoveel mogelijk afgekaderd wordt en dat is vanuit hun oogpunt heel begrijpelijk maar voor een jongere die belt is het ontmoedigend.

Heb TS een PM gestuurd, hoop dat ze aangeeft wat er mogelijk is, qua inschrijven in welke woonplaats. Weet niet waar de vriend woont.

Vraag me ook af hoe het zit met 500 euro verdienen, dat is zwaar onder het minimum dus dat zou dan toch aangevuld moeten worden?
Dus wellicht ook haar gemeente bellen hoe het zit mij bijstand e.d.
pi_88827314
Nou Stali het klinkt misschien lullig maar met het kamertekort in Amsterdam moeten ze wel zo kritisch zijn, anders staan er straks heel veel achtienjarigen op de stoep met een zielig verhaal. Bij andere gemeenten gaat het makkelijker, maar studentensteden zijn moeilijk hierin.
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:58 schreef Stali het volgende:
Maar ken jij iemand die je een tijdelijke inschrijving kan aanbieden? Klasgenootje die misschien wilt helpen? Het heeft niets om het lijf, je hoeft niet daadwerkelijk op dat adres te slapen.
Nee, maar het kan wel gevolgen hebben voor de belastingaangifte, dus zorg dat je iemand vindt die al een huishouden heeft met meerdere personen. En dat er toestemming is van de verhuurder indien van toepassing, want bijvoorbeeld bij een studentenkamer is het over het algemeen verboden een tweede persoon in te schrijven.
pi_88827918
Niet als je geen relatie hebt. Eventueel misschien voor de lokale belasting. Afvalheffing e.d.
Maar eerst maar even wachten op antwoord van TS om te kijken wat mogelijk is.
pi_88828581
_O_ Stali _O_
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')