abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 november 2010 @ 16:26:21 #121
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_88824369
TS even een heel goede tip:

Je doet dus nog een opleiding? maar waarom niet buiten amsterdam wonen (goedkoper wonen) en een 0,- leing aanvragen bij de IBG (moet je wel een prestatiebeurs hebben) Dan kan je met je ov-kaart reizen.

In sommige kritische gevallen zijn er gemeentes die gedeeltelijk of helemaal een opleiding voor sommigen betalen. Hangt er wel van af, wat voor gemeentes. Maar als je ze een beetje stalkt en met een zielig verhaal aan komt moet het lukken.

In de tussentijd véél werken, geld opsparen een studie klaarhebben, zodat je een echte baan kan hebben. Zolang dat niet gaat, moet je misschien tijdelijk stoppen met je studie en een jaar gaan werken (desnoods productiewerkm niks mis mee) en dan geld opsparen om toch je kamer én studie te betalen

dus niet afwachten, wachten en wachten maar áctie ondernemen. !
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_88824712
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:34 schreef Dipkip het volgende:
Dan begin je toch gewoon ergens met bellen en laat je ze zeggen waar je terecht kan :? waarom zet je je er niet meer voor in om niet op straat terecht te komen?
Eigenlijk ben ik best boos. Als iemand een beetje bibberig belt binnen tien seconden bij Jeugdzorg te horen krijgt: hulp tot achtien jaar. Punt. Je moet echt doordrammen.
Ik krijg in ieder geval de indruk dat er zoveel mogelijk afgekaderd wordt en dat is vanuit hun oogpunt heel begrijpelijk maar voor een jongere die belt is het ontmoedigend.

Heb TS een PM gestuurd, hoop dat ze aangeeft wat er mogelijk is, qua inschrijven in welke woonplaats. Weet niet waar de vriend woont.

Vraag me ook af hoe het zit met 500 euro verdienen, dat is zwaar onder het minimum dus dat zou dan toch aangevuld moeten worden?
Dus wellicht ook haar gemeente bellen hoe het zit mij bijstand e.d.
pi_88827314
Nou Stali het klinkt misschien lullig maar met het kamertekort in Amsterdam moeten ze wel zo kritisch zijn, anders staan er straks heel veel achtienjarigen op de stoep met een zielig verhaal. Bij andere gemeenten gaat het makkelijker, maar studentensteden zijn moeilijk hierin.
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:58 schreef Stali het volgende:
Maar ken jij iemand die je een tijdelijke inschrijving kan aanbieden? Klasgenootje die misschien wilt helpen? Het heeft niets om het lijf, je hoeft niet daadwerkelijk op dat adres te slapen.
Nee, maar het kan wel gevolgen hebben voor de belastingaangifte, dus zorg dat je iemand vindt die al een huishouden heeft met meerdere personen. En dat er toestemming is van de verhuurder indien van toepassing, want bijvoorbeeld bij een studentenkamer is het over het algemeen verboden een tweede persoon in te schrijven.
pi_88827918
Niet als je geen relatie hebt. Eventueel misschien voor de lokale belasting. Afvalheffing e.d.
Maar eerst maar even wachten op antwoord van TS om te kijken wat mogelijk is.
pi_88828581
_O_ Stali _O_
#geen
pi_88830484
quote:
7s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:50 schreef Stali het volgende:
Niet als je geen relatie hebt. Eventueel misschien voor de lokale belasting. Afvalheffing e.d.
Maar eerst maar even wachten op antwoord van TS om te kijken wat mogelijk is.
Ik weet het omdat ik ooit ingeschreven heb gestaan bij de moeder van een vriendje, zij ging daardoor van een eenpersoons gezin naar een meerpersoons gezin en dat maakte verschil. Het ging niet om inkomensbelasting maar om heffingen inderdaad, maar dat lijkt me toch iets om even na te gaan, of als er keus is een plek te kiezen waar al meerdere mensen ingeschreven staan. Je wil niet dat iemand door zo'n vriendelijk gebaar op kosten wordt gejaagd.
pi_88844553
Nog geen reactie van TS. Ik moet wel zoetjes aan gaan slapen want heb morgenochtend mijn eigen dingetjes te regelen.

Ik hoop wel dat ze vanavond nog reageert. Zoniet dan ga ik morgenmiddag in ieder geval het maatschappelijk werk in delfland (geen idee in welke plaats het meisje precies woont) lastig vallen en een paar vraagjes stellen bij een gemeente daar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stali op 17-11-2010 23:02:29 ]
pi_88847226
TS heeft via PM wel laten horen. Een persoonlijk verhaal maar ik heb nog steeds geen enkel antwoord. Hoop dat ze daar nog naar zal kijken. Ik snap uiteraard dat ze niet haar hele hebben en houden prijs gaat geven, het is internet en het is juist goed van haar om dat niet zomaar even te doen.

Maar ik kan er dus niets mee, behalve wat ik al schreef en dat ga ik in ieder geval morgenmiddag doen.
pi_88853195
Ja je moet wel naam en woonplaats enzo hebben denk ik.... Hoop dat ze die snel stuurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')